/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Overclocking
Fra : AlfADoNiC
Vist : 438 gange
40 point
Dato : 22-10-03 19:45

Hej, jeg er ny i overclocking, og jeg skal snart have en ny 2,4 Intel Pentium 4 Northwood C processor. Jeg ville gerne vide om nogle vidste hvor meget man sikkert kunne overclocke den til. Det bliver med et ASUS P-800 retail bundkort. I behøvedes ikke at sige hvordan for det har temmelig styr på. Håber nogle ved det, men jeg mener at have hørt den var temmelig overclocker venlig. I behøvedes heller ikke sige, hvad der kan ske, for det er jeg inde på.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-10-03 20:28

Der vil formentlig ikke ske noget ved at foretage en overclockning, men "kører" din maskine ikke hurtig nok?

Det lidt mere du kan opnå ved at gøre det står ikke i forhold til hvis du skulle komme til at brænde din processor af. Og så er der lige det med garantien.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : AlfADoNiC

Dato : 22-10-03 21:52

Jeg ved godt det med garantien, og jeg skal bruge processoren temmelig meget, så hvis jeg kunne overclocke den f.eks. 600 mhz eller noget i den stil ville det ikke være dårligt. Jeg vil bare være sikker på, at processoren kan holde til det.

M.V.H Andreas

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-10-03 22:57

600 Mhz er noget med ca. 25 %, så vil jeg råde dig til undersøge om du kan anskaffe en større køler, processoren vil helt klart blive noget varmere, og hvis det er muligt, sætte en temperaturgrænse for hvornår systemet skal lukkes ned, så vil du være noget garderet, dog uden garanti.

Jeg råder normalt ikke at overclokke med mere end 10%, men jeg ved også, at de sidste nye processorer godt kan klare en overclokning.

Står der ikke noget mere omkring emnet vedlagt din processor?

Og sidst hvad hastighed kan din ram tage dvs. stabile ved.

mvh
ellebye

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 40 point
Dato : 23-10-03 01:15

Prøv at se på denne side:
http://www.tweakup.dk/modules/ocdb/?PHPSESSID=824a02d716af12562ed9b120bd95281f

Det er www.tweakup.dk's OC database.

På første sider har mr. TweakUP himself OC'ed sin P4 3.0GHz til 4088MHz.

mvh. Per

Godkendelse af svar
Fra : AlfADoNiC

Dato : 23-10-03 15:38

Tak jeg fandt en der havde det samme bundkort/processor med box køling