/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
hvad for noget af mit hardware er der ga~
Fra : Surf
Vist : 422 gange
50 point
Dato : 18-10-03 03:02

hver gang jeg spillet EVE ONLINE så crasher spillet. så rasher det. og jeg ved ikke hvorfor. er der nogen der kan hjælpe mig med det problem her. og det er også andre spil som er galt med her

og hverken stinger eller fixblast kan finde noget her

min spac er
Ati Radeon 9700 Pro med 128 mb ddr-ram og er på AGP X8
1024 mb ddr-ram
AMD 64
ASUS K8V Deluxe bundkort
dx 9.0b
catalyst 3.7

så mit spørgsmål er hvad er der galt her

er det spillet. det vil jeg ikke tro det er
er det grafikkortet. det vil jeg ikke tro det er
er det driveren. det vil jeg ikke tro det er

fordi da jeg hade det gamle cpu og bundkort. virket det udmærket der

er det min nye cpu
er det min nye bundkort
er det rammeren
eller kan der være min nye hd

hvad end det er så hjælp mig lige her ik

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 18-10-03 04:59

Hvordan crasher det?
Går maskinen bare død? - Så kan det være et kølingsproblem - større køler - evt kabinetkøler
Går programmet i stå, medens maskinen i øvrigt kører videre og andre programmer kan startes, så kan det være et temp-fil problem - rens temp mapper.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-10-03 13:24

Du skal have shockwave, og flash installeret, og selvfølgelig den nyeste direct X.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-10-03 13:27

Og måske skal du i Internet explorer vælge: funktioner/internetindstillinger/avanceret og vælg gendan indstillinger.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 18-10-03 14:39

men det er også andre spil der er galt med som crasher. det ikke bare det spil. og læs så lige det hele ik

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-10-03 15:04

Jeg har læst det hele, (men overset direct X b), men du har stadig ikke givet en ordentlig forklaring.
Du har da ikke før skrevet at det også var andre spil.
Og så skriver du. "fordi da jeg hade det gamle cpu og bundkort. virket det udmærket der", så skriver du bagefter:"er det min nye cpu
er det min nye bundkort
er det rammeren
eller kan der være min nye hd"
Hvad har du skiftet, eller det er måske lettere at skrive, hvad du ikke har skiftet.?
Rammeren, er formodentlig en Ramblok du mener.
Hvad er catalyst 3.7 ?
Har du startet forfra med at installere win XP på den nye HD?
Virker alt normalt (skrivebord, programmer, skriveprog.o.s.v.), og er det alle spil den ikke vil køre.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 18-10-03 18:39

palle hvor er du dum. alle ved at catalyst 3.7 er en driver til Ati Radeon grafikkort. og nu må jeg og mange andre le af det her

og læst lige en gang til alle øverste hvor der stået

hver gang jeg spillet EVE ONLINE så crasher spillet. så rasher det. og jeg ved ikke hvorfor. er der nogen der kan hjælpe mig med det problem her. og det er også andre spil som er galt med her

og jeg mener det efter kommaet for der stået der

og det er også andre spil som er galt med her

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 18-10-03 18:51

Surf,,, hvor er kommaet?

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 18-10-03 19:02

ørrr jeg mener selvfølglig pumtoen altså den her .

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-10-03 20:50

Jeg tror du mangler den rigtige driver til dit nye bundkort. Jeg går ud fra at du kører XP, og den kan godt lægge en anden driver ind som ikke passer helt.
Om det er grafikkort-driveren eller driveren til dit bundkort er svært at sige.
Emesen.
PS. Jeg håber ikke du skælder mig alt for meget ud, hvis du ikke kan bruge min kommentar.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 18-10-03 21:07

det gør jeg ikke. jeg køre med de ørr næsten helt nye friver nemlig via 4 in 1 4.48 og catalyst 3.7

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 18-10-03 21:16

Du har stadig ikke fortalt hvordan maskinen/programmet "crasher" - Se mit første indlæg her..

mvh
Jens

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 18-10-03 21:31

det crasher ved endte at gensrate min com eller crasher tilbage til windows xp igen. og det skal det helst ikke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-10-03 21:42

Ok Surf, jeg trækker mig ud, så kan du le af mig og de andre, når jeg og Jens T spørger dig om noget, så skal jeg og Jens T bare se efter et komma der ikke er der, og lidt senere en pumtoen, men jeg er også dum som du skriver, jeg ved heller ikke hvad en pumtoen er, og du og andre kan le af mig, som du også skriver.
Vu fir vi see oom anser vuld hælpe ding, fur aat jæne 50 pouuint.
Munivis viil Jens T, Jeeg viul ike.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 18-10-03 21:53

du er der dum når du ikke ved hvad catalyst 3.7 er. det er som sgat en driver til ati radeon grafikkort det ved en alle og hver der og jeg mente sellvfølglig punktom altså sådan et her . . . . . .

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 18-10-03 22:55

Næh, Surf - Du mp nok hellere komme ned fra den høje hest der....

Catalyst 3.7 er en softwarepakke, der blandt meget andet indeholder ATI Display driver 7.93, de mere væsentlige dele af Catalyst er farvekontrol software m.m.

Catalyst 3.7 er bestemt heller ikke fejlfri med hensyn til spilafvikling - Var der også catalyst 3.7 på din gamle maskine?`

--
Her er de på udgivelsestidspunktet kendte fejl:

Known Issues
The following section provides a brief description of known issues associated with the latest version of CATALYST™.

When updating to future CATALYST™ releases your current color control panel profiles will be lost. This will be fixed in an upcoming CATALYST™ release
Setting the Landscape details to Perfect in the game IL2 Sturmovik Forgotten Battles results in the system not responding during track playback
Playing the game Tiger Woods with the game options set to 1280x1024 32bpp and graphic parameters set to high results in the game failing to respond after the scorecard is displayed. This issue will be fixed in an upcoming CATALYST™ release
Setting the game Flight Simulator 2004 to display at 1024x768 or 1280x1024 followed by starting a new flight results in the menu being flipped just before the new flight is about to begin. This issue will be fixed in an upcoming CATALYST™ release
The CodeCreatures benchmark score drops by approximately 10-12% on DX8-class hardware (RADEON™ 9200, 9000, and 8500). This is due to a minor performance bug introduced in CATALYST™ 3.7. The issue is already resolved and a fix will be released in CATALYST™ 3.8. No other titles are known to be affected
----

Så måske skulle du prøve at afinstallere netop Catalyst 3.7

mvh
Jens

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 18-10-03 23:26

den var der god nok da jeg hade min gamle cpu og bundkort. og der crasher den ikke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-03 01:39

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-02-04 09:48

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Tit bliver man udelukket af kandu, hvis man ikke lukker ved at give point, og det uanset om svarene kunne bruges, jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Du skal måske bruge Kandu en anden gang?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-07-04 00:48

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 07-11-06 17:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål