/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD Brænder og hvad så ?!?
Fra : Fnollerpige
Vist : 345 gange
175 point
Dato : 10-11-03 16:42

Hej alle kloge hoveder (og alle andre osse )

jeg har planer om, at købe en DVD brænder i julegave - nu er hardware måske ikke liiiige det nemmeste at købe til andre men hvorom alting er har jeg nu tænkt mig, at gøre forsøget alligevel.

Jeg indrømmer blankt jeg intet aner om brændere ( jo lidt ) men ikke nok. Derfor vil jeg spørge om nogen kan hjælpe med det her:

Jeg ved at den brænder han ønsker sig skal kunne brænde/læse både - og + ( det må så være DVD-R og DVD+R, osse RW - og +.

Kan disse to det og er de gode eller skal jeg bare give ham et gavekort og glemme alt om at forsøge at sætte sig ind i ASUS bundkort, IDE osv osv.

Link 1: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1754657892

Link 2: http://www.g2p.dk/hardware/hardware-vis.asp?Kode=H009705
- det er Lite On er der noget med de er bedst eller hvad ????

Puuuhaaa

Karina

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 10-11-03 16:51

Køb en lite on. Det virker på stort set alle bundkort. Jeg tror faktisk på alle, men nu er det ikke kategorien religion hvorfor vi holder os til stort set.

En liteon er rigtig god til prisen, og de kan det de lover. Desuden vil enhver seriøs butik tage brænderen tilbage, hvis du køber det som julegave og den så ikke passer.

Hilsen
Lars

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 10-11-03 19:21

hej

Kig her
http://www.dinside.no/php/art.php?id=87728

Jeg har lige købt en Plextor PX-708A til 1850 kr. og den er bare god!
Test af denne http://www.dinside.no/php/art.php?id=94277
Der er ingen, som er bedre. Det er bare min mening

mvh
Ishoey

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 175 point
Dato : 10-11-03 22:50

Hej.

At give et entydigt råd er svært, da pris og kvalitet også her spiller ind.

Eksempelvis købte jeg engang en viastar dvd, den var som sådan meget god, men den kunne kun kommunikere med sig selv, ret uheldigt.
Herudover er firmaet gået konkurs så det ikke mere er muligt at opdatere drivere.

I dag har jeg en SONY-dvd brænder til ca. 2500 kr. som er fortrinlig.

Mit råd er at eksempelvis at gå ind i www.edbpriser.dk og læse eventuelle kommentarer skrevet af andre der har købt et produkt.

Herudover at afholde sig fra produkter som ikke er kendte, da der gerne skulle være en form for garanti at kunne foretage opdateringer.

Vi kan kun komme med specifikke råd, hvad du som sådan ønsker, men i den sidste ende er det dog dig der skal vælge, så ideen om at udstede et gavekort er det bedste du kan gøre.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : simon_dk

Dato : 11-11-03 12:24

heyy

har du msn?

hvis du har kan jeg så ikke få din mail.
jeg har noget jeg gerne vil tale med dig om.......

hilsen Simon_dk

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 11-11-03 21:00

*GG* Mig simon_dk ?? Hvorfor dog det....

apropos brænder - tror jeg gør som jeg selv og en anden venlig bruger foreslår, det er nok det bedste at gøre - jeg giver ham et gavekort, det må blive konklusionen på det.
Point burde I have lidt af alle tre, men jeg giver dem til ellebye.

Men pænt tak for hjælpen alle tre

Karina

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 11-11-03 21:01

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-11-03 21:27

Ønsk ham held og lykke med den (vent til efter jul).

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 11-11-03 21:33

*GG ja skal nok vente til efter Jul

kan lige høre det for mig "Tillykke med den brænder du ikke har fået endnu men som du får et gavekort til"

Karina