/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Scroll funktion væk??
Fra : ram2
Vist : 1571 gange
250 point
Dato : 30-10-03 14:35

Jeg er ved at få spat, fnat og røde myrer - min scrollfunktion virker ikke mere.

Jeg har scannet med Norton og med Panda, og ingen af dem fandt virus på systemet.

Hvis jeg trykker på scrollhjulet kan jeg få sådan en automatisk "scroller" frem - en rund klat med nogle pile i, som er udemærket, men den alm. scroll funktion virker ikke -

Det er temmelig invaliderende.

Jeg har kigget i enhedshåndtering og i kontrolpanel ved mus, men der er ikke noget at se. Hvad er der galt????

Er der et klogt hovede, der kan hjælpe med en forklaring og eller afhjælpe dette fænomen.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Rina2

Dato : 30-10-03 14:47

Hej

Jeg har næsten lige prøve noget ligende.
Jeg hentet en ny muse driver på nette og problemet var løst.

mvh
Rina

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 14:53

prøv at gå ind i kontrolpanel og mus. Der er der nogle indstillinger for din mus og scroolwheel!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 14:55

Det går sgu godt i dag! Osse i dag!! *L* Sorry der har du jo været inde! Er det en logitech?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-10-03 14:58

>tedd.

Der har jeg været. Det ville da osse undre mig, at det skulle rettes der, for jeg har ikke været inde og stille på noget. Det startede langsomt med at "billedet" bare stod og hoppede når jeg scrollede, men nu er funktionen helt væk. Skal måske lige sige, at det er en trådløs mus.

Kan scrollhjulet være slidt op??

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-10-03 14:59

Ja det er en Logitech

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 15:06

prøv at fjern musedriver og genstart hvis du har XP! ellers brug rina's forslag! Har oplevet det samme med min logitech, det krævede vist osse en geninstall af musedriver!

Kommentar
Fra : Rina2

Dato : 30-10-03 15:06

>Ram

jeg har windows XP og logitech mus og ladet mig fortælle, da jeg havde mit problem, at de to ikke altid fungere godt sammen, derfor har logitech opdateret deres musedriver, her fornyligt.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-10-03 15:11

Okai - Jeg får en "Nørd" på besøg om lidt - så kan han prøve det med den driver. Jeg er ikke meget for at rode med sån' noget. Hver gang jeg "piller" skal der som regel omformatteres.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 15:38

Jeg kan forstå det med spat og fnat! Men kan man osse få røde myrer?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-10-03 17:51

Jamen >ram2, dit problem vil helt sikkert blive afhjulpet hvis du reformatere din HD og geninstallere dit styresystem.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-10-03 18:49

Nu er det prøvet - At slette og geninstallere driveren til musen, og det hjalp ikke et klap.

Det er nok som ellebye skriver en omformatering der skal til, men det var jo det jeg gerne vill undgå. Surt show.

Jeg vil nu alligevel i morgen prøve at koble en ny mus på, bare for at se om det gør nogen forskel. Scrollhjulet kan vel være slidt op.

mvh
Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 18:56

gå ind på www.logitech.com og download en nyere driver! Det er da lidt hurtigere en at geninstallere hele windows!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-10-03 19:03

>tedd.

Det er prøvet i dag, og hjalp ikke.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-10-03 19:05

>ram2, det var min spøg, der må være andre måder der virker. Jeg har også en optisk mus, men ikke så længe, så teorien omkring slidtage er nok mere sandsynlig.

Så er det man stiller sig selv spørgsmålet "hvorfor lige mig"?

Hvis du har Xp finder XP selv driverne til musen, jeg har i hvert fald ikke selv installeret nogen drivere selv.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 19:13

Hvis du går ind under mus i kontrol panel er der ikke så en knap der hedder indstillinger for enhed? Tryk på den, så vælger du andre og universal scrool!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-10-03 19:26

>tedd, nu ved jeg ikke hvilken win ram2 har, men den funktion du refererer til findes ikke i XP, der går man ind under mus, egenskaber, hardware, egenskaber, avancerede egenskaber, hjulgenkendelse.

ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 19:43

Ikke hvis han har installeret logitech driveren ellebye! Som jeg har!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-10-03 19:49

Da mit hjul fungerer perfekt uden yderlig installation så er spørgsmålet om hjulet ikke er slidt så det ikke tager fat.

ellebye

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-10-03 20:12

Jeg må sige at alt har været prøvet nu.
I morgen prøves med en anden mus, ellers er det omformatering - sån er det -

Så kan jeg osse få noget af alt det gamle lort smidt ud, som jeg har en vis evne til at lægge ind. Det gør den langsom og underlig. Det er forresten XP Pro jeg kører med.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-10-03 20:21

Do her, og ingen problemer ved installationen.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 250 point
Dato : 30-10-03 20:42

har du prøvet at rense musen? Skil den ad og rens den det kunne være det hjalp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-03 00:23

Du siger jo du har installeret de nye logitech drivere? Eller?

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 31-10-03 01:00

Tak for svaret tedd.

Det var lige det, der skulle til. Normalt skiller jeg ikke noget ad, for jeg kan ikke samle det igen - men da jeg havde opgivet den, så tænkte jeg ski med det.

Jeg pillede de 2 mærkater af, der sidder på "maven" af musen, og 2 små skruer kom til syne - Ud med dem, og et pust flyttede 1 m3 støv og fnullermænd fra hjulet mv.- På med skruerne, og så kører den igen.

mvh
Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-03 04:14

Jep mus hader støv