/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
klip 2 stykker film sammen med windows m~
Fra : grise_bassen
Vist : 2145 gange
40 point
Dato : 13-10-03 09:49

´jeg har en film men den er 1 to dele jeg ved man kan klippe dem sammen med moviemaker men ikke hvordan man gør.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 10:23

Under Klip menuen er der en kombiner. Den må man da kunne bruge?

Accepteret svar
Fra : rasmus91

Modtaget 40 point
Dato : 13-10-03 11:03

Åbn din film, marker klippene, højreklik på det ene af dem, og find: "Kombiner".

Hvis du vil undgå at filmen bliver i klip, så mener jeg at der inde i "optag-funktionen" er et lille felt hvor der står: "Opret klip". Uden for den skal der ikke være flueben.

Kommentar
Fra : grise_bassen

Dato : 13-10-03 11:50

findes der ikke en guid eler noget i den stil

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 12:04

Det gør der nemlig! I min moviemaker står der højt og tydeligt når jeg kommer ind: Sådan gemmes og deles film. Du kan osse bare trykke F1 inde i moviemaker!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 12:08

Sådan kombineres et opdelt lyd- eller videoklip
Hold CTRL-tasten ned, mens du er i indholdsruden eller på storyboardet eller tidslinjen, og marker derefter de sammenhængende klip, du vil kombinere.
Klik på Kombiner i menuen Klip.
Oplysninger om navn og egenskaber for det første klip i gruppen bruges til det nye klip, og tiden justeres tilsvarende.

Bemærk!

Hvis du vil vælge sammenhængende klip, skal du trykke på SKIFT-tasten og holde den nede og derefter klikke på det sidste klip. Hvis du vil markere ét klip ad gangen, skal du trykke på CTRL-tasten og holde den nede og derefter klikke på hvert klip, du vil kombinere.
Relaterede emner
Opdele og kombinere klip

--------------------------------------------------------------------------------
© 2000-2002 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

Kommentar
Fra : grise_bassen

Dato : 13-10-03 13:09

hhhhhhhhhhmmmmmmmmm har prøvet kan ikke finde ud af det kan man ikke gøre det nandub

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 13:18

Hvis du henviser til dit næsten enslydende spørgsmål! Jo jeg tror der er andre programmer der er lettere at gå til!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-10-03 14:40

Hvis du med klippe sammen, mener at at film1 og film 2, skal blandes sammen så billederne vises oven i hinanden, så er det triks redigering, som MM ikke kan.
Hvis du mener film 2 skal komme lige efter film 1: Når du åbner MM,trykker du importer video, trækker det eller de filmklip ned i den/de tomme ruder nederst.Så siger du igen importer video, dobbeltklikker så på filmen hvor han sidder på gulvet. Trækker så den film ned i næste rude. Nu er filmen samlet.
Hvis du vil lave en overgang med effekter, kan du trykke funktioner oppe ved filer rediger vis "funktioner" tryk videoovergange. Vælg en overgang, og træk den ned mellem de to film. Hvis du ikke syntes den er god,bruger du bare pil tilbage (den under vis)
Når filmen er færdig skal den gemmes under et nyt navn feks: færdig film bror.
God fornøjelse
VH palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-10-03 14:43

Undskyld forvirringen: "hvor han sidder på gulvet" er min udgave af film 2
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 23:47

Tror du vi kan hjælpe ham Palle?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-10-03 01:16

Ja tedd, men jeg tror ikke som du at der er andre programmer der er lettere at gå til, MM er da utrolig let, men ellers er der da gode gratis store programmer der har fulgt med K-Komputer, og en del på nettet.
Grisebassen, der er da en udemærket hjælp i MM der fortæller om hvad man skal gøre.
Jeg har vist fornyligt hentet version MM 5.1 på Windows opdate, men man kan også finde den på nettet min er på Dansk.
Men nu venter vi da på at høre fra dig din Grisebasse
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : grise_bassen

Dato : 14-10-03 08:55

Tak for svaret rasmus91.