/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvad er det værd???
Fra : copycatDK
Vist : 3107 gange
321 point
Dato : 14-10-03 21:25

Hejsa.

Vi er faldet over et ældre klaver/piano. Ja jeg aner ikke hvad det hedder. Men det er sådan et stort et med to pedaler. Nå nok om det. Når man åbner låget over tangenterne står der Christensen Wollerup Piano magasiner. Det står med guld skrift. Det ser ud til at være i fin stand men måske skulle det stemmes.
Er der så nogen her der ved hva sådan en fætter er værd eller hvor jeg kan finde ud af det henne. Da det nok vil blive smidt af H...... til i næste uge???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-10-03 21:31

Du kan få det vurderet hos www.antikbrevkassen.dk

mvh ans

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 14-10-03 21:43

Ok.. det vil jeg prøve. Men jeg aner jo ikke om det er antik. Men det ser gammelt ud.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 14-10-03 21:45

Du kunne da prøve at kontakte "hvad er det værd" på http://www.dr.dk/hvaderdetvaerd/

Det er ikke sikkert at du ligefrem kommer i fjernsynet med det, men måske de vil svare dig tilbage.

Held og lykke.

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-10-03 22:35

En søgning på Christensen Wollerup Piano giver intet resultat......

Er det stavet helt korrekt, og kan i evt. finde andre mærker/navne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-10-03 22:40

Hos antikbrevkassen behøver det ikke at være antikt for at få det vurderet.

mvh ans

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 15-10-03 01:25

Jeg siger tak for hjælpen , kan jo desværre ikke give point . Jeg har et 'Knudsen og Søn' klaver til salg, men jeg ved ikke hvad det er værd . . . Det kan jeg finde ud af nu - måske!

mvh ole

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-10-03 01:41

Der er da et 'Knudsen og Søn' klaver til salg her http://www.pianokompagniet.dk/kob.htm til 23.500

Det kunne da være at de kunne lede jer videre eller måske endda give et konkret bud

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 15-10-03 01:46

Altså Uffe29,
Hvis ikke det lige var fordi du var en mand så skulle du ha' et kys!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-10-03 01:51

Hvis det ikke lige var fordi du er en mand så skulle du have haft lov *G*

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 15-10-03 06:37

I dag vil jeg prøve at kontakte den lokale pianobutik og se om de kan hjælpe. Og nej det er ganske rigtigt at der ingen ting er at finde på diverse søge maskiner, og det undrer mig også lidt. Men det skulle være stavet rigtigt nok. Men ellers´tror jed antikbrevkassen bliver mit næste træk. For det ville sgu være surt at smide det ud fpr så at finde ud af bagefter at det faktisk var lidt penge værd. Har da læst mig til det betyder meget om det er træ eller jernramme. og i mit tilfælde er det en jernramme.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 321 point
Dato : 15-10-03 09:09

Du ringer til Flemming Thisted i Horsens. Han er klaverbygger og lever af at restaurere klaverer. Samtidig er han klaverstemmer. 75 64 04 44. Han vil kunne hjælpe dig.

Har klaveret f. eks. en revne i rammen er det værdiløst. Er det ikke vedligeholdt er det heller ikke meget værd. Gamle klaverer handles normalt mellem 500 og 5000,- Der er idag ikke den store søgning, idet den slags kan klares med et digitalt piano til få penge. Der kan man også bruge hovedtelefoner og generer dermed ikke husets beboere og naboer. Snakker vi om flotte restaurerede klaverer af velestimerede fabrikater er prisen naturligvis anderledes.

Men ring nu lige til Flemming - han kan det der gylle (han har været i TV masser af gange, hvor han har vist håndværket - han laver selv strenge og alt muligt).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-10-03 08:43

Fik du fat i Flemming Copycat?

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 16-10-03 20:58

Jeg er lige kommet hjem efter lidt udearbejde. men jeg vil da lige prøve engang imorgen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-10-03 13:50

Hej CopycatDK, hvis du vil lukke spørgsmålet (hvilket er almindelig høflighed), trykker du på accepter kommentar som svar øverst til højre over det svar der passer dig bedst.

PS Held og lykke med "spilleriet".

Godkendelse af svar
Fra : copycatDK