/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hash
Fra : Nick15
Vist : 1033 gange
80 point
Dato : 09-11-03 21:04

hej jeg skal snart ryge nået hash og kender en måde at ryge joint på indianer væs er der flere måder at ryge joint på ???

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-11-03 21:11

hvad er dit spørgsmål?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-11-03 21:17

Uha for et spørgsmål

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-11-03 21:21

Dem der er hærdede må ud af busken!!! Ellers vil jeg foreslå at du nøjes med hash!, det er en billig brandert, og efter sigende ingen tømmermænd næste dag!!

IKKE RYGER!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 09-11-03 21:36

>Nick15
Mon ikke du mener - flere måder at ryge hash på?
Vandpibe skulle efter sigende være ret godt eller hva' med at bage en hashkage?

Frida (ikke ryger)

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 09-11-03 21:47

Jeg er helt sikker på, at den bedste måde du kan bruge din klump på er følgende:

Man tager et stykke toilet, klumpen og en Cocio.
Derefter skyller man klumpen ud i toilettet og drikker Cocioen. Og så har du gjort din mor glad. Det må da være bedre end en rus??

Hilsen
Lars

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-11-03 21:47

Nick15

Min søn på 14 år mener ikke nogen burde svare på dit spørgsmål, fordi det er dumt at begynde på sådan noget - og dem der besvarer dit spørgsmål er kun med til at hjælpe dig igang med at gøre noget dumt

// Toupie

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-11-03 21:55

NEMLIG, man bør aldrig starte med sådan noget lort - SORRY

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 09-11-03 21:57

>Toupie
Jamen, hvor har du dog ret Men tror du ikke Nick15 ville finde ud af hvordan man gør, selv om ingen svarer ham her??

Hvad din søn mener - er i og for sig fuldstændig ligegyldig - ikke sandt

Frida

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-11-03 22:05

Jeg har en anden måde man kan ryge hash på "ad helvede til", og så ellers skylle det ud i lokummet.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-11-03 22:07

>Nick15

Min onkel i Oslo mener det er et skråplan at komme ind på. Så han ville heller ikke hjælpe dig med et svar.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-11-03 22:09

God idé, hvad med en skrå.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-11-03 22:18

;-( Eller )

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-11-03 22:31

Hvad med en plan?

"Olsenbanden"

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 09-11-03 22:35

>ellebye
Nej for f... onkel Oslo mener jo det er et skråplan

Frida

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-11-03 22:45

HA HA HA

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-11-03 22:58
Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 09-11-03 23:06

>ans
Nick15 godt ved det er FARLIGTHan har jo stillet sit sp. i katagorien Andet helbred

Frida

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-11-03 23:07

nick 15

Du burde gøre brug af ovennævnte link fra ANS!

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 09-11-03 23:26

Nick15:

Jeg har et mod-spørgsmål til dig: Hvad er formålet med at ryge hash? Og nu jeg er igang: Hvad er formålet med at kende til flere måder at ryge det på?

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 09-11-03 23:29

RassesII:

Et temmelig godt forslag - den indirekte måde at ryge det på. Og dét uden at få noget af det indenbords, hvor meget bedre kan det blive?

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 09-11-03 23:32

Toupie:

Tror sg* ikke din søn er 14, han må sg* være ældre... men ok, jeg var heller ikke helt dum i hans alder, så måske alligevel.. Klog er han under alle omstændigheder

Kommentar
Fra : jbg

Dato : 09-11-03 23:36

hallo allesammen, fyren spørger jo bare om flere måder og dermed ikke om han skal eller ikke skal ryge det. Han skal da prøve at ryge det, hvis det er det han gerne vil, det er kun ham selv han "skader".
Ryg det sammen med nogle GODE venner/veninder på et sikkert sted, fx hjemme
Rist en cigaret, tag tobakken derfra og bland det sammen med hashen. Blandingen kommes derefter i "bonpapir" eller i en tom smøg.
Håber du overvejer det endnu engang!

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 09-11-03 23:36

fridaflip:

hvis nogens mening er ligegyldig, hvad pokker skriver vi så her for??

Desuden har den unge mand jo ret... selvom nick15 ville finde sit svar andet steds hvis ikke hér, så ville tiden jo imellemtiden gå - og omtanke kunne evt. nå vedkommende... tænk i mere end én dimension!

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 09-11-03 23:48

jbg:

some things do not need promotion. at svare på spørgsmålet er det samme som at sige "hey, det er vejen at gå. det er bare den fedeste måde at leve på".

Men nu siger du det kun er ham selv det skader hvis han ryger hash... meget muligt, men det betyder jo ikke at alle andre skal være hjerteløse og lede ham i fordærv fordi han ikke er stærk nok til at sige fra over for en, for ham, flertalsgruppe. Opbakning til at undlade, ser jeg som validt, uanset hvad spørgsmålet gik ud på!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-11-03 23:49

>Nocturnal_Mind

[citat]
hvad pokker skriver vi så her for
[/code]

Mener ikke lige at have set Tuppiduppis kloge søn har skrevet noget her.

Ram

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 09-11-03 23:53

ram2:

hvem er Tuppiduppis??

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 09-11-03 23:55

ram2:

og hvad har det egentlig med at gøre om en holdning er ligegyldig eller ej?

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-11-03 00:01

hvem er Tuppiduppis??
Mon ikke det er Toupie

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-11-03 00:05

Hmm, tjaehh ..hvor mange af os "voksne" kan påstå at vi ikke har prøvet at ryge hash ?
Hvis det endelig skal være, så er det jo nok ikke det værste man kan prøve! Jeg ville nok være mere bekymret hvis den unge mand (hvilket jeg nok så overlegent går ud fra at han er *GG*) spurgte om nogle af de meget hårdere stoffer..altså hvordan man indtog dem!!
Jeg skal lige indskyde, at jeg så absolut er modstander af at man indtager diverse stoffer...

Det er for mig et meget tankevækkende og kildent spørgsmål...når man selv sidder med en knægt på 15, som også er nysgerrig anlagt..og jeg bruger utrolig meget energi på at fortælle og oplyse ham om hvad det er for noget shit man kan indtage..og hvad det kan gøre ved ens liv...oplysning er det eneste saliggørende...alt andet lige!!
Jeg ved (kan huske det fra jeg selv var ung) at hvis man absolut VIL prøve noget...og ikke kender vikningen eller faren af at indtage det...ja så gør man det sgu bare..for andre siger jo at det er så fedt!
Så vores opgave som voksne er jo at sætte os ind i hvad det er der er op i tiden og så indformere vores unge mennesker...ikke at forbyde, for det hjælper NOT og en hatfis!!
Håber det gav mening for noget
...men for at besvare spørgsmålet...HASH kan indtages på alle de måder din fantasi kan rumme *GG*
Venligst Mango

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 10-11-03 00:05

fridaflip:

jow jow. men jeg gætter på at det er endog nemmere at skrive Toupie end det andet... så hvorfor ikke skrive det rigtige nick i stedet?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-11-03 00:06

>Nocturnal_Mind

Jeg tror bare du skal glemme hvad jeg skrev - det bliver vist for indviklet at forklare så du kan forstå det.

Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-11-03 00:33

mango
Har du svært ved at kende forskel på hvem, der skriver det ene eller det andet. Har netop set dit indlæg i spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/25832

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-11-03 00:43

>Nocturnal_Mind

Beklager jeg var lidt efter dig - du er lovlig undskyldt. Jeg har lige tilladt mig at kigge på din profil, og kan se at du skal bruge 209 ord på ingenting at sige. Så kan jeg godt forstå, at du ikke kan opfatte hvad jeg mener, når mit udsagn kun er på 13 ord.

Ram

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-11-03 00:46

ans...hmmm, ja det kan godt være jeg skriver lidt rodet, men jeg har altså også haft en hård weekend *LOL*
Det er altså ikke mig der søger noget..kan også se at RAM er efter mig...nu skal i altså være søde ved mig..jeg er trods alt en gammel erfaren kone ikke*LOL*

Sus

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 10-11-03 00:57

ram2:

Kompleksitet kræver mange ord at forklare. Det kræver tid at sætte sig ind i forklaringen. Forklaringen bliver til et lys når den forståes.

Kom igen når du har set lyset

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-11-03 01:09

RAM...Der er mange forskellige måder at se lyset på..ikke nødvendig vis: your way !! : den der ved alt...ved ingenting!

Mango

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-11-03 01:10

>Ram
Hvor det ligner dig der er nøjagtigt 209 ord
Frida

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-11-03 01:15

>mango
Jeg tror ikke ans mener at du skriver rodet prøv lige at kigge engang til på hvem der er hvem*LOL

Frida

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-11-03 01:24

>Frida

Det opdager mango måske i morgen.

ans

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-11-03 01:26

>ans
Måske har hun røget lidt hash

Frida

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-11-03 01:29

Hvem ved. Hun kan ikke kende forskel på tobi og judas.

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 10-11-03 01:33

Nu består min profil, som iøvrigt på underlig vis er blevet diskutionsemne hér, af 1142 tegn, inkl. mellemrum, opdelt i grupper i et omfang af 217 ord.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-11-03 01:39

> Nocturnal_Mind
Vil lige tilføje at ordet Jeg og Mig er brugt 17 gange i DIN profil.
Frida

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 10-11-03 01:44

fridaflip:

7,8% af profilen indhold

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-11-03 01:46

Nemlig - Godt gået

Frida

Ps. det kunne jeg godt selv have regnet ud hvis du skulle være i tvivl.

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 10-11-03 01:48

fridaflip:

Tja, måske var jeg netop i tvivl...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-11-03 01:50

Nocturnal_Mind

Frida

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 10-11-03 01:54

fridaflip:

så gå dog i seng... vanskeligere er det ikke..

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-11-03 02:00

Kan da lige oplyse dig om, at du på ingen måde bestemmer, hvornår jeg går i min seng.

Hvis jeg var søvnig og træt ville jeg bruge denne her smiley
Når jeg keder mig bruger jeg denne

Frida

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-11-03 02:03

Frida
Keder du dig nu?

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 10-11-03 02:05

er ikke bekendt med at have udstedt ordrer??

Hvorom alting er, er det ubegribeligt at du ikke bevæger dig et andet sted hen hvis du keder dig.

Jeg er bekendt med at der findes aktiviteter, der skulle kunne gøre noget ved kedsomhed, som er mulige at udføre på egen hånd. Sågar kvinder skulle kunne hive en brugbar effekt ud af det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-11-03 02:12

Nocturnal_Mind

Kunne du så ikke fortælle Nick15 det, så han ikke kommer ud i noget, som han senere vil fortryde.
ans

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 10-11-03 03:17

ans:

HVIS Nick15 har begivet sig ud i at læse med SÅ langt, så har han nok allerede fået beskeden

Kan jo kun håbe han også forstår den. Det ville være ærgerlig hvis han skulle ende som nogle jeg kender, som ikke kan gennemføre deres uddannelse uden at ryge - men tilgengæld kun lige akkurat klarer sig igennem. Jeg gad nok vide hvordan de vil klare sig i en job-situation...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-11-03 05:37

>Nocturnal_Mind

Når din latterlige profil er inddraget i denne tråd, er det ikke underligt - Den er nemlig en glimrende illustration af, hvor meget man kan klatte ud af bogstave,r uden at det overhovedet gir nogen mening.

Når du kan foretage en optælling af ordene i det lort du præsenterer dig selv med, og få det til 217 er det fordi du tæller din overskrift med. Når du så samtidig så skarpt konstaterer, at der i alt er 1140 tegn incl. mellemrum må jeg gi' dig ret i, at det er væsentligt at få mellemrummene med - Det er dem der giver jeg/mig smøren mest substans.

Gaaaab for en opstyltet nar.

Ram

[citat]
Citerer lige mig selv et andet sted fra:
"Jeg er som mennesker er flest, helt og aldeles unik. Dette gør mig total ugenkendelig i mængden, skilder mig ikke ud af mængden. Jeg er klog og dum, klodset og elegant, velformuleret og uformuleret, dygtig og dårlig, nuanceret og ensidig, bred og smal, stor og lille, glad, vred, lykkelig, deprimeret, perfekt og imperfekt, tolerant og fordomsfuld... Kort sagt, jeg er et menneske! Et unikt individ pr. definition, og dog blot én ud af 5-6 milliarder. Du ser mig hver dag, selvom du aldrig har mødt mig. Der er lidt af mig i alle du møder på gaden, jobbet, studiet, der er lidt af mig i alle i din familie, der er lidt af mig i dig selv. Der er lidt af alle disse mennesker i mig.

Møder du mig, vil jeg virke bekendt, for du har set mig i små glimt alle vegne. Du vil vide at du virker bekendt for mig, for jeg har set dig i små glimt alle vegne. Som dig, har jeg også min baggage at bære rundt på, og som din, er min helt unik - og dog. Den får mig til at tænke på bestemte måder, handle på bestemte måder, have bestemte holdninger til bestemte ting. Virker det bekendt? Selvfølgelig gør det det
[/code]

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-11-03 07:17

Hmmm!
Gu' ved om advarsler imod Tuborg's "sne-øl" og unge mennesker i fredags, ku' ha' trukket lige så mange tænder ud?
Ellers kan I finde min mening om hash på http://www.kandu.dk/dk/spg/21977
Hygge...
Søren (på jobbet & afskåret for alt "det sjove")

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-11-03 07:39

NB: Nu er det altså IKKE 1'ste gang Nick15 skal "prøve"... hvilket I sikkert har fundet ud af, hvis I har kigget på mit http://www.kandu.dk/dk/spg/21977 her er det nemlig samme person (Nick15), som stiller spørgsmålet.
.... og så skulle teksten ha' været: Søren (på jobbet & afskåret fra alt "det sjove")

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-11-03 08:35

Ja...nu er jeg mere frisk..og har fattet hvad i mente *LOL*

Og NEJ JEG HAR IKKE RØGET HASH ! *LOL* Faktisk har jeg slet ikke røget (altså cigaretter *GG*) i en hel uge nu...og jeg er pavestolt!! ....og fuld af energi !!

Men en af "bivirkningerne" ved at holde med at ryge er altså at man i starten har svært ved at koncentrere sig *LOL*

Venligst Sus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-11-03 08:45

Pas nu på Sus... du ved nok summen af laster er konstant, så ved at stoppe med at ryge... ja gæt selv
Søren

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 10-11-03 08:53

I skal da bare slå hinanden halvt fordærvet !

Utroligt at en sætning kan lave så meget påstyr.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-11-03 09:24

-> Nick

Du spørger efter metodikker til at ryge joints!?!?!? Ryg og fortryd. Skal du ødelægge dit helbred på mere sofistikerede måder, skal du skaffe dig en chillum. Derefter sætter kun fantasien grænser. Mulighederne er Tjubang, vandpibe, jord-fed osv osv. Alt sammen fine ting, hvis man gerne vil være "civil-betjent" light i en ung alder.

Hvad vil du vide næste gang? Hvordan du snøfter en stribe? Eller sluger en "Mitsubishi"? Eller skyder dig i armen?

Glem tjalden. I sig selv tror jeg ikke den er specielt værre end sprutten, men miljøet skidtet handles i, er absolut betændt.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-11-03 09:45

>CLAN> *LOL* ja det har du sikkert ret i...jeg vil gerne leve lidt sundere...og sex skulle være sundt ikke sandt? Må dyrke noget mere af det...*LOL*
...for det kan vel også gå ind under laster..ikke sandt?
Bliver sgu nødt til at holde med at ryge, hvis ikke jeg skal sidde på lungesanatorium når jeg bliver 60 og sniffe ilt !!

Venligst Sus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 11:09

Nick15 -> Hér er et råd fra en gammel 'hash-hjerne'. Gak ud i pusherstreet på Christiania og spørg. Husk at tage dig iagt for !

Hvis din alder, som profilnavnet antyder er 15, så får du temlig sikkert besked på at gå andre steder hen : HJEM for et eksempel, da der er en politik blandt pushere på CA. om at der ikke handles med børn under 17. Dvs. du skal være 17 før nogen gider snakke fornuftigt med dig.

Spørger du her : http://www.christiania.org/frihash/ vil du få nogenlunde samme svar.

Ps. Indianer væs..??? Dét har jeg li'godt aldrig hørt om. Bliver man da, først rød i hovedet og siden blegansigt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 10-11-03 14:50

ram2:

hmm. har du mere af dén slags, eller skal vi bare med det samme konstatere, at dine egne ord rammer dig selv? men selvfølgelig, noget må jo mangle i dit liv siden du gider bruge din tid på dette.. stakkels, stakkels dig... er det noget du vil tale om?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 15:21

Nick15 -> Du skal da også lige have lidt argumenter mod ans og andres sortsyn. De har dog ret i, du nok skal vente et par år med bajerne og den fede

http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=275996

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-11-03 15:48

Nocturnal_Mind
Jeg tror godt du kan rene med, at Ram har mere af dén slags
men hvorfor bryde dit lille hoved med, hvorfor VI ANDRE bruger tid på dette. Det gør du jo osse selv
Frida

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-11-03 15:49

rene= regne

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 10-11-03 15:50

fridaflip:

forskellen ligger i hvem der keder sig ;)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-11-03 15:50

Nocturnal Mind = Zonker?

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 10-11-03 15:56

3773:

???

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-11-03 15:58

Hvem andre gider at bruge bunker af tid på bevidst at ævle sig ind på Ram?

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-11-03 15:59

Tror du virkelig

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-11-03 16:00

Hmm!!! Jeg har da osse ævlet lidt - men jeg er ikke Zonker

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-11-03 16:02

Fik bare en grum mistanke. Ny bruger der straks jagter Ram! Og som bekendt er der kedeligt på www.gætensang.dk

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 10-11-03 16:02

3773:

beklager, men jeg kender hverken Zonker eller Ram.. Noget jeg bør vide om disse to???

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 10-11-03 16:28

3773:

:D Så vidt jeg husker var det mig der blev jagtet :D

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-11-03 16:31

Netop denne sætning har vi set gentagne gange fra andre nick's! Sjovt ikk'?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 16:32

Jeg holder stædigt fat i emnet.

For at stoppe polemikken og belæringerne, så lad os se på Nick15's spørgsmål én gang til :

Citat
..er der flere måder at ryge joint på ???

JA. Du kan læse alt her; http://www.smokingwithstyle.com/ , når du fylder 18 og bliver bedre til Engelsk

...om du så overhovedet skal interessere dig for det nu, er vel iøvrigt sagen uvedkommende.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-11-03 16:36

Nocturnal_Mind Zonker eller ??? kan trods flere forsøg íkke lave Smiley's
Frifinder det Ham eller???

Frida

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 10-11-03 16:37

molekyle:

"Jeg holder stædigt fat i emnet."

*tomu*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 16:40

[hør] Dette er : Kategorien ; Andet helbred, IKKE smalltalk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 16:49

Then again.. what the F... er *tomu* ??? Too Much ? Tænker Over Meget Underligt ?

Dér røg kæden af. Jeg må ha' en (kaffe-)bønne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 10-11-03 16:53

molokyle:

Thumbs Up

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 17:17

Nocturnal_Mind -> En og anden må være dårligere til at stave end jeg

Nick15 -> Sorry.. Du skal læse så meget pladder. Sådan går det ofte i kontroversielle emner.

Hygge </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 10-11-03 17:22

molokyle:

kender heller ikke oprindelsen, men ret udbredt på danske sites

Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-11-03 18:02

Nick 15

Hvad er din konklusion af alt det her?

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 10-11-03 18:35

25 ->

Hvis jeg skal være helt ærlig, (og det skal jeg jo)
så tror jeg at han sidder og griner godt i skægget
(hvis han altså har noget)

Mone

Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-11-03 19:19

Ja, jeg tror han riner godt af os, siden han ikke kommer ud af busken!!

KUK KUK Nick 15

;-(

Kommentar
Fra : uro

Dato : 10-11-03 19:59

hash-foregår der her,
Spørgsmålet handler om hash, ryg hvis det er det du vil, vi har alle gjort noget der forbudt.

Karin

Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-11-03 20:05

Riner=griner

Det har nok været her!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-11-03 20:06

>uro

Kloge ord - Den ene fejltagelse / ulovlighed legaliserer selvfølgelig til den næste - eller hvad???

Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-11-03 20:20

> uro
Du kan kun tale for dig selv.
ans

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 10-11-03 20:34

uro:

Se, dén var smart... Og snart ser vi en volds- og indbrudsbølge med dette som forsvar: Jamen, alle har jo gjort noget der er forbudt!

Nåmen, går ud fra din egen samvittighed har det fortrinligt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 20:47

Ja, som jeg se det : Personlig frihed og RET til at bestemme over sit eget liv og legeme. (Når man fylder 18)

Jeg ved godt folk si'r : Jamen, 'stofmisbrug'; det fører krimminalitet, fordærv og alt muligt med sig.

TÆNK : Hvis abort havde været forbudt? Kvindens RET til at bestemme over egen krop?

Information WANT's to be free. (Citat : William Gibson)

Ps. En debat der (måske) hører hjemme i Politik ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 20:53

URO -> Provokateur Gigante...

ALLE -> Kender kvinden, Hun er stiv... men ikke i Dansk.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-11-03 20:57

*LOL*
Er I klar over over, at denne tråd modtager 1 kommentar for hvert kvarter
Jeg vil nu stadig bage én kage, hvis jeg altså kan finde én der er god til at bage.

Frida

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 21:02

frida-flip -> ..og ??? Jamen; det er da også hyggeligt at bage

Er der kommet noget i kaffen ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 21:06

Ka' jeg få en Kop med ?

Nick15 -> Se nu bare, sådan ender du bare som voksen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-11-03 21:07

>Molo.

Nu skal du fandme holde op med det pis.(Bonderøv) Den laver du hvergang (næsten)

Et enkelt og simpelt spørgsmål, drejer du over i den holistiske anskuelsesverden, og det der før var et simpelt sp. er nu ikke til at besvare simpelt og klart mere, når hensynet til den overordnede holdning (holismen) skal tilgodeses.

Enhver (igen næsten) ved sgu da, at overordnet har alle krav på frihed over eget liv mv. - men at der nedad i forbuds og beskyttelses hierakiet - måske oven i købet overformynderiet - opstår velbegrundede differencierede holdninger - også til hvor grænsen for den enkeltes krav på frihed over eget liv går.

Hvad Fr. Uro's argument angår, som jo afføder dette, kan jeg blot gentage helt tydeligt, at det ikke er 2 potter pis værd.

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-11-03 21:10

>Fridaflip

Hvad med at finde én at bage på - tror du ikke det er bedre??

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 21:20

ram2 -> Jeg mener i al beskedenhed at have givet Nick15 (hvem Nick15 end måtte være ???) nogle fyldestgørende kommentarer til Nick15's spørgsmål. Pis? DIN mening om mine kommentarer er irrelevant i den forbindelse.

Mht. til resten af dit indlæg ? : No foolin'... Vi er så enige

Ps. ..og få så de øjenbryn op igen =

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-11-03 21:21

>Ram
Jamen jeg er i fuld gang;oDog det virker sgu
Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-11-03 21:29

>Fridaflip.

Det anede mig, at der var en lille bager(jomfu) gemt i dig

*************************************************

>Molo. Det var ikke dit råd til Nicvk15 jeg anfægtede - men den generelle betragtning du fremførte:

[citat]
Ja, som jeg se det : Personlig frihed og RET til at bestemme over sit eget liv og legeme. (Når man fylder 18)
[/code]

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-11-03 21:31

>Molo
Hovsa - Forkert icon - kan ikke vinde hvergang

Ram

Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-11-03 21:38

Er der nogen der har lagt mærke til at Nick 15 endnu ikke selv har været ude af busken med en kommentar?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-11-03 21:44

>25.

Han sidder vel inde i busken med 1 td. land hash og eksperimenterer sig til det, som normalt begavede ville læse sig til.

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 21:51

Han ligger i respirator på 'Riget' med to klappede lunger efter; i et ihærdigt førsøg på at forbedre sit Indianer Væs, at have kikket ind på den URL, jeg så letsindigt gav tidligere

Nick15½ -> Jeg SAGDE jo du sku' vente til du blev 18 !-)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 11-11-03 13:36

Ja, der er mange måder at ryge joint på... Eks. Tag et væs og hold røgen inde mens du sender jointen videre hold røgen inde indtil du får jointen igen * eller så lang tid du kan *
Så bliver man mest skæv....

Men det der virker bedst er bong som slå hårdt med det samme....

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 11-11-03 13:46

Det er videnskabligt bevidst at det er mere usundt at drikke end at ryge hash...
Når du drikker øl slår det mange hjerne celler ihjel, men hvis man ryger lammer det kun hjernecellerne i mellem 5-15 år... Så op med humøret..

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 11-11-03 13:53

>BentSimonsen

Det er vist 4 gang du deltager i en tråd på Kandu, og man må sige, at du er meget gennemført i dine indlæg - du er lige snotdum hver gang. Du er vel inde i perioden du omtaler på 5-15 år - Dog skal du nok påregn,e at din tilstand er kronisk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-03 14:07

BentSimonsen -> Vis mig videnskablige rapport der fastslår at alkohol dræber hjerne celler !!!

Se et lille udrag af en diskussion omkring emnet :

Citat
Til ALLE's oplysning: Det er IKKE muligt at drikke hjernen væk. Det er videnskablig bevist af to kvinder ( gu' hjælpe mig..) fra Panuminstituttet, så vidt jeg husker i 1998. Indtagelse af alkohol påvirker på ingen måde hjernecellers dødelighed. Der sker blot en ophobning af fedtvæv mellem cellerne i hjernen. Denne ophobning forsvinder igen ved et par års afholdenhed!

pyyha..det var sgu da dejligt at vide...
Men hvad er det så, der slår de små grå ihjel..ved du det MOLO ?

Alder og nervegifte.
Nå jo og visse former for infektioner og arvelighedssygdomme : Menegitis og Ansheimer bl.a.
Skal det gå rigtig stærk vil jeg anbefale indhalering af diverse opløsningsmidler eller lightergas.

Men jeg må da have de fleste af mine hjerneceller endnu, da jeg ikke mener at have indtaget eller været udsat for nogle af de nævnte punkter *GG*...hva faen kan der så være galt ? *LOL*

Der ér HÅB forude
Hér er lidt om neurogenese : http://www.dadlnet.dk/ufl/2003/0314/VP-html/VP40191.htm

ang. hjernceller: hvorfor siger de "klogehoveder" så når de henvender sig til unge mennesker at alkohol og stoffer dræber ens hjernceller?????

Det er ikke alle 'kloge hoveder', der er lige kloge! Nogle er ikke 'rigtigt kloge'
Dét med alkohol dræber hjerneceller ER altså en myte !!!
Omkring 80% af en hjerne består af fedtvæv. Faktisk er hjernen et af vores største fedtdepoter. Det er godt nok også det sidste depot der bliver 'tømt' f.eks. ved anoreksi. Derfor skader sult også hjernen. Dét er der sikkert mange der bliver glade for at høre
At man bliver dum/dummere af at drikke, har noget at gøre med mangel på intellektuelle stimuli.

Korrekt mig lige, hvis jeg tager fejl

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-03 14:13

Bent Simonsen -> Sig mig læser du ikke en tråd igennem, inden du kommer med dit sludder ?

..eller overså du i skyndingen lige dette link : http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=275996

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 11-11-03 19:54

Ram

Wow wow.. Klap lige hesten og lad mig sige et par ting...
-4 Gang siger du hmm... Jeg deltager bare i de indlæg der interessere mig.. Det kan jeg jo ikke gøre for... VEL...

- Du behøver sgu' heller ikke at kalde mig snotdum, Da der sikkert også er noget som du ikke ved...

Og prøv en anden gang at lade være med at dømme mig før du kender mig...

Tak!!

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 11-11-03 19:59

Molokyle

Nej faktisk gad jeg ikke at læse denne tråd igennem da det ville tage hele eftermiddagen...

Sludder.. Hmm... Det er åbentbart kun en historie jeg har samlet op hos nogle af mine venner som jeg troede på...

Så farveller Fucker af nu hvor alle tror jeg er en snotdum dreng der ikke ved noget i verden...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 11-11-03 20:06

>bentsimonsen

Beklager bentsimonsen – jeg tog fejl – det er ikke i 4 ud af 4 tråde du siger dumme ting, det er kun i 3 ud af fire.

Det er ligeledes en fejl fra min side, at beskylde dig for at være snot dum, i det jeg som du skriver ikke kender dig.

Men når du skriver snotdumme ting i 3 tråde ud af 4, forledes jeg selvfølgelig til at tro at det afspejler dit vid. Specielt i de 2 første af de herunder viste link

http://www.kandu.dk/dk/spg/6681

http://www.kandu.dk/dk/news/215804/groupid/20601

http://www.kandu.dk/dk/spg/25824

Ram

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 11-11-03 20:56

Gav op at læse det hele!! Kan kun sige spænd hjelmen.. Hash smadre alt for meget.. Det gør dig sløv og dum!! Der er en grundt til at du kan høre på folk hvis du ryger!!
Så drop det pis!! Du er alt for ung til det..!! Det kan godt være jeg ikke er meget ældre men jeg handler også fornuftigt!!

Mvh. Tobias!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 11-11-03 22:03

>Toby14dk
Må jeg gætte? Du er Toupie's snusfornuftige søn
Frida

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 11-11-03 22:23

Nope Frisa.. Er en Alm. person igang med at skabe mig selv en normal tilværelse ude på Amager.. Gider ikke at ende som bums.. Og Hash er da en god start!! Kan da kun tilføje at Christiania burde rydes!!

Mvh Tobias.

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 13-11-03 06:23

Ram

Du mangler stadig et af mine sjove/snotdumme indlæg...

http://www.kandu.dk/dk/spg/6804

Når men du og alle andre må hygge jer...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-03 10:25

Toby14dk -> Enig, man burde rydde Christiania for Rockere og Politi

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 13-11-03 11:57

fuldstændig enig med Molo...De har Danmarks bedste spisested derinde "Loppen" er det ikke sådan den hedder?
Må altså derover snart...jeg vil altså græde snot i stænger hvis de lukkede staden!! Det er en del af Danmarks kultur og en stor turistmagnet.. se bare, det er en fast del af besøgsstederne når jyske skoleelever skal på lejrskole i Kbh. og alle som besøger Kbh.,for første gang, (med respekt for sig selv og sit land) SKAL besøge Staden!

MVH. Sus

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-11-03 12:04

mango
Hvorfor tror du at de skal besøge staden? For at spise på "Loppen"
mvh ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-03 12:12

mango -> Spise Loppen hedder det og det kan godt være man spiser fint, men det den ondelynemig også dyrt
Stalden ved Børne-engen er et godt eksempel, Hvor kan københavnske småpiger og -drenge ellers komme ud at ride?
Christiania er så meget andet end hash, som dog må betragtes som en del af kulturen derude. Hvis hahsen blev legaliseret og begrænset til salg i coffee-shops, ville handlen på CA. stille og roligt gå i sig selv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-03 12:23

ans -> Jeg er kommet der rigtig mange år og hvis du tænker på de mennesker der kommer valfartende fra nær og fjern for at besøge CA. kan jeg fortælle, de kommer for at høre CA.'s historie og se de mange værksteder, aktiviteter for børn og voksne og møde Christianitterne. Kun et fåtal af disse 'turister' benytter lejligheden til at forsyne sig med den fede. De daglige/ugentlige gæster køber oftere noget fygræs, men kommer primært for at gå på værstshus et sted, hvor der ikke findes hårde stoffer, våben og slagsmål.

Rygerne ude i byen køber hellere deres klump lokalt, hvor risikoen for at få rodet sine lommer igennem af unge politi-lømler er mindre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-03 12:34

Toby14dk -> Forresten, hvordan bærer du dig ad med at høre på folk om de ryger? ..og kom lige med et par videnskabelige beviser for, man bliver dum af det.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 13-11-03 12:59

ans...Molo har jo så svaret for mig

Mine egne knægte har begge været i Kbh. på lejrskole og det var egentlig interessant at høre om! De fortalte nemlig om Christiania´s historie...og faktisk var der en fyr derovre som advarede dem om at de skulle holde sig fra hårde stoffer...så jeg vil da alt taget i betragtning opfatte turen som være meget givende!!
Hvad siger du?

Sus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-03 15:00

mango -> Hvis det kommer dertil, skal jeg da gerne vise dig rundt

Kik lige én gang til på mit profilbillede og gæt hvor jeg er?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 13-11-03 15:15

1. Hvorfor skal jeg give videnskabelige beviser? Det er jo ikke nødvendigt.. Du kan høre det bla. Når folk taler.. tit og ofte er de ikke så velformulerende.. Og er meget sløve... Det må da være nok.. Man er da blind hvis man ikke kan mærke at folk ryger..

2. Børn og unge helt ned i 4 klasse ved hvor hash kan købes nemlig staden.. Og det værste er at jeg ser dem ryge det.. Det gør i gamle pensionister jo ikke!! Når jeg kommer hjem fra fest ser jeg børn fra 5-6 klasse side og reste i et bus-stoppested.. Er det der i gerne vil have ungdomen til at ende? Som bumser? Ærlig talt skammer jeg mig over at være dansker hvis det er den holdning i har.. Og ja fed turist atraktion!! Mener det er jo dejligt at omvedenen kommer og ser Christiania så opfatter de da først Danmarks befolkning som en flok tabere der bor i et lavt samfund..!!

Mvh Tobias!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-03 15:52

Toby14dk -> Videnskablige beviser? Nåeh.. nej hva' tænker jeg dog på ..? Tsk tsk.. Du vil blive forbavset, hvis du viste hvor mange hashbumser du møder i din dagligdag : Professorer, Forskere , Forfattere, Kultur personligheder i det hele taget.. Med mindre din verden indsnævre sig til hvad der foregår i Saharas ørken eller på Indlandsisen

Køb et par briller.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 13-11-03 15:59

Ja ser folk der ryger hash som bumser.. Som pletter på samfundet.. Det er folk der ikke kan tage sig sammen.. Dem du nævner jeg møder i hverdagen.. Må prinært være forfattere og sådan noget kolort.. Gamle røde mennesker.. Det fatte nada.. Du tager fejl hvis du tror at folk af højere uddannelse der er bare lidt kontrol med i hverdagen ryger.. Det gør de ikke da de har brug for at bruge hovdet!!! Det kunne du lære af!!

Mvh Toby..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-03 16:12

Fint Molo, jeg har haft montører ansat, der røg en pibe af og til i week-enden. Man kunne klart konstatere når gutterene havde røget, så var hjernen ikke så skarp mandag (og måske tirsdag). Nu havde jeg selvfølgelig ingen kloner af disse montører, så det var muligt at lave A/B test. Endvidere vidste jeg heller ikke hvor meget sprut og bajere der røg indenbords . Specielt en af dem havde røget rimeligt jævnligt i en del år, og hans hukommelse var klart ikke for god - men igen - vi havde ingen tvilling at sammenligne med.

Jeg mindes at have læst diverse afhandlinger, både for og imod tjalden, så videnskaben er åbenbart ikke færdig med at diskutere emnet endnu.

Jeg tror det Toby henviser til, er hash-MISBRUGERNE! Der er du slet ikke i tvivl om at en eller anden styreledning er røget. Men igen, møder du en alkoholiker af de slemme er du jo heller ikke i tvivl.

Men Toby, week-end rygerne og gutterne der får et par fyraftenspils hver dag, tvivler jeg på du kan pege ud.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-03 16:29

Toby14dk Du snakker som du har forstand til, men derfor kan du da godt være et fint menneske. Jeg glæder mig da hver dag til at lære mere, men det bliver næppe af folk som dig

Læs nu det link : http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=275996 ..eller skal jeg vikelig finde de hårde facts frem til jer; sløve padder.

3773 -> Jeg advokerer ikke for hashrygning. Heller ikke for Stesolid vrag eller noget. Jeg giver dig ret et godt stykke, men jeg tror inden du tager Toby14dk for godt i forsvar, at vi her taler med en, der ikke fatter en meter. Et fordomsfuldt menneske jeg ville betegne som; en tidlig udviklet 'lirekasse', der endnu ikke har fået øje på egen næsetip.

Sorry.. Det er min mening om det.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 13-11-03 16:30

>Toby14dk

Nu syns' jeg du skulle stikke piben lidt ind lille Toby14 - Jeg gå ud fra, at de 14 står for din alder - Jeg har ingen specielle præferencer i forhold til Hash, men det opblæste frelste ævl du fremturer med er da kvalmt. Du skammer dig over at være dansker - forfattere mv. er noget kolort - danmarks befolkning som tabere - Danmark som et lavsamfund.

Kan du komme til for tøj?? Hvem har du siddet og lyttet til og derefter fremfører idiotens meninger som dine egne - Kors hvor du virker umoden og bøvet at "høre" på - Få lige hår på tissemanden først din snotnæse, og så er du vel i mellemtiden blevet så meget ældre, at du kan fremføre noget selvstændigt, der måske oven i købet lyder fornuftigt.

Ram

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 13-11-03 16:55

Hmm Ram.. Du skuffer synes at dú mange sammenhæng har givet pæne besvarelser og tager indlæg alvorligt.. Nr. 1 Jeg er 16 år.. 2. Hun begyndte at ævle om højre uddannet mennesker.. Folke der er uddannet og har bare lidt sund fornuft ved at der er farligt at ryge hash.. Synes det er nogle forkerte signaler at sende til turister.. Jeg tror at hvis man ryder Christiania så komme det måske ud på gaderne.. Meget vel.. Men så ved dem i 5-6klasse helle ikke hvor man skal få fat i det.. Og de tør nok heller ikke at gå over til at pusher..!! Vil jeg da håbe.. Synes det er pinligt at folk bare ser igennem fingerene med hash...!! Det er sku et meget centralt problem som får mange unge ud i en masse lort!! I må da lige åbne øjene.. Går ikke ud fra at i har med børn at gøre til hverdag..!!

Mvh. Tobias..!!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 13-11-03 17:03

>Toby.

>>Har med børn at gøre<< *GGG* Næh vi laver dem bare

Toby - Jeg skal nok lige vende tilbage til dig - er bare ikke i hopla lige nu.

Ram

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 13-11-03 17:11

Takker Ram.. Vi skrives lige herinde..

Håber at du så sørger for at dine børn holder sig væk fra det lort..

Mvh. Tobias..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-03 17:13

Toby14dk -> Nu ved jeg ikke lige, hvad du har at udsætte på hash som rusmiddel. At du udstiller din uvidenhed så åbentlyst til skue må blive dit problem. Du har lov at have dine meninger, men jeg synes lige det var på sin plads at du havde noget at ha' dem i !!! Dine udtalelser om højtuddannede synes jeg lige du skal vente med, til du er en af slagsen.

De turister du hentyder til vi sender så forkerte signaler kommer altså også fra : Serbien, Iran, Tyrkiet, Chile, Kina, Rusland og hvad har vi...? Hvilke signaler er det lige vi sender disse lande om tolerance og respekt ved at tillade CA. ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-03 17:34

Ps. Iøvrigt har jeg bemærket at emnet :Hash, her på kandu.dk i lang tid har været tabu. Nu kan jeg forstå hvorfor : Sjældent har så mange følerier, forskruede ideer, facistoide tanker, uvidenhed og fordomme været samlet på så lidt plads.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 25

Dato : 13-11-03 17:46

UHA UHA

Kommentar
Fra : 25

Dato : 13-11-03 17:48

Holdningsændringer?

Måske?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-03 17:50

25 -> UHA aHVA

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-03 17:52

25 -> Dét kan man kun håbe på

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 13-11-03 18:19

Hvad er det du ikke fatter Molo??
Ryger du da?

Mvh. Toby..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-03 18:47

Toby14dk -> Jeg mener ikke at have nævnt noget om at jeg skulle være fattesvag
Ryger ??? Det burde du da som ekspert i at skelne på, kunne sige noget fornuftigt om. ...Ik' ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 13-11-03 23:31

Nope.. Nu er du bare ordkløver.. Men ok hvis du ikke kan rede dig selv på andet.. Som du også vil ligge mærke til skriver jeg at jeg bla. kan høre det på folks tale.. og krops holdning.. Jeg kan hverken se el. høre dig.. Så drop det der!!
Hvorfra ved du noget hvis du ikke ryger?

Mvh. Tobias

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-11-03 08:46

Bliver nødt til at blande mig igen. Hvad ophæver dig til ekspert Tobias? Hvorfra har du din viden? Hvis det er fra bumserne i rendestenen, vil jeg påstå at det intet er værd. Jeg må indrømme at Molokyle's plæderen i mine ører, netop lyder som han advokerer for hashrygning, uanset han selv siger det modsatte.

Jeg er bestemt ikke drabelig modstander af hash, omvendt bryder jeg mig ikke specielt om miljøet skidtet handles i. Problematikken er jo netop med hash, at det er skumle flippere og rockere der handler med skidtet. Molokyles bedsteborgerlige misbrug kender jeg ikke meget til. Kender beklageligvis ingen hashrygende kunstnere og direktører. Til gengæld har jeg i min pure ungdom færdedes meget i musikermiljøet, og her ryges der bravt (jeg har i sagens natur selv røget hash, pot mv, men aldrig jævnligt. Iøvrigt er det vel 20 år siden. Som ovenfor nævnt har mine montører røget en del. Her må jeg konstatere at de ikke er på toppen (helt uvidenskabelig påstand) når de har røget, men druk har samme kedelige egenskab, så dine påstande er alt alt for sort/hvide Tobias. Du køre alt over en kam. Hvis vi skal vende provokationerne, har jeg kigget lidt på din hjemmeside. Nu er min påstand så, at alle bodybuildere er misbrugere af anabolske steroider. Samtidig er de Bandidos rockere! Dette udløser antagelig en reaktion hos dig. Fair nok. Men Tobias, du må medgive mig at en del store bodybuildere er på steroider og er bandidos rockere eller hang-arounds. Men dette gør jo ikke alle bodybuildere til slemme fyre eller hva'? Du er vel hurtig i dine konklusioner. Du er 16, ok. Vi andre er antagelig mere end dobbelt så gammel som dig (jeg er i hverttilfælde). Jeg kan fortælle dig mange og lange historier om hvad jeg har set og oplevet, dit voksenliv er ikke engang startet.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 14-11-03 10:29

Humor ... Humor ... Humor

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 14-11-03 15:49

Kay.. Hmm 3773.. Rart at du ikke bare køre på mig!! For mener selv.F Jeg har en del at have det i.. he he.. Hmm er bare træt af Molo's hippi argtige snak som om Hash skulle legaliseres.. Synes det er en helt forkert måde at kigge på hash på.. Jeg er KÆMPE Modstander af Hash og Christiania.. Som det sikkert også fremgård af mine tekster..!!
Vil lige hive et ex. frem.. Ved ikke om i husker den dreng/person som var på forsiden af Ekstrabladet Han havde rallede i 48timer og var røget ind på hospitalet fordi han var på stoffer.. (E) Og mange flere...
Jeg gik i klasse med ham og har observeret hvordan det langsomt gik ned at bakke..!! Det STARTEDE i Hash og smøgere.. Og gik derefter bare ned af bakke for ham!! Alle dem jeg kender som var sportsnørder før da de begyndte at ryge hash blev de sløve.. langsomt opfattende og dumme at høre på fordi de ikke får noget ud af skolen.. Hash ødelægger jo ens indlærings evne i ca. 3-4 dage efter man har røget det.. Derfor bliver folk også uvidende..!!
Ja Miljøet er også farligt.. OG kun en anledning til at starte på andre ting!! Jeg forsøger ikke at køre alting over en kam.. Men prøver blot at belyse at det er et stort problem blandt de unge.. Som Mole tydeligvis ikke har fattet..!!
Til forsvar vil jeg lige sige at bodybuilding går ud på at styrke og forbedre sin krop.. Hvorimod at hash kun nedbryder og ødelægger..!! Hvor meget kender i enlig til de medicinske bagrunde for hash.. (Tænker på konsekvens her..) Det ligger et gult lag over hjernen!! Og ikke Alle bodyduilder tager seroider.. Kender mange der gør ja..!! Og hvis det endligt er det køber man det ikke igenne rockere.. Men gennem private der ved noget om det..!!
Tja.. Jeg er godt nok 16år.. Er ved at blive voksen.. og har mange erfaringer at drage endnu!! MEN.. Hvis i kender lidt til pædagogik så burde i også vide at man ikke skal tale ned til folk.. Bare fordi jeg er 16 er jeg jo hverken dum el. blind.. Kan godt finde ud af at observere mine med mennesker.. Ladhver med at køre i jeg er 16 fordi jeg har en anden mening.. Mine argumentationer er lige så gode som jeres.. Skulle jeg selv mene.. Jeg gør ihvertfald mit for at følge med..!

Mvh Tobias..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-11-03 16:23

Toby14dk -> Ingen kører, så vidt jeg kan se og læse , på dig. Du vikler dig blot ud i noget nonsens uden hold i virkeligheden. Der er måske specifikke dele i hjernen der skader motorikken hos hash brugere, men ikke intellektet, siden du kan se og høre forskel, men ikke verificere via kommunikation? Du gætter og fordømmer !!!

3772 -> ..og nej, jeg plæderer ikke for noget. Kun individets RET til at bestemme over egen krop.
Når folk gentagne gange (jeg vil i den forbindelse ikke nævne nogen profil-navne) kommer med noget faktuelt pladder (uanset alder!), ja så føler jeg, det er ok., at tage til genmæle.
..og JO, jeg HAR fattet (som sagt ikke fattesvag), men jeg synes du roder lidt rundt i din argumentation, selvom du mener den er (lige så) god. (som vores)

Der er sjovere ting her i livet end at drikke bajere og ryge fede.

...man al ting har sin tid og øjeblikke

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 14-11-03 16:38

Der er sjovere ting her i livet end at drikke bajere og ryge fede.
--> Og det har du ikke forstået endnu el. hvad mole? Det er sku dig der siger det er okay!!

Synes det er rystende at opleve voksende mennesker som burde have styr på tingende vejlede og guide ungdomme til at gøre det rigtige... Det er ikke det du gør.. Du taler for HASH og ikke IMOD Hash som du burde hvis du skulle vejlede de unge til at gøre det rigtige..!!

Mvh. Toby..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-11-03 17:16

Toby14dk -> Hvad er dit problem ? Kan du ikke læse indenad ?

Citat
Der er sjovere ting her i livet end at drikke bajere og ryge fede.

Jeg har ikke ytret ét ord om noget var Ok. !!! Dét har jeg slet ikke mandat til
..og jeg taler aldeles ikke FOR noget! Jeg er imod ALT

Nej, oplysning er sagen, men den skal være saglig og ikke den slags ammestue-snak du kommer med.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 14-11-03 18:06

Det er det du ikke oplever..!! Det er der din fejl ligger du oplever åbenbart ikke folk på hash..
Du roder jo rundt i det.. Fortæl mig hvad er dit budskab så?

Mvh. Toby..

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 14-11-03 18:14

>Toby14dk

Egentlig havde jeg tænkt mig at vende tilbage, men som denne tråd skrider frem indser jeg det formålsløse i at kommunikere med dig.

Toby dreng - find dig nogle argumantations teknikker der er alderssvarende - Du falder igennem, når du adopterer din onkels holdning og derefter fremfører den som din egen - Det er meget gennemskueligt og virker lettere komisk, når du i lånte fjer leger voksen.

Og lige et godt råd - Se at få gjort noget ved dit danske skriftsprog.

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-11-03 18:44

No offence.., men jeg må en yderst sjælden gang gi' ram2 ret.

Toby14dk -> Du kender mig herfra : >>>>>>>>>-------------------------------------> X <------------------<<<<<<<<<

..så lad venligst være at fortælle hvad jeg oplever !!!

Mit budskab er klart : Det er DIG der roder og mine argumenter går på; ENHVER burde have lov til at bestemme over eget legeme.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 14-11-03 18:54

Hmm Men hele diskutionen starter om en 15 der spørg om nye metoder at ryge hash på!! Og det er JER der besvarer!! Det er da forkert.. I den alder burde man ikke gøre sådan noget.. Så ender man som min kammerat fra Ekstrabladet..
2. Låner ikke mine holdninger fra nogen.. Det er mine..
3. Tja.. Pinligt.. Men fik 6 til fsa i retskrivning.. Men det kan jeg intet gøre ved jeg gør jo mit bedste.. Også for at stave rigtigt.. Hader også selv hvis folk laver stavefejl.. Men det kan jeg intet gøre ved!! Vender tilbage når jeg har spist..

Mvh Tobias..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-11-03 18:58

Vi svarer muligvis... korrekt og relevant. Du derimod; kommer med formodninger og ævler.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 14-11-03 18:59

Jamen det behøver du ikke Tobias
Gå du i stedet ud og feste med dine venner.

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 14-11-03 19:16

Tobias.

Det var ikke en kritik af dit skriftsprog, men en konstatering af, at det ikke er godt - Hør nu hvad onkel Ram siger - det kan du godt gøre noget ved, men du får det selvfølgelig ikke forærende - Og så lige til slut - Gør nu hvad tante Frida siger, hun er nemlig en klog kvinde - Gå ud og mor dig lidt med dine venner.

Onkel Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-11-03 19:33

Min veninde frk.uro si'r -> Ryg du et par Indianer væs, dans og hyg ....

: __1½½2½1§§~;:!"¤36 §§§§§§½½ ~ ¨ ¨ ¨~~¨¨¨ ¨¨~~¨¨~ ^^^`?????=(&&¤¤¤¤¤"#!----------

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-11-03 19:34

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-11-03 19:36

Sjov tråd </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 14-11-03 19:37

Kay..
1. Okay.. skal være flnik.. Ved hvor stædig jeg kan blive.. Skal nok stoppe den nu.. Hvis I også lader den ligge..
Ram lad nu hver med at tale ned til mig.. Ikke onkel.. Yes vil gå ud og fest.. Og komme med formaninger til mine venner om hvor slemt Hash er.. Midsede faktisk et par fester i sin tid fordi jeg var meget slem til at tale ned om hash..
Synes det er forkert at give personen på 15 som startede alt dette råd om andre ryger metoder.. Det er sku forkert af jer..!! Og Molo.. Det er siger er mindst ligeså relevant.. Du kommer sku heller ikke selv med nogle konkrete/fælende beviser..!!
Men kan i nu hygge.. Alle sammen..

Mvh. Tobias

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-11-03 20:48

Ja og så må vi håbe at Nick kommer med 1 kommentar!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-11-03 21:02

Toby14dk -> Jamen hygge du... Jeg skal ikke fælde nogen heller. Her er plads til alle.

25 -> Hø hø.. Hvis han kan se gennem tågerne...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-11-03 21:03

Host..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-11-03 21:11

HIHI ,-)

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-11-03 21:14

Kommentar
Fra : morbox

Dato : 09-12-03 16:50

stop med det lort!!!!!! Det er din fremtid du leger med, ikke alle kan tåle det.
Min bror kunde ikke så han sider i dag på et psykisk behandlingshjem og kommer aldrig til at kunne klare sig selv.

Kommentar
Fra : munk007

Dato : 11-12-03 21:17

kan du uddybe spørgsmålet

Kommentar
Fra : munk007

Dato : 11-12-03 21:17

kan du uddybe spørgsmålet

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 80 point
Dato : 12-12-03 16:37

Jeg tror Nick15 har glemt han spurgte ? ...noget med kort-tids-hukommelsen !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 25

Dato : 12-12-03 17:12

Z

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 03-01-04 16:35
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-01-04 10:27

Hvad med at lukke denne tråd Nick (du accepterer en kommentar som svar)?

Godkendelse af svar
Fra : Nick15

Dato : 15-02-04 15:07

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : mannefus

Dato : 25-04-04 15:34

Jeg orker ikke at læse alle jeres indlæg....
Men først....hatten af for Nick der spurgte om flere måder at ryge cannabis på. Er han klog nok til at spørge ....så er han også klog nok til at læse og sorterer i svarene.
Han er meget ung og det skræmmer mange...du bliver højes sansynlig indadvendt..mister hukommelse og indlæringsevne....du ender på et lokum med en nål i armen.

Først skal vi ha' en snak om cannabis kontra andre legale rusmidler i Danmark.'

Alkohol...hvad står det for....sjov...ballade og masser af grin...hvis man bruger det fornuftigt. Alkohol kan også bruges socialt...til at løse lidt op...gøre det lettere at komme i kontakt med andre mennesker...ja også sexuelt kan alkohol være en 'venlig hjælper' til at slappe af.

Så er der den negative side af alkohol....vold...voldtægt...hærværk kriminalitet...utroskab...skilsmisser...trafik drab...og alm. drab....social undergang...foster skader....selvmord...listen er så lang så lang..
Men alkohol er legalt !

Så er der cannabissen........
Da jeg var 12 år begyndte jeg ligeså stille at ryge en gang i mellem....nogle klassekameraters forældre hørte om det og meldte det til politiet...jeg havde min første razzia som 12 årig....og så startede en udstødning fra det almindelige liv. I skolen var jeg blevet til en forbryder unge der røg hash...selv de voksne lærer hånede mig.....med en cigar i mundvigen....stinkende af øllen fra frokost.Som 13 årig var jeg stort set udstødt fra mit nær miljø...skole kammerater og gaden jeg boede i. Det gav ingen uddannelse eller voksen hjælp....
Nå så fik jeg selv børn....havde røget stort set siden jeg var 12....ja og også under graviditeten.....(begge børn er universitet uddannede).....mine børn kan finde på at ryge hash en til to gange om året. Men hele deres barndom er de blevet drillet og hånet fordi deres forældre helre ville ryge en joint efter aftensmaden, end drikke en flaske vin til maden...hasher-unger.....forbryder-familie....narkomaner...udskud.

Hvem er det som kan tillade sig at sige man ikke må ryge hash, i et samfund hvor det er helt ok. at drikke...selvom det er tydeligt at alkohol er betydlig mere skadelig end cannabis.

Jamen hvad med 'hashpsykoser'?????.....Oftest ville folk blive syge alligevel, uden at ryge hash...en psykose kan udløses af mange ting......hash,alkohol,vold,skilsmisse,dødsfald....ja listen er alen lang.
I Danmark er der knap 500 unge mennesker om året, der søger hjælp for hash relaterede problemer...det har jeg læst i Sundhedsstyrelsens egen rapport for 2003.....hold så fast...over 16000 danskere dør årligt af alkohol relaterede årsager...

Så hvorfor tror folk hash er så meget mere skadeligt end den legale alkohol.

Som 14 årig......er det da bedst at spise Solgryn 'klappe heste'...og spille fodboldt, elske sin far og din mor...og være en altid glad og frejdig dreng. Men sådan er virkeligheden ikke.....og så er det man må være opmærksom og spørgelysten.

Man kan ende hele den rus-snak med at sige...hvis det var meningen vi skulle være dopede var vi nok født påvirkede. Og hvorfor legalisere endnu et rusmiddel i vors samfund....men siden den første spæde start på den hjerne vi har nu, har mennesker prøvet at indtage ting fra naruren for at opnå...evt...gudommelige tanker....specielle evner...kort sagt...for at opnå en slags bevidstheds udvidende tilstand.

Mest tragisk er det, at menneskeds ret til at bestemme over sig selv...og gøre hvad man har lyst til....så længe man ikke generer,skader eller ligger andre til byrde....bliver trådt under forde.

Nick...Solgaard gav dig et link til DCF. gå ind og læs der....du er detsværre for ung til at deltage
men kan da altid spørge eller kommenterer gennem et ældre medlem eller som gæst.

Kommentar
Fra : grokraft

Dato : 02-04-10 11:34

Du Har måske fattet at der er nul point for dit lort
Boede for 20 år siden på kollegie med to dygtige personer som havde så mange point som man kunne få i studenteksammen. de studerede begger til elektronikengeniør.
Resultatet , den ene går nu på bistand har 3 børn, og kan ikke finde ud af noget som helst.
den anden er heroin jukie.

Kommentar
Fra : molokyle