/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ny DVD recordere?
Fra : Ishoey
Vist : 414 gange
200 point
Dato : 25-10-03 21:52

Hejsa

Jeg skal ud og købe en DVD recordere!

Så ville jeg høre jer hva I ville foreslå mig...

Priside op til 2500 kr.

Hvad kan der være på en dvd, når det er til backup/data?

På forhånd tak!

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-03 07:55

Jeg går ud fra du mener en dvd brænder til din PC?
Jeg vil anbefale en en Lite-on LDW 411s den fås til ca. 1200 kr og kan brænde både dvd +/-
Jeg har ikke selv personlig erfaring med dvd brændere men den her er den første jeg har set med burn proof (smart burn), så man i teorien undgår fejlbrændinger, så det ender jo nok med at jeg køber en
Men prøv selv at kigge ind på www.edbpriser.dk og kig under dvd brændere! Der dukker en masse op hvis du skriver 2500 i max pris søgefeltet!

Der kan være ca. 4.7 Gb på en enkelt dvd skive!

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 26-10-03 07:59

Ja det er en dvd brænder til din PC!

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 26-10-03 08:04

Jeg har være ind på www.edbpriser.dk og www.gate2prices.dk men det også erfaring med en dvd brændere som ville jeg høre jer.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-03 08:10

Jeg har selv ledt efter dvd brænder, men har tøvet hidtil pga. af manglende burnproof! Det er jo lidt irriterende at lave en fejlbrænding på en dvd skive til 45 kr. Så den jeg nævner er det hidtil bedste jeg har set endnu! Den har osse begge dvd standarder så hvis man skal lave en kopi af en dvd film bruger man - standarden. Så kan filmen vises i de fleste nyere dvd afspillere! endvidere kan man brænde genskrivbare dvd'er i begge standarder! Endvidere kan man osse brænde almindelige og genskrivbare CD skiver med denne brænder. Der findes dog en 3 standard der hedder dvd RAM men den er vist på vej ud

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 200 point
Dato : 28-10-03 10:47

Hej.

Jeg har prøvet nogle forskellige DVD-brændere, som dog intet var værd på grund af manglende kompabilitet, dvs. de kunne kun kommunikere med sig selv.

Nu er jeg gået over til nedenstående brænder fra SONY, og kan varmt anbefale den.
Prismæssig ligger den i kanten af din priside, men skal man have et godt produkt må man (desværre) også betale for det.

DRX-510UL Internal Retail

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-11-03 12:45

Jeg kan kun anbefale at du kigger på brugernes bedømmelse i www.edbpriser.dk
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-11-03 12:49

ishoey, skal du ikke give point. Hvordan ses i "kom godt igang"
Jeg kan se du har linket til dette indlæg.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-11-03 09:52

ishoey, der ser ikke ud til der er andre med erfaringer med dette drev, andre end de brugere i edbpriser som har givet deres vurdering.?
I øvrigt er der en god test i K-Komputer nr 15 af DVD brændere, en af dem løber med sejren, fordi den kan brænde både +og- DVDèr
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-11-03 10:45

>pallebhansen

Jeg mener nu at jeg har givet udtryk med erfaring i hvert fald med et produkt jeg selv bruger, og dette vel at mærke af egen erfaring. Dette er absolut ikke hentet fra edb-priser, selv om man kan købe produktet der. Jeg kan endog også fortælle om et andet produkt, viastar, som jeg absolut IKKE kan anbefale, og kan sågar anbefale et drev til godt 3.500 kr. som jeg også har gode erfaringer med.
At ingen lyster at kommentere dette er ikke set samme som at der ikke HAR været personlige afprøvede forslag oppe.

mvh
ellebye

Godkendelse af svar
Fra : Ishoey

Dato : 04-11-03 22:40

Tak for svaret ellebye.