/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Creative Lab CT4810
Fra : Smukke_Ole
Vist : 547 gange
100 point
Dato : 06-11-03 12:38

Hej !

Jeg er lige faldet over ovennævnte kort og har også fundet en driver til min XP PRO.
Nu er spørgsmålet/spørgsmålene:
Kan man installere CT4810 samtidig med det i bundkortet i(K7S5A) ndbyggede lydkort ?
Vil der blive IRQ konflikter ?
Hvis man kan, kan man så bruge kortene til forskellige ting, f. eks. CT4810 i forbindelse med overspilning fra computer t. f. eks. tape ? og det indbyggede til resten ?

Smukke_ole

Kommentar
Fra : bingo123456789

Dato : 06-11-03 12:45

Prøv!!!

Kommentar
Fra : quickshaw

Dato : 06-11-03 12:53

Har selv prøvet med samme bund(lyd)kort og et SB 512 kort
og det virkede fint !

Hvis der er IRQ konflikt kan du prøve at nulstille adresserne
inde i din BIOS.
(hedder vist noget med *reset resources* I BIOS.
Ellers kan du jo lave en "rigtig" *reset bios*)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-11-03 14:46

Der skulle ikke være noget til hinder for at gøre det, utallige comp. får både lydkort og grafikkort sat ind, selvom der også er sådanne på bundkortet. (Har også selv gjort det)
Du kan også altid se i din enhedshåndtering om der er "røde eller gule tegn", hvis der er kan du bare deaktivere det lydkort som er på bundkortet. Hvis du senere vil bruge det indbyggede til en funktion som den kan, skal driveren til den nye først bare deaktiveres, og aktivere det på bundkortet. Man kan kun have et lydkort aktiveret ad gangen, ellers kan der opstå mærkelige fænomener.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 06-11-03 16:51

-> pallebhansen

Mit håb var at have 2 lydkort kørende samtidig, men det mener du åbenbart ikke, man kan ?

Smukke_ole

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-03 17:18

Nej det kan man ikke, uden konflikter, de eneste ting der kan er ting som mus og USB-hubs.
Men hvad kan det indbyggede, som CT4810 ikke kan.
Du kunne også overveje Saund Blaster kort som kan det hele. Jeg har selv et rimeligt billigt SB Audigy Audio, med en masse ind/udgange, blandt andet firewire mm.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 06-11-03 18:01

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : quickshaw

Dato : 07-11-03 00:12

SLUDDER OG VRØVL !!!

Det er afprøvet og det virker....(dog ikke samme lydkort)

Venligst
Tom

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 07-11-03 09:54

-> quickshaw

Hvad er det, der er afprøvet og virker ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Vegetto

Dato : 23-09-05 18:17

Hej Smukke_Ole, (eller anden)
Hvad hedder driveren til CT4810? Jeg står nemlig i den situation at jeg lovede at finde den til en ven, jeg ved bare ikk hvad driveren hedder... :)

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 24-09-05 11:00

-> Vegetto

Kan ikke huske det, eller finde frem til det, da jeg i mellemtiden har måttet skifte bundkort.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : pallebhansen