/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
usb-ps/2 ps/2-usb adapter
Fra : masteraugust0
Vist : 427 gange
100 point
Dato : 23-11-03 14:26

Jeg har tilsyneladende mistet min ps/2 port til tastaturet , der er ingen reaktion , på skærmen står blot keyboard error -no keyboard present.
Har prøvet at låne et tastatur m/USB stik , det virkede fint.
Kan jeg købe en adapter så jeg kan beholde mit gl. tastatur m/ps/2 stik og slutte det til usb porten.
Forøvrigt fandt jeg ud af at det var et ben inde i ps/2 stikket der var bøjet og det må så have lavet en kortslutning , lyder det plausibelt??

Mvh.Masteraugust

Accepteret svar
Fra : oleeliassen

Modtaget 110 point
Dato : 23-11-03 15:50

Det lyder sandsynligt at det bøjede ben har lavet en kortslutning og dermed har skabt problemet. Man kan sagtens få en adapter fra ps2 til usb, bla. Sandberg har lavet sådan en (http://www.sandberg.it/worldwide/). Men spørgsmålet er om det kan betale sig at købe sådan en, frem for at købe et andet tastetur....

-Ole

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-11-03 16:58

Varenr. og EAN:
504-27

Pris og levering:
Vejl. udsalgspris kr 59,00
På lager hos Sandberg A/S

Hvis du har et godt tastatur er det en god ide at købe en adapter.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-03 17:00

Tror faktisk osse det er billigere at købe et helt nyt tastatur! Det koster ikke meget mere end en hund Med mindre det er ps2 stikket i computeren der er kortsluttet! Har du prøvet med et andet keyboard, du evt. har lånt fra en ven eller nabo?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-11-03 17:02
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-03 17:03

Nå det er jo ikke så galt i følge Teil! Men ud fra hvad du skriver i dit spørgsmål har du jo ikke et usb tastatur! Jeg ville lige checke computerens ps2 stik med et andet ps2 tastatur, hvis jeg var dig!

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 23-11-03 20:09

Jeg sidder i øjeblikket og skriver på tastaturet blot på min anden pc , så det fejler ikke noget.
Jeg køber et Sandberg stik som Ole beskriver , da jeg er glad for tastaturet

Mvh Masteraugust

Godkendelse af svar
Fra : masteraugust0

Dato : 23-11-03 20:19

Tak for svaret oleeliassen.