/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD...
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 406 gange
25 point
Dato : 15-10-03 12:24

Jeg har lige fået købt en ny DVD-film, men jeg kan ikke se den på min computer...
Hvad kan der være galt, jeg har PowerDVD, men den skriver, at jeg skal indsætte en disk, og den er i???
Den kan godt køre på min Playstation 2, men ikke på min computer, og jeg har et DVD-drev i den...

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 15-10-03 12:52

Måske din computer ikke er kodefri - dvs. at det ikke er alle DVDer den kan afspille????? Bare en tanke.

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 15-10-03 12:54

Kan jeg så gøre den kode-fri, eller bliver jeg nødt til at bruge min Playstation 2???

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-10-03 13:58

Har du husket at indstille PowerDVD til den rigtige regionskode
koden kan du se bag på filmen.

Du kan også prøve den nye windows mediaplayer 9.

Du kan hente den sidste nye windows media player version 9.0
den er udstyret med en masse nye funktioner,samt en masse indbyggede codes
den kan afspille din DVD film.
kan downloades her

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/intl/download/default.asp?Di spLang=da

Mvh Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-10-03 14:00

Hovsa hele linket kom ikke med
jeg prøver lige igen

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/intl/download/default.asp?Di spLang=da

Ellers så kopierer du bare hele linjen op i adressefeltet

Brian

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 15-10-03 14:02

Ja, jeg har indstillet den til den rigtige regionskode...
Ja, jeg har også prøvet med WM 9, den kan heller ikke køre den...
Hvis jeg går ind i "Denne computer", og højreklikker og vælger egenskaber viser den, at den er fuld, og at der er 0 byte på den...

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 15-10-03 14:03

Ja, jeg har indstillet den til den rigtige regionskode...
Ja, jeg har også prøvet med WM 9, den kan heller ikke køre den...
Hvis jeg går ind i "Denne computer", og højreklikker og vælger egenskaber viser den, at den er fuld, og at der er 0 byte på den...

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-10-03 14:04

Hvad hedder din DVD afspiller Lasse??

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 15-10-03 14:07

MSI, den var sat i computer, som er en AMD Athlon XP 1700+...

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 25 point
Dato : 15-10-03 14:41

Hejsa igen

Prøv i første omgang at afinstallerer programmet PowerDVD
lav en genstart og så instaler den igen
hvis det ikke hjælper så må den være regionslåst.

Så kan du prøve Region killer som kan downloades her

http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/dvdrk.html
klik der hvor der står mirror3

Brian

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 15-10-03 14:55

Jeg kan ikke downloade Region Killer, den starter op med en anden Internet-side, når jeg har downloadet den...

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-10-03 15:19

Jeg har da ingen proplemer med at downloade den..

Klik på linket
Rul ned til der hvor der står mirro 3-den klikker du på
Når skiltet filoverførsel kommer frem
Klikker du på gem
Finder det sted som du vil gemme filen
For eksempel skrivebordet
Klikker på gem
Bagefter skulle der ligge en setupregkill på dit skrivebord
Den klikker du bare på og følger anvisningen

Brian

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 15-10-03 18:41

Sikker på at dit drev er installeret til at køre DVD

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 15-10-03 19:08

Ja, det skulle den være, og jeg har lånt en anden DVD, og den kører den uden problemer...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-10-03 21:42

Hvad siger Min computer eller stifinder? Kan du se dit dvd drev der?

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 15-10-03 21:44

Ja, jeg kan godt se drevet, men hvordan kan jeg se, om det virkelig er et DVD-drev???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-10-03 23:32

Hvis du højreklikker på drevet og så egenskaber og så hardware også igen egenskaber. Marker drevet og se om der står noget med dvdregion så er det helt sikkert et dvd drev!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-10-03 23:35

Du skal lige bytte om på marker drevet og egenskaber!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-10-03 23:51

Hejsa lasse

Du skriver længere oppe

"Ja, det skulle den være, og jeg har lånt en anden DVD, og den kører den uden problemer..."

jamen så har du jo et DVD drev-ellers så kunne du jo ikke se den lånte DVD vel

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 16-10-03 11:14

Nej, men hvorfor kan jeg så ikke køre den første DVD???

Kommentar
Fra : briani

Dato : 16-10-03 12:30

Ja Lasse det er et godt spørgsmål

Den må være låst på en eller anden måde,der var derfor du skulle prøve regionkiller.

men du kan også prøve at hente denne DVD genie
http://www.inmatrix.com/files/dvdgenie_download.shtml

Brian

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 17-10-03 01:03

Du skrev at du lånte en DVD. Var det en DVD-film eller en DVD-afspiller.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 18-12-03 15:14

Det var en DVD-film, som jeg lånte...

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 19-01-04 15:27

Tak for svaret briani...