/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tilbud i Aldi ?
Fra : rkl
Vist : 560 gange
21 point
Dato : 17-11-03 16:21

Så lige dette tilbud i Aldi http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm
Kan ikke rigtigt gennemskue hvor godt købet egentlig er, selvom det umiddelbart ser meget fornuftigt ud også uden skærmen?

Grafikkortet som medfølger kender jeg ikke, "ATI Radeon 9800XL - 128 MB DDR SDRAM"? (men fandt denne artikel - på tysk!)
Hvis nogen har evner i den retning kunne i måske fortælle mig hvad de skriver. Er det noget med at Aldi har opgivet et forkert navn på kortet eller... ?

http://www.pcwelt.de/news/hardware/35624/

Hilsen Rasmus

Accepteret svar
Fra : Goahead

Modtaget 31 point
Dato : 17-11-03 16:37

Hej Rasmus,

Ald har tidligere haft grafikkort med undernavne til ATI Radeon, det er fordi det ikke er et kort
man kan købe retail men kun sammen med PC systemer fra Medion. Det er typisk et lavpris kort af
storebroderen 9800, de får så her et tilsvarende navn 9800XL. specielt lavet til Medion.
nogle gange kan det være et lavere model kort f.eks et 9600, men bare med lidt ekstra og derfor synes
de selv det har samme kvalifikationer som et 9800 m.m.

Kortet er stadigvæk udemærket og du mærker ikke den store forskel i spil m.m.

Håber det var svar nok på dit spørgsmål

Claus

Godkendelse af svar
Fra : rkl

Dato : 17-11-03 16:42

Jeg takker.
De er næsten lidt for smarte at kalde det 9800XL når der lige er kommet et 9800XT på markedet for få uger siden. Det er et seriøst high-end kort til 4 kilo!

Hilsen Rasmus

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-11-03 16:43

Det ligner et helt god tilbud. Grafikkortet er super.

Det du kan gøre er at hente alle priserne i løskøb fra eks. www.edbpriser.dk
og sammenlign priserne. Så har du et udtryk for om det er et reelt tilbud.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 17-11-03 16:49

Hej ellebye

Ja ligner et godt tilbud. Ville som du foreslår lige tjekke priserne på edbpriser og spurgte af samme grund, hvilket grafikkort der var tale om. Et 9800XL findes nemlig ikke i løssalg som Goahead skriver og så er det jo lidt svært at sammenligne, men måske det stadig er et holdbart tilbud. Jeg må igang med lommeregneren ;)

Hilsen Rasmus

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 17-11-03 16:51

Det lyder som om i har styr på området. Kunne i ikke hjælpe mig med denne tråd?
http://www.kandu.dk/dk/spg/26346

PFT - Rasmus

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 17-11-03 17:10

Hej

Aldi pc'er (Medion) har faktisk et ry for at være en ganske god pc!
og samtidig er der jo en imponerende softwarepakke med!

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 17-11-03 17:17

Hejsa

Nu vi snakker om et godt køb prøv at se her.

Restsalg fra ComputerCity - Bundkort: Abit TH7-RAID P4 S423 til 299.kr
http://www.computercity.dk/

Det må da være et godt køb

mvh Agent2002

Kommentar
Fra : johngorm

Dato : 23-11-03 16:44

Lige en lille kommentar til Goahead.
Det skal lige nævnes at Ati Radeon 9800XL er et ægte medlem af 9800 gruppen, dog med en noget lavere ydelse ca. 15 %. Kilde PCwelt
http://www.pcwelt.de/ratgeber/hardware/35720/.
Jeg har sel købt MD 8080 og er meget tilfreds.
Mvh