/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
IBM Ram
Fra : dth
Vist : 357 gange
40 point
Dato : 22-10-03 22:54

Jeg har fået købt mig noget ram, brugt: 512 Mb IBM PC2100 CL2.5 NP DDR SDRAM...
Hvad jeg troede var standardram. Nu fortæller en af mine venner mig, at han mener IBM Ram kun kan bruges i IBM maskiner??? Er der nogen der ved om det er rigtigt?

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 50 point
Dato : 22-10-03 23:04

Det lyder som en "and". Vi skal tilbage til PC'eren barndomstid, hvor IBM afveg fra mange andres standarder, men hvis din pc ikke er mere end nogle få år gammel er det ikke noget problem i dag.

Du kan jo nemt se, om de "nye" ram ligner de der sad i forvejen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 22-10-03 23:21

Hehe, nej du skulle ikke få problemer med det, hvis de ellers passer ned i soklerne.
Go fornøjelse

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 23-10-03 01:27

Hejsa

Jeg har fået fortalt angående dine Ram-Blokke til din IBM computer, at det skal være af samme mærke du bruger i blokken. Så den gamle Ram-Blokke tager du ud og sætter den nye i du har fået af din ven. Prøv det!!!
Virker det ikke ... kan jeg nok ikke hjælpe dig?

Mvh Agent2002

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 23-10-03 01:39

"PC2100 CL2.5 NP DDR SDRAM"
Det lyder som standard PC 2100 DDR RAM, som ovenikøbet kan køre med CAS setting til 2,5
Det tror jeg ikke at du får problemer med at bruge i en moderne pc.

mvh. Per

Kommentar
Fra : dth

Dato : 23-10-03 18:31

Det er lidt svær at finde besvareren af dette spørgsmål eftersom mit spørgsmål gik på om nogen havde hørt om et svar jeg ikke ville have
Jeg tager chancen... Tak for hjælpen...

Godkendelse af svar
Fra : dth

Dato : 23-10-03 18:33

Det er lidt svært at finde den der besvarerede dette spørgsmål bedst eftersom mit spørgsmål gik på om nogen havde hørt om et muligt svar jeg helst ikke ønskede Derfor: ...først til mølle...
Tak for hjælpen...