/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bundkort i aldi-pc xl titanium MD 8080 x~
Fra : belladonna
Vist : 2063 gange
20 point
Dato : 18-11-03 18:27

Er der nogen der ved hvad bundkortet hedder(er det "gearet" til resten af hardwaren)

Accepteret svar
Fra : Inkognito65

Modtaget 20 point
Dato : 18-11-03 22:18

Hej

Ifølge en artikel jeg fandt på et tysk site, er bundkortet formodentligt af mærket MSI, med Intel chipset 865 PE

Her er linket til artiklen: http://www.zdnet.de/news/hardware/0,39023109,39117411,00.htm

Hilsen Frank

Kommentar
Fra : Inkognito65

Dato : 20-11-03 07:57

Hej igen

Bundkortet er af fabrikatet af MSI og har typebetegnelsen MS-6747, med Intel 865PE (Springdale) Chipset, og er et såkaldet Micro ATX Board. Har fundet oplysningen på en tysk side, hvor man har haft den nye Aldi PC under luppen.
Jeg har søgt på nettet for at finde yderligere specifikationer på kortet, men det er ikke lykkedes mig. Dette kan skyldes at produktet sandsynligvis er en specialudgave kun til Aldis Medion Titanium MD 8080 XL.
Så hvorvidt bundkortet reelt understøtter f.eks. Hyper Trading ved jeg ikke, men det gør den vel pr. definition med en 800 mhz frontside bus. Og det er jo ikke helt uvæsentligt, for netop Hyper Trading er særlig fremhævet i annoncen for PC'en.

Kildehenvisning: http://www.rage3d.de/test.php?go=test&nr=0000009

Hilsen Frank

Kommentar
Fra : Inkognito65

Dato : 21-11-03 14:34

Hmmm.....kan du bruge svaret til noget ???

Kommentar
Fra : belladonna

Dato : 22-11-03 23:31

Hej Frank

En noget forsinket respons - pardon ! Jeg er nybegynder, - spurgte fordi vi var ved at købe en computer, hvor det viste sig at bundkortet ikke understøttede rammene. Har købt den nye medion Titanium MD 8080XL. "Sjovt nok" viste det sig at der var en defekt på bundkortet - efter kraftig insisteren gik Aldi med til at bytte den. Og den nye "spinder" kraftigt - endnu -og forhåbentlig længe. Mange tak for dit detektivarbejde fra Charlotte

Kommentar
Fra : Inkognito65

Dato : 23-11-03 00:17

Det var så lidt ......

(har også selv købt et eksemplar, og er yderst tilfreds med den).

Kommentar
Fra : johngorm

Dato : 23-11-03 16:29

Hej Med jer.
Jeg er også nybegynder og jeg hat købt Aldi's MD 8080. Jeg er meget imponeret. Jeg har læst debatten på de tyske sider. Læs her http://www.pcwelt.de/news/hardware/discounter/35721/
Hvad er er hyper threading ? Hvordan måles det ? Jeg bruger et program der hedder 3DMark03 til at teste med. Det siger intet om disse 800Mhz frontbus.
Jeg ville være glad for et svar eller en henvisning .
MVH

Godkendelse af svar
Fra : belladonna

Dato : 23-11-03 18:32

Tak for svaret Inkognito65. Er jo "grøn" i kandu's system, så først nu går det op for mig at jeg kan give dig stjerner,3* for din henvisning til det tyske link - er bedre til engelsk, fik alligevel nogle interessante oplysninger!