/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
hvilke systemkrav er der for at få ADSL
Fra : jens26
Vist : 426 gange
20 point
Dato : 21-02-02 22:13

jeg har en bærbar computer 400 Mhz, 32Mb Ram, og skal have en 1024 bit ADSL forbindelse, hvor mange Ram skal jeg have for at det kommer til at køre optimalt, (jeg kan højest få 160Mb Ram) ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-02-02 22:21

"jens26" <jens26.news@kandu.dk> wrote in message
news:Lgdd8.2796$Rz2.120432@news010.worldonline.dk...

> jeg har en bærbar computer 400 Mhz, 32Mb Ram, og skal have en 1024 bit
> ADSL forbindelse, hvor mange Ram skal jeg have for at det kommer til at
> køre optimalt, (jeg kan højest få 160Mb Ram) ?originale er dyrere ? i
> Krak, De

Det kommer jo lidt an på hvad du skal bruge din forbindelse...

men det lyder lidt vildt at have en adsl,, til en sådan spinkel maskine....

Hvis max er 160, skal du nok have en ny maskine

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 21-02-02 22:35

Hej

De forskellige udbydere stiller forskellige krav ,--men som minimum regnes der med 64Mb --så det kan du jo umiddelbart godt. Samt standarten plejer at være 200Mhz.
Det ville nok være en god ide at chekke hos den udbyder du nu har valgt : http://www.infoni.dk/adsl.htm

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-02-02 23:45

> Det kommer jo lidt an på hvad du skal bruge din forbindelse...
>
> men det lyder lidt vildt at have en adsl,, til en sådan spinkel
maskine....
>
> Hvis max er 160, skal du nok have en ny maskine

Hvad har det med RAM'en at gøre? - Det kører sgu'da fint ligemeget hvad.

Daniel-San

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-02-02 23:55

"Daniel-San" <bluwduch@wanadoo.dk> wrote in message
news:_Led8.2843$Rz2.126737@news010.worldonline.dk...

>
> Hvad har det med RAM'en at gøre? - Det kører sgu'da fint ligemeget hvad.

Det har da noget at gøre med, hvad man skal bruge sin adsl linie til...

Hvis man udelukkede downloader osv,,, er det vel helt fint.

Mens hvis man vil udnytte alle mulige forskellige bredbånds services, lave
server osv.. Er det måske ikke ligefrem så smart...

Fx vores nabo har fået ADSL, 256/128. Hvor computeren slet ikke kan åbne
siderne så hurtigt som det hentes ned.... og det er også noget med 32 Mbit
ram ca.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 00:03

> Det har da noget at gøre med, hvad man skal bruge sin adsl linie til...
>
> Hvis man udelukkede downloader osv,,, er det vel helt fint.

Netop!!!

> Mens hvis man vil udnytte alle mulige forskellige bredbånds services, lave
> server osv.. Er det måske ikke ligefrem så smart...

Hmm! - Man laver vel ikke server på en bærbar eller...?

> Fx vores nabo har fået ADSL, 256/128. Hvor computeren slet ikke kan åbne
> siderne så hurtigt som det hentes ned.... og det er også noget med 32 Mbit
> ram ca.

32 Mbit? - Ok...

Daniel-San

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 00:17

"Daniel-San" <bluwduch@wanadoo.dk> wrote in message
news:_Led8.2843$Rz2.126737@news010.worldonline.dk...
> Hvad har det med RAM'en at gøre? - Det kører sgu'da fint ligemeget hvad.
> Daniel-San

Enig med Daniel-San der....128 mb ram er nok hvis man bare skal surfe i et
par vinduer og evt. have nogle programmer åbne, som arbejder gennem nettet.

Hvis det er spil over nettet, så er det en helt anden snak og så er maskinen
du har nu for lille.

Mvh

Seth

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 00:23

On Thu, 21 Feb 2002 22:21:04 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>"jens26" <jens26.news@kandu.dk> wrote in message
>news:Lgdd8.2796$Rz2.120432@news010.worldonline.dk...
>
>> jeg har en bærbar computer 400 Mhz, 32Mb Ram, og skal have en 1024 bit
>> ADSL forbindelse, hvor mange Ram skal jeg have for at det kommer til at
>> køre optimalt, (jeg kan højest få 160Mb Ram) ?originale er dyrere ? i
>> Krak, De
>
>Det kommer jo lidt an på hvad du skal bruge din forbindelse...
>
>men det lyder lidt vildt at have en adsl,, til en sådan spinkel maskine....
>
>Hvis max er 160, skal du nok have en ny maskine
>

Min bror har en 100 hhz pentium med 32 mb ram (stationær) - det kører
okay. Start du bare med dine 32 megabyte.

Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 03:39

"jens26" <jens26.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Lgdd8.2796$Rz2.120432@news010.worldonline.dk...
> jeg har en bærbar computer 400 Mhz, 32Mb Ram, og skal have en 1024 bit
> ADSL forbindelse, hvor mange Ram skal jeg have for at det kommer til at
> køre optimalt, (jeg kan højest få 160Mb Ram) ?originale er dyrere ? i

Hvis du holder dig til win95 kan du sagtens nøjes med de 32MB ram. Med win98
kan det sikkert også gå an, men 64 eller 128MB er at foretrække. Win2k
mindst 128MB, det er mine bud.

--
Esben

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 09:41

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:u9id8.408$_p1.3602457@news.orangenet.dk...

[klip]
> Hvis du holder dig til win95 kan du sagtens nøjes med de 32MB ram. Med
win98
> kan det sikkert også gå an, men 64 eller 128MB er at foretrække. Win2k
> mindst 128MB, det er mine bud.

Prøv dig frem er mit bud

Mvh
OveK.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 10:14

"Daniel-San" <bluwduch@wanadoo.dk> wrote in message
news:b0fd8.2846$Rz2.127710@news010.worldonline.dk...

> 32 Mbit? - Ok...

hehe,, skulle selvfølgelig stå 32 MB ram

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 11:21

"Daniel-San" <bluwduch@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:b0fd8.2846$Rz2.127710@news010.worldonline.dk...

> Hmm! - Man laver vel ikke server på en bærbar eller...?

Jo, hvis man er smart, gør man.

/Chr

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 11:26

"jens26" <jens26.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Lgdd8.2796$Rz2.120432@news010.worldonline.dk...
> jeg har en bærbar computer 400 Mhz, 32Mb Ram, og skal have en 1024 bit
> ADSL forbindelse, hvor mange Ram skal jeg have for at det kommer til at
> køre optimalt, (jeg kan højest få 160Mb Ram) ?originale er dyrere ? i
> Krak, De

ADSL kræver ikke noget specielt af dit system. ADSL er en
kommunikationsteknologi, ikke et stykke hardware eller software, der
installeres på din masksine. ADSL er en netværksforbindelse og er derfor
sammenligneligt med at sætte din maskine på et netværk.
Dit system er hurtigt nok til at flytte de 100 k / sek du kan få med en
1024-linie - men i underkanten til mange af de spilmuligheder du samtidigt
får med.

/Chr

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 22-02-02 18:44

On Thu, 21 Feb 2002 21:13:15 GMT, "jens26" <jens26.news@kandu.dk> wrote:

>jeg har en bærbar computer 400 Mhz, 32Mb Ram, og skal have en 1024 bit
>ADSL forbindelse, hvor mange Ram skal jeg have for at det kommer til at
>køre optimalt, (jeg kan højest få 160Mb Ram) ?originale er dyrere ? i
>Krak, De

Jeg har 1 megabit hos tdc og min linux maskine 300Mhz med 64MB ram
downloader fint med fuld fart.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 18:44

On Fri, 22 Feb 2002 11:21:14 +0100, "Christian Mygind" <mygind(a)c.dk>
wrote:

>Jo, hvis man er smart, gør man.

Jeg har kun FTP server på min bærbare.
Hvilke smarte servere anbefaler du? :)

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 20:40

"Stefan Bruhn" <news05@3x7.dk> skrev i en meddelelse
news:pq0d7u4gq1n01isnrbbhludd01lv5f3074@4ax.com...
> On Fri, 22 Feb 2002 11:21:14 +0100, "Christian Mygind" <mygind(a)c.dk>
> wrote:
>
> >Jo, hvis man er smart, gør man.
>
> Jeg har kun FTP server på min bærbare.
> Hvilke smarte servere anbefaler du? :)

Skal jeg anbefale flere?

FTP er selvsagt oplagt - Http fungerer også fint for mig. Firewall,
Softrouter, gameserver - You name it. Fordelen består jo netop (som du nok
selv har opdaget) i det lave strømforbrug plus den lave støj.

/Chr

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 21:04

On Fri, 22 Feb 2002 20:39:51 +0100, "Christian Mygind" <mygind(a)c.dk>
wrote:

>FTP er selvsagt oplagt - Http fungerer også fint for mig. Firewall,
>Softrouter, gameserver - You name it. Fordelen består jo netop (som du nok
>selv har opdaget) i det lave strømforbrug plus den lave støj.

Det skal jeg overveje når jeg ikke selv bruger den dagligt til at have
med i skole :)

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Godkendelse af svar
Fra : jens26

Dato : 23-02-02 22:19

Tak for svaret Stefan Bruhn.