/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
bundkort + processer ?????
Fra : olefahnoe
Vist : 420 gange
500 point
Dato : 02-11-03 18:13

Hej
jeg har lige købt nyt bundkort og processer.
bundkort = ECS mATX sis 730 fra elitegroup
processer = AMD Athlon XP Thoroughbred 2400+

Men bundkortet viser kun 1800+ når man ser i starten og når man tjecker med "hørjeklik på denne computer" og så egenskaber..

Er der nogen der ved hvordan jeg kan ændre det eller lig.

håber på gode svar da der er mange point på spil

venlig hilsen

Ole fahnøe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-11-03 18:36

Så er spørgsmålet, understøtter bundkortet FSB (front side buss) frekvensen (166 MHz tror jeg) som din processor kræver.
Din FSB kan du hæve i BIOS.
Chipsæt skal også understøtte denne frekvens.
Er det en dårlig formuleret forklaring ?
Vend tilbage hvis du ikke forstår.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 02-11-03 18:47

det er et socket A bundkort ved ikke om det er noget der hjælper

tror nok at det hele køre 133mhz

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 510 point
Dato : 02-11-03 19:26

Jeg er lidt på tynd is her. Men 133 MHz er for lidt. Du kan prøve at hæve FSB i BIOS til 166 MHz hvis chipsæt
klarer frekvensen og processorens multiplier er 15, samt at bundkortet understøtter dette.
Så vil du se 15 X 166 = 2490 MHz. Det er muligt at det fungerer et sted mellem 133 og 166 MHz.
Multiplieren gange FSB frekvensen er lig med processorens arbejdsfrekvens (klokfrekvens)

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 02-11-03 19:27

Hey Ole
Er bange for du har skidt i nællerne.SORRY
Dit bundkort har max fsb på 200Mhz , og din Athlon XP Thoroughbred 2400+ , kræver 266Mhz.
Det kort du har købt er "beregnet" til Duron processorer. Mit råd byt kortet.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 02-11-03 19:31

jeg tror hvis jeg skal ned og klage i butikken det var dem der sagde det passede sammen

men takfor hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : olefahnoe

Dato : 02-11-03 19:33

Tak for svaret Teil.