/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan man tilslutte 2 almindelig EDBskærme~
Fra : jpaludan
Vist : 525 gange
50 point
Dato : 27-10-03 16:10

Jeg vil gerne vide, om man kan koble en ekstre EDB skærm til en computer ? Meningen er at den ekstra skærm skal stilles op i et rum ved siden af det, computeren står i. Jeg ved man kan med et fjernsyn og et dertil hørende kabel - men kan man også med en almindelig 15" monitor ?

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 27-10-03 16:15

Ja. Såvidt jeg husker, fremkom funktionen i Windows 2000. Du skal nok have enten to grafikkort (det ene så naturligvis et PCI, da man IKKE har to AGP-porte) eller også finde en fordelerboks med kabel fra grafikkortet til boksen, og derfra kabler fra boksen til hver af de to skærme...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 27-10-03 16:21

en mulighed var også at vælge et grafik kort beregnet til den slags
kig evt forbi www.matrox.com
mvh fox

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 27-10-03 16:22

Det lyder meget godt med begge ideer - men maskinen er en 4 år gammel Amitech med onboard grafik, som er i brug nu...kan bundkortet konfigureres til at der skal bruges både onboard- og AGP grafikkort ?

Denne fordelerboks - hvor kan man få sådan en henne ? Skal det være en, hvor kablet fra skærmen, skal sættes ind i ?

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 27-10-03 16:23

Det lyder meget godt med begge ideer - men maskinen er en 4 år gammel Amitech med onboard grafik, som er i brug nu...kan bundkortet konfigureres til at der skal bruges både onboard- og AGP grafikkort ?

Denne fordelerboks - hvor kan man få sådan en henne ? Skal det være en, hvor kablet fra skærmen, skal sættes ind i ?

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 27-10-03 16:29

Jeg har lige kigget Matrox, og det ville være en god løsning...desværre lidt for dyrt, tror jeg. Men jeg vil lige have den i mente...tak fox

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-03 17:21

Ja du kan godt "køre" med to skærme på samme comp. - det gør jeg.
Jeg har et agp og et pci kort i comp. og når driveren er indstalleret finder win 98/2000/XP selv ud af at du har to skærme. H-klik på skrivebord>indstillinger>så får du muligheden for at indstille skærmene. De kan sidde ovenover/til højre eller venstre.
De to skærme er et stort skrivebord, men du kan have to programmer åbne på een gang, hvis du lige gør programmene lidt mindre oppe i højre hjørne. Din cursor vil bevæge sig fra den ene til den anden.
Emesen.

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 27-10-03 17:28

Tak emesen....men kan et PCI kort også bruges sammen med et onboard grafikkort ? Der er ingen AGP port på bundkortet (det er et microATX fra Amitech).
Hvad kan et godt PCI kort hedde ?

HVad så med ledningen fra skærmen ? Den skal være temmelig lang, da skærmen skal stå i et andet rum. Kan sådan en forlænges....og hvordan ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-03 18:02

Hvis der er en dvi indgang i dit grafikkort kan man osse bruge den! Det kræver bare en dvi - vga converter! Et skærmkabel kan man købe forlængerkabel til så det skulle ikke være noget problem!

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 27-10-03 18:09

Jeg tror ikke der er en dvi indgang på kortet - det er et almindeligt onboard grafik....hvad er en dvi-indgang ?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 27-10-03 18:13

Ja du får forlængerkabler i forskellig længde.
Forøvrigt er der en gennemgang af de muligheder man kan bruge i K-Komputer som nu er sendt på gaden, nr 15 60KR.
Her gennemgås grapperkort, tvtunerkort, grafikkort med dobbelt udgang, 2 grafikkort mm.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-03 18:14

Tror det heller ikke! Det er til at slutte digitale fladskærme til!
Du spurgte om et godt grafikkort til pci! Du kan købe et point of view geforce 4 mx 440 SE til 519! Det ville passe godt til din computer. Gå evt. Ind på www.edbpriser.dk og led under grafikkort!

Godkendelse af svar
Fra : jpaludan

Dato : 27-10-03 18:17

Tak for svaret pallebhansen. Det var lige hvad jeg kunne bruge