/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Låne penge eller??
Fra : SandraFalk
Vist : 2767 gange
100 point
Dato : 09-10-03 13:49

Står i den kedelige situation at jeg ikke har råd til at leve - her er mit budget:
Indkomst: kontanthjælp 8000,-
Udgifter:
Banklån: 1500,-
Børnepenge: 1500,-
Udgift til transport til min datter: 1000,-
Husleje: 1300,-
DIverse lån(Ikano, Ellos, FinansInkasso): 1700,-
Hvilket giver mig 1000,- tilbage at leve for - og det er umuligt.

Jeg kan ikke låne af banken - er ikke i RKI (endnu) - nogen der har gode råd??
Kommunen vil ikke hjælpe, da de mener at min gæld er selvforskyldt og så kan jeg bare lade være med at betale...
Det skal lige siges at de forskellige lån er gamle og jeg ikke har stiftet noget nyt, men de er fra en periode i mit liv hvor økonomien også så håbløs ud.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 09-10-03 14:07

øhh, hvordan kan du have en udgift på 1500,- til børnepenge, hvis jeg forstår det ret, drejer det sig kun om ét barn???

Prøv at forhøre dig i banken, om hvad de ville sige til at du laver et nyt lån, til at fjerne småslatterne og så derved får ét mindre afdrag (samlet)

Det kan kun være i bankens interesse at låne dig penge til at skaffe de andre småslatter af vejen...
Kan ikke forstå, hvorfor de ikke vil hjælpe (banken) det er det de lever af...

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 09-10-03 14:10

tillæg:

Kan kommunen ikke hjælpe dig med de transportudgifter du har i forbindelse med samværet med din datter??

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 09-10-03 14:11

Jeg har flyttet mange gange - og derved kommet bagefter med børnepenge betalingen - derfor.
For snart 3 år siden fik jeg samlet mine småsjatgældsoster i banken - og lovede ikke at starte ny gæld.
Jeg mødte så en fyr som tog røven på mig - og jeg nåede at stifte gæld for 50.000,-
Min bank (nordea) vil ikke låne mig penge, fordi mit rådighedsbeløb ikke er stort nok - jeg kan ikke engang skifte til en anden på grund af det samme

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 09-10-03 14:14

Når jeg har spurgt kommunen om hjælp til transportudgifter - vil de ikke hjælpe, da de ikke ser min gæld som en udgift. De har sagt at jeg bare kan lade være med at betale den gæld, for jeg kan være ligeglad om jeg kommer i RKI - da de ikke mener jeg skal ud og låne penge, købe hus osv - sålænge jeg er på kontanthjælp.
Jeg kan ikke tage noget arbejde - da jeg har dårlige fødder.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 09-10-03 14:17

Hej

Nu ved jeg godt at det her lyder hårdt, men hvad med at finde et arbejde? så ville du kunne hæve din indkomst med et par tusinde minimum.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 09-10-03 14:22

Prøv at tale med kommunen om, at du har ret til et rådighedsbeløb på ca. 2300,- pr. mdr. og at de så må hjælpe dig ved at sætte dit afdrag ned...

Det samme med banken, tal med dem og se om ikke det kunne være muligt at få mindre afdrag der...

Prøv også at tale med de andre du skylder, der er sikkert nogen der kan forstå din sag, og vil hjælpe, ellers er der jo en kæmpe chance for at du bare ikke KAN betale!!!

Du kan højest få et nej, men jeg ved af erfaring at hvis man spørger pænt og roligt er der mange dører der åbner sig...

Og så lad være med at love banken at du ikke stifter mere gæld!!
LOV DIG SELV AT DET STOPPER HER!!!

Bare et godt råd, fra en der hved hvad du skal igennem nu!!!

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 09-10-03 14:22

Desuden er jeg for øjeblikket igang med at skulle have nogen psykologsamtaler - da jeg har det skidt psykisk - og er lige stoppet på min uddannelse, da jeg ikke kunne klare det.Så havde jeg bare kunne stå og gå uden at få meget ondt - og min psykiske tilstand havde været bedre - havde jeg ikke siddet i denne situation..

Accepteret svar
Fra : nicolehh

Modtaget 110 point
Dato : 09-10-03 14:36

Sandra, jeg ved hvad du føler, og hvad du skal igennem nu, men der er mulighed for hjælp, har du ikke en rigtig god veninde, der kan hjælpe dig med at få kontakte de myndigheder du skylder penge, så der kan komme gang i en dialog omkring størelsen på dine afdrag???

Hvad med noget familie??
En eller anden der kan støtte dig, så du ikke står med det helt selv?????

Hvis det ikke var for det, ville jeg da meget gerne hjælpe dig videre, men jeg ved jo ikke hvor i landet du befinder dig, og jeg ved at det ikke er nok over mail eller telefon!!!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 09-10-03 14:51

Kan ikke stå eller gå??? - Dårlige fødder???
Har du fået en diagnose sat på den lidelse?
Måske du kan tildeles invalidepension

Frida

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-10-03 14:56

Jeg er helt enig med fridaflip.
Hvis du er uarbejdsdygtig, skal du da ikke være på kontanthjælp.

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 09-10-03 15:18

Jeg var igang med at søge revalidering i min tidligere kommune - startede med det i marts måned - men er først lige kommet til en ressourseprofil.
Nu er alt i mit liv gået galt igen - og jeg er flyttet til sorø kommune - jeg har lægens ord på at jeg ikke kan arbjede med stående/gående arbejde ihvertilfald det næste år - og lige nu er jeg heeeeeelt nede - og lægen vil støtte mig så jeg ihvertilfald ikke kommer i aktivering - det har jeg ikke overskud til nu - og ville også meget hellere få en uddannelse på Handelsskolen, hvor jeg kan komme i et job som kontorassistent eller lignende.
Kommunerne er ikke til at bide skeer med - og synes aldrig de har været særlig forstående - desværre.
Men jeg håber selvfølgelig på at få tilkendt revalidering på et tidspunkt .......

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 09-10-03 15:27

Og til nicolehh - tusind tak hvor er du sød.
Nej den eneste jeg havde var min kæreste, men han ku ikke engang være ærlig overfor mig - så nu står jeg rimelig alene - glæder mig til jeg skal til psykolog sidst i denne måned.

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 09-10-03 15:30

Tak for svaret nicolehh.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 09-10-03 15:34

Prøv om ikke du kan få samlet mod/energi/krafter til at få snakket med de steder du skylder penge, der er sikkert lidt at hente, og lidt har jo også ret!!

Jeg vil ønske dig al mulig held og lykke!!
vil gerne høre fra dig igen, hvis du får snakket med dem!!!

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 10-10-03 15:12

Jeg har flere gange hjulpet andre i en trængt situation og vil også gerne hjælpe dig hvis du har modet på at forsøge.

Det kommer til at foregå på den måde, at jeg sender et lille skema til dig som du udfylder og sender tilbage, så regner jeg lidt på tingene, spørger evt. om lidt mere, og giver dig et overblik over dine indtægter og udgifter, og kommer med et par ideer til hvad du kunne prøve at gøre - alt sammen er helt gratis og du forbliver lige så anonym som du vil.

Skriv til lau.kjaersgaard@e-mail.dk

Hvis andre læser dette og kunne tænke sig lidt hjælp, så prøv at skrive til mig.

Lau