/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Overførsel af VHS til DVD
Fra : Camsti
Vist : 403 gange
100 point
Dato : 21-11-03 12:40

Har netop investeret i DVD-brænder, USB2.0 kort og Terratec Videoredigeringskort med medflg. Ulead software til. Alting virker, der er signal og så videre.
Men .. Jeg eksperimenterer med at overføre fra VHS - og det går også fint - men i DVD-format hakker det frygteligt - også når jeg afspiller det brændte materiale i min DVD-afspiller.

Løsningen ligger et eller andet sted - men hvor ?
Overfører du fra VHS ? Hvordan får man det til at glide perfekt i 752*573 8000kbs ?

Det virker perfekt med VCD og S-VCD - men højeste opløsning der er 640*480 og så mangler man jo en god bid af billedet hele vejen rundt.

Hvad er forskellen på DVD PAL VBR og DVD PAL CBR ?

Er der nogen der har erfaring med at andet software gør det bedre ?

Er der nogen der er bekendt med tips og tricks hjemmesider på nettet ?

Maskinen er en XP1800 med 512 mb. ram så den burde jo være hurtig nok.

Tips, tricks, ros, ris og gode råd modtages med stor tak og interesse !

Mvh
Camsti

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-11-03 12:52

Hej.
Her er en side jeg varmt kan anbefale dig at læse. Her får du svar på dine spg. og meget mere.

http://home6.inet.tele.dk/pfh/psvcddan.htm

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 25-11-03 13:39

Hej Camsti

Jeg læser det som om du vil optage en film fra DVD afspilleren igennem dit capturekort ? Er det tilfældet så ligger dit problem i at din hardware sikkert ikke er stærk nok. Med hardware mener jeg dit capture kort.
Jeg har selv et capturekort af mærket Pinnacle og har oplevet lignende problem. Problemet er at, afhængigt af hvordan DVD filmen er optaget vil Capturekortet modtage mellem 20 - 40 billeder, hvert sekund i opløsningen 752*573. Det er en god mundfuld, men ikke altid umuligt, ofte vil en hurtig harddisk kunne følge med.

Er dit problem derimod at du ikke kan optage din VHS film i DVD kvalitet, så er det værd at huske på at man aldrig nogensinde kan optage bedre end den kilde man afspiller fra, i dette tilfælde 352 * 240 pkt. man kan godt optage i den dobbelte opløsning, men filmen bliver hverken mindre grynet eller på anden måde behagligere at se på. I praksis er det der sker jo at man deler en pixel i fire mindre pixelels, med nøjagtigt samme atributer, som den store pixel havde.

Har du løst til at læse mere om Videoredigering kan jeg klart anbefale dig at kigge på nedenstående side. Den er efter min mening den bedste inden for området : http://www.dvdrhelp.com

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Camsti

Dato : 25-11-03 13:59

Jeg har en formodning om at det simpelthen er min processor der er for lille .. En XP1800 er jo reelt set ikke mere end en 13-1400 MhZ ... Og System Requirements for Cameo Grabster 200 er præcis enten 1400 MhZ Pentium 4 eller en XP1800.

Jeg har 512 mb. ram og tonsvis af plads - så det er ikke det der er galt.

Den med HD´en tror jeg ikke helt på - for det hakker både når man blot ser en afspilning - og hakkene er præcis det samme når man grabber, overfører til DVD og afspiller filmstumpen på en DVD-afspiller. Så iflg. min logik må problemet ligge et sted i selve konverteringen. Og da jeg aldrig bruger over 200mb. ram kan det ikke være det der mangler.

Altså .. Jeg tror sku en XP1800 simpelthen er for lille til formålet - derfor er jeg lige pt. ved at undersøge om en XP2400 kan passe i mit bundkort. Sådan en koster jo ikke mere end knap 700 kr. incl. køler ....

Mvh.
Camsti