/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kopiering via USB
Fra : ccc19155
Vist : 348 gange
70 point
Dato : 17-10-03 09:26

Jeg mente det ville være simpelt at kunne kopiere fra win98 til win2000/xp med to usb-kabler koblet på en usb-hub. I hvert fald skulle jeg da kunne styre kopieringen fra xp-maskinen.
Skal der særligt software til? Hvorfor virker det ikke.
Poul

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 17-10-03 09:53

Så vidt jeg ved kan 98 kun via seriel, infrarød eller parallel port

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 17-10-03 09:54

Du skal oprette en direkte netværksforbindelse mellem to computere.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-10-03 20:40

Ligesom et direkte netkabel skal være "krydset" så skal et USB- kabel også være krydset.
Sandberg laver et specielt USB kabel til data overførsel. ca. 249 kr.
Sandberg USB Data Link
win 98/Me/2000/XP
Jeg har det selv og det fungerer.
http://www.sandberg.it/worldwide/prices.asp?CategoryNo=85&action=2
Emesen.

Kommentar
Fra : ccc19155

Dato : 18-10-03 23:07

Emesen med to kabler tilsluttet en usb-hub skulle det være det samme.
Men hvad er det for noget software der kommer med dit Sandberg-kabel - og er det nødvendigt??

Kommentar
Fra : ccc19155

Dato : 18-10-03 23:07

Emesen med to kabler tilsluttet en usb-hub skulle det være det samme.
Men hvad er det for noget software der kommer med dit Sandberg-kabel - og er det nødvendigt??

Kommentar
Fra : ccc19155

Dato : 18-10-03 23:07

Emesen med to kabler tilsluttet en usb-hub skulle det være det samme.
Men hvad er det for noget software der kommer med dit Sandberg-kabel - og er det nødvendigt??

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 19-10-03 16:43

Hej ccc19155

Emesen har ret. Det kræver et særligt kabel og direkte forbindelse. Problemet er den nuværende USB standard, hvor du har to computere der begge vil være master (kan man sige), modsat almindelig RS-232 der blot virker ved send/recieve. Så selvom en USB-hub, i princippet, virker som en ethernet hub, er der stadig den underliggende protocol, der virker noget anderledes.

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 70 point
Dato : 19-10-03 18:35

software der følger med:
Et lille program som skal indstalleres på begge comp. og når de kører vises to vinduer hvor man så bare overfører filer på almindelig vis.
Det er USB 1 og derfor ikke så hurtigt 5 mbit/s
Så hvis du flytter meget store filer vil jeg dog anbefale 2 netkort og et krydset kabel.
Emesen.

Kommentar
Fra : ccc19155

Dato : 19-10-03 22:24

emesen ! Jeg har lyst til at prøve dit software med min usb-router, findes det et eller andet sted. (evt. send til pr@1630.dk)

Godkendelse af svar
Fra : ccc19155

Dato : 19-10-03 22:27

Den med usb-linkkabel har jeg hørt er ok, men jeg fik jo ikke bekræftet min teori med kopiering via usb-hub. Det er nok ikke særlig udbredt. Nu koster et trådløst usb-netkort kun godt ca. 300 kr så vil kopiering via sådan to være super. HIlsen Poul

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-10-03 22:38

Jeg kan desværre ikke sende så store filer.
Emesen.