/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Napoleon og hans politik/ styreformer
Fra : Krassus
Vist : 578 gange
20 point
Dato : 17-11-03 19:03

Daus daus, ny her på sitet, men kunne forestille mig der var en masse rare mennesker som evt. kunne tænke sig at gi lidt hjælp med Napoleon hans styreform, den politik han førte [noget som ikke har med krig at gøre for en gangs skyld] nogen links eller nogen litteratur lister, den slags ting.... siden jeg er ny kan jeg ikke tilbyde mer end 20 points håber i vil gøre 1 newbie en tjeneste =)

Krassus

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-11-03 19:12

Her er lidt om Napoleon: http://www.futura-dtp.dk/SLAG/Personer/NavneN/NapoleonBonaparte.htm
Hvis du vil have mere, skriver du bare >Napoleon< i søgefeltet hos Google,
så myldrer det frem med links.

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 17-11-03 22:36

jah... jeg har så brugt google før...... tak for forslaget, havde også kigget på den side, men det er jo sådan set bare en biografi.... fra vugge til grav.... hvis vi kunne dreje tingene lidt mere ind på den måde han styrede frankrig dvs politisk orientering osv..... jeg holder stadig fast i litteraturlister ville være det bedste.... tak ellers

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-11-03 23:06

Nej, den side, jeg linker til, er da ikke kun en biografi. Den indeholder jo også links
til Napoleonskrigene og en masse andet.

Hvad litteraturlister angår, vil jeg foreslå, at du henvender dig på biblioteket.

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 18-11-03 00:07

Jeg udtrykte mig vidst ikke helt klart....

Jeg er sårn set ligeglad med hvem han var i krig med, men jeg vil gerne vide mere om hans såkaldte "demokrati" og hans måde at tolketingene på rent politisk, og det må jeg sige det står der intet om på den tidligere linkede side, hvis der gør så udpeg det venligst for mig...... hvilke links kunne være interresante for mig ??

Kræsser

Kommentar
Fra : Tiger_pigen

Dato : 21-01-04 15:12

HeY Krassus jeg r ny... men har det samme problem.... men har lidt om ham her;:,
Napoleon I født 15-8 1769 død 5-5-1821. Kejser af Frankrig f. i Ajaccio på Corsica. Næstældste søn af Carlo Bonaparte og Marie Letizia født Ramolino. Fik friplads i militærskolen i Brienne. 1785 Løjtnant i Artilleriet.
9-3-1796 blev han gift med Josephine Beauharnais der havde stor indflydelse i de ledende kredse, snart havde de 2 direktører Carnot og Barres skaffet ham overkommandoen over den franske hær i Italien.