/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Acer Scanner virker ikke
Fra : elise
Vist : 369 gange
100 point
Dato : 12-10-03 11:05

Jeg har fået ny pc, men når jeg slutter Acer Scanneren til den, kan Windows XP overhovedet ikke se den.....Den virkede fint på min gamle pc. Det er ikke noget med drivere, for det virker som om XP slet ikke opdager at scanneren er tilsluttet???
Den er sluttet til parallelporten, som den var før....
Hjælp!
Vh Elise

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-10-03 12:40

Der er selvfølgelig den mulighed at parallelporten ikke er tilsluttet i bios, eller i windows? Men lad os gå udfra at den er!

Du må have en driver cd til acer skanneren. Prøv at installere driveren til xp hvis der findes en sådan! Det kan dog være du skal ind på acer's hjemmeside og hente en xpdriver!

Kommentar
Fra : elise

Dato : 12-10-03 12:43

Scanneren er tilsluttet parallelporten og der går et kabel fra scanner til printer, som virker upåklageligt!
Det har ikke virket at hente driver - det har jeg prøvet...
Elise

Kommentar
Fra : elise

Dato : 12-10-03 12:43

Scanneren er tilsluttet parallelporten og der går et kabel fra scanner til printer, som virker upåklageligt!
Det har ikke virket at hente driver - det har jeg prøvet...
Elise

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-10-03 12:59

Prøv at gå ind under Kontrolpanel >> System >> Enhedshåndtering. Så skal du kigge under porte for at se om parallelporten er sat til! Hvis den ikke er så tilføjer du den manuelt under tilføj hardware som du osse finder under kontrolpanel. Hvis den er så prøv at fjerne parallelporten inde i enhedshåndtering og genstarte maskinen!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-10-03 17:09

Hejsa Elise

Hvilken styresystem var der på den anden pc hvor scanneren virkede ??

Hvad hedder din acer scanner (model- nummer)

Mvh Brian

Kommentar
Fra : elise

Dato : 12-10-03 19:37

På den gamle pc havde jeg Windows 98
Scanneren hedder Acer Prisa 310P
Vh Elise

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-10-03 19:59

Hejsa igen elise

Så er det derfor scanneren ikke virker du kan ikke bruge den driver der hørte med til din scanner,da det er en driver til win98,og denne kan ikke køre på XP.

Du skal hente denne driver

http://www.benq.com/drivers/imaging_drivers.html

rul lidt ned på siden og klik der hvor der står 310p
dovnload den og instaler den,så tror jeg din scanner køre igen

Mvh Brian

Kommentar
Fra : elise

Dato : 12-10-03 20:22

Hej Brian - jeg har prøvet det med driveren og det virker ikke!
Hej Tedd - jeg har også prøvet dit forslag - printeren virker godtnok via parallelporten, men ikke scanneren - er bange for jeg bliver nødt til at købe ny scanner.
Vh Elise

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-10-03 20:34

Hejsa igen

Prøv at gå om i dit kontrolpanel

Klik på mappem scannere og kameraer

Her klikker du på tilføj en billedenhed oppe til venstre

Så kommer der en guide frem som vil hjælpe dig med at installerer scanneren.

Husk at have både printeren og scanneren tændt

Mvh Brian

Kommentar
Fra : elise

Dato : 13-10-03 07:19

Til Brian - det hjælper ikke - uanset hvad jeg har gjort - jeg har prøvet som du skriver............
vh Elise

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 13-10-03 07:32

Prøv lige scanneren på en anden computer inden du smider den ud Men der er noget der tyder på det ikke er parallelporten. Kunne jo osse godt være en kabelfejl!

Godkendelse af svar
Fra : elise

Dato : 14-10-03 22:27

Nu har jeg købt en anden scanner - den gamle var ca.4 år gammel og havde ikke kostet særlig meget......
Den nye kostede 799 kr og kan både scanne, kopiere og scanne dias, så jeg tror det er et godt køb....og så virker den!! (via USB-porten selvfølgelig)
Tak for alle gode råd
Vh Elise