/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan man bruge et Nokia headset som mikro~
Fra : elley
Vist : 397 gange
20 point
Dato : 31-10-03 09:57

Kan man bruge et normalt Nokia headset som mikrofon på sin normale PC?

Jeg har ikke installeret noget program hvor jeg kan anvende en mikrofon, og kan derfor ikke selv lave testen.

Accepteret svar
Fra : tjantzen

Modtaget 30 point
Dato : 31-10-03 10:03

Ja det kan du i princippet godt.
Mikrofon og høretelefoner er vist nogenlunde samme princip med løst kul i, som vibrere pga. lydbølgerne.
(mener jeg at kunne huske fra fysiktimerne)
Jeg har prøvet med walkman headsets. Det virkede men det var ikke den bedste lyd.
Det lød lidt som om man snakkede ned i en pude.
Så hvis du skal have noget kommunikation igennem er det ok men hvsi du skal indspille demobånd til "Stjerne for en aften", så går den altså ikke.
mvh
Thomas

Godkendelse af svar
Fra : elley

Dato : 31-10-03 10:07

Tak skal du have.

Jeg har overvejet at installere Skype, så det er bare det jeg skal bruge det til. I øvrigt er det fint hvis jeg kan sige til mine venner, at de kan bruge deres headset, for jeg tror det er de færreste der ligger inde med en mikrofon til deres PC.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 31-10-03 11:39

Selv tak
Ja jeg har også brugt headset som mikrofon i forbindelse med Skype og det virkede men lyden var ikke den bedste.
Til korte beskeder er det OK men hvis I skal sludre i timer, så vil jeg anbefale en rigtig mikrofon.

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : elley

Dato : 31-10-03 11:46

Okay.

Men det er fint nok lige at kunne prøve det af, uden at skulle ud og bruge penge på en mikrofon.

Christian