/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Norton Utilities
Fra : kj
Vist : 285 gange
200 point
Dato : 03-11-03 17:59

Er der nogen der ved hvad der erstatter Norton Utilities, i bekræftende fald, hvad er så forskellen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-11-03 18:05

Kan det være Norton Commander, der er DOS-baseret, mens Norton Utilities er udviklet "dagens" nye styresystemer med yderligere finesser.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-11-03 18:26

Mig bekendt er der ikke lavet nogen erstatning for Norton Utilities.
Også i Norton SystemWorks 2004 er Norton Utilities en integreret del:
http://www.symantec.com/sabu/sysworks/basic/

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-11-03 18:45

Og hvis du med dit spørgsmål mener, hvilket andet program, der kan det samme
som Norton Utilities, så er det System Mechanic, du skal have fat i:
http://www.thaicybersoft.com/download/utilities/utilities/SystemMechanic/

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-11-03 18:53

PS! Kører du WinXP, er det nok denne version, du skal have fat i:
http://www.soft14.com/Utilities_and_Hardware/System_Utilities/System_Mechanic_1160_Review.html

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-11-03 19:03

>Rellom

Kan du ikke huske det efterhånden ældre program der hedder Norton Commander, som var på "mode" i midten af 80'erne.

Jeg tror at Norton Ulitities er afløseren for dette.

ellebye

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-11-03 19:07

Det tror jeg også, ellebye.
Men jeg tror ikke, det er forløberen for Norton Utilites, kj tænker på.
Det får vi dog nok snart afklaret.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 03-11-03 20:23

Nej , - det er med hensyn til at skifte styresystem fra Win98 til Win2000Prof.
Kan Utilities bruges til Win2000Prof ? eller skal der en nyere udgave til?
M.v.h. kj

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-11-03 21:02

Man bruger også Norton Utilities i Win2000 og WinXP.
Om din version af Norton også kan bruges i Win2000, tør jeg
dog ikke sige med sikkerhed, men det kan du tjekke på
cd'ens omslag.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-11-03 22:24

På den anden side gør det jo ikke noget at du prøver, hvis den ikke kan bruges under win2000 kan du blot afinstallere de igen.
Det ville da være ærgerligt hvis den virker og havde købt en ny uden at have prøvet.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-11-03 10:10

I manualen står der direkte på Engelsk "Dette produkt vil ikke køre under Dos, Windows 3.1, windows NT eller Windows2000", og tilsyneladende kan jeg ikke få en upgrade, eller købe en nyere version som kan køre under Win2000.
Men hvis SystemWorks indeholder det samme, kan jeg jo bruge det.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-11-03 10:23

Der sker i hvert fald ikke noget ved at prøve det, ikke andet end det ikke virker, så kan du jo blot afinstallere det igen, jeg mener norton utilities.

Jeg kan ikke lige huske hvornår man begyndte med driversignering, men hvis det skal forstås sådan kan det jo alligevel godt være at det kan køre under win2000.

Du mister ikke noget ved at prøve det.

ellebye

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 200 point
Dato : 04-11-03 10:51

Ellers er det en rigtig god idè at anskaffe Norton SystemWorks.
Ud over Norton Utilities indeholder det en masse andre gode
programmer.
Endvidere vil du jo dermed få en helt ny version af Norton Utilities.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-11-03 14:38

Jeg tror jeg har fåewt fyldesgørende svar på spørgsmålet og siger tak.
kj

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-11-03 00:02

Hej kj

Hvis du har fået løst dit problem, kan du så ikke lukke spørgsmålet?

Det gør du ved at klikke på "Accepter som svar" til højre over
den kommentar, der har løst dit problem.

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 16-02-05 14:36

Tak for svaret Rellom.