/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Billeder - VCD
Fra : hpf
Vist : 397 gange
50 point
Dato : 05-11-03 10:18

Hej
Jeg har investeret i en DVD-optager, Philips R70 - tror jeg. Den kan ikke læse jpeg format. Men kan godt aflæse VCD og SVCD. Nu kender jeg ikke så meget til disse ting, så jeg forsøger mig lige med et spørgsmål.
I mit brændeprogram Nero kan der brændes som VCD og SVCD. Jeg forsøgte igår at brænde billeder i VCD. Er det den rigtige måde i Nero? og burde de kunne ses på en DVD der kan læse VCD? Jeg forsøgte selvfølgelig, og første gang gik det faktisk godt kvaliteten måske ikke helt det bedste, men måske som SVCD ville være bedre?
.
Og så lige et andet spørgsmål. Når jeg med digitalkameraet optager MPEG-film. Burde de også kunne brændes som VCD og ses på DVD-afspilleren?

Eller er der forslag til software eller hjemmesider jeg kan blive klogere af.

tak for svarene
mvh
hpf

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-11-03 13:13

Det lyder som det rigtige Du skal dog lige checke at du har et svcd plugin i Nero, det er ikke alle udgaver der har det!
Du kan osse lave mpg om til vcd og svcd i nero!

Accepteret svar
Fra : clembourn

Modtaget 50 point
Dato : 06-11-03 10:16

Jeg bruger selv Nero til at brænde mine jpeg-billeder om til en VCD, og kvaliteten er nøjagtig den samme som hvis jeg tilsluttede kameraet direkte til fjernsynet. (Mener det er fjernsynets opløsning der bestemmer billedkvaliteten. (PAL, som er standard i Europa, er ca 520x760 pix) Jeg er selv blevet ret meget klogere på www.vcdhelp.com hvor der simpelhen står ALT om CD og DVD brænding.

Christian

Godkendelse af svar
Fra : hpf

Dato : 18-11-03 22:56

Tak for svaret clembourn.