/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
hjælp med html
Fra : grise_bassen
Vist : 365 gange
80 point
Dato : 02-11-03 12:03

jeg har sådan nogenlunde fundet ud af hvordan html fungere men hvordan gør man når man gerne vil have andre skal kunne download ting fra ens side. det kune jeg ikke finde noget om. jeg bruger notpad eller notesblok

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-03 12:17

Sådan :

Kode
<a href="MIN_FIL.ZIP">Download</a>

..for at sætte MIN_FIL.ZIP til download. Sådan gør du også med *.exe, *.txt osv..

Du finder iøvrigt et HTML kursus i marginen til venstre, nederst, her på kandu.dk

Mange HTML ting finder du på dansk hos : http://html.dk

Er du til engelsk er det bedste site på nettet efter min mening : http://www.w3schools.com

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : grise_bassen

Dato : 02-11-03 12:20

jeg kunne ikke finde noget om det på html.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-03 12:38

Næhh... det er der åbenbart heller ikke her på kandu.dk, men hos W3schools skriver de :

Citat
The Anchor Tag and the Href Attribute
HTML uses the <a> (anchor) tag to create a link to another document.

An anchor can point to any resource on the Web: an HTML page, an image, a sound file, a movie, etc.

..altså svaret jeg gav dig i min første kommentar

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : grise_bassen

Dato : 02-11-03 15:02

ok tak kender du en side helst på dansk med diverse koder

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 80 point
Dato : 03-11-03 10:48

Streng tagert et nyt spørgsmål, men lad gå : http://echoecho.com/dk/ ..under menupunktet nederst til venstre; Dokumentation

Hvis du kunne bruge svaret er du så sød at lukke spørgsmålet, så andre kan få glæde af svaret?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : grise_bassen

Dato : 03-11-03 12:16

Tak for svaret molokyle.