/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan ikke vælge regionskode i Windows!
Fra : henrik59
Vist : 606 gange
150 point
Dato : 09-10-03 09:30

Jeg har netop installeret en NEC NC-1300 DVD-brænder (drevet er master på 2. IDE sammen med CD-drev, som er slave). Alt gik planmæssigt, indtil jeg skulle vælge regionskode i Windows for at kunne spille film.
Det vil Windows (hverken XP eller 2000) ikke lade mig gøre, jeg får en fejlmeddelelse om, at jeg skal checke, om jeg har administrators rettigheder, og om jeg har placeret et korrekt medie i drevet. Som eneste bruger er jeg administrator, og jeg har prøvet med flere originale region 2 film. Jeg kan se, at der ikke er valgt region i Windows, og at der er 5 forsøg igen. Jeg har den seneste firmware installeret (1.07).
Jeg har prøvet at vælge, både med og uden winDVD installeret, intet af det fungerer. Drevet kan både læse og skrive CD/CD-RW, men jeg har endnu ikke brændt DVD'er.
Har nogen hørt om dette problem?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-10-03 10:27

Hmm! Prøv først at sætte drevene omvent! altså NECen som slave! Og her er lige en side med firmware som du måske kan bruge http://herrie.rpc1.org/

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-10-03 11:23

Hejsa Henrik

Jeg tror DVD region killer,kan løse dit proplem

http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/dvdrk.html

Download
DVD region killer-klik der hvor der står mirror3

Mvh Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-10-03 11:27

Tillæg

prøv også DVD genie

http://www.inmatrix.com/files/dvdgenie_download.shtml

Mvh Brian

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 09-10-03 12:18

Beklager jeres ulejlighed (ja det gør jeg egentlig ikke, jeg nærmest jubler efter at have brugt hele aftenen på formattering og geninstallering), men pludselig i dag, efter at have brændt nogle filer til en DVD+RW (og afsluttet den proces), kom dialogboksen op (den der spø'r, hvad man vil foretage sig med et medium), da jeg satte en DVD region 2 i, og WinDVD gik automatisk i gang. Herfter var regionen indstillet til 2.
Sært, at winDVD ikke straks ville gå i gang efter den oprindelige installering. Drevet har hele tiden figureret som et DVD RW drev, men DVD film har hidtil været usynlige.
Tak for linksene alligevel

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-10-03 12:22

Hejsa igen Henrik

Dejlig at høre du har fået det til at virke

Mvh Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-10-03 12:30

Det sgu et mirakel!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-10-03 11:21

Hejsa igen Henrik

Da dit proplem er løst,vil du så ikke være venlig at lukke spørgsmålet.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 10-10-03 21:36

Øh jo, men hvordan er det lige man gør det? Jeg fik jo egentlig ikke noget svar, det var mere en tilfældighed, der gjorde, at problemet blev løst.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 150 point
Dato : 10-10-03 21:46

Hej Henrik

Du kan lige så godt lukke spørgsmålet dine point får du ikke igen.

Du vælger den kommentar der hjalp dig mest.lige ovenover denne kommentar,står der accepter som svar.den klikker du på,og dit spørgsmål er lukket.

Mvh Og en forsat god fredag
Brian

Godkendelse af svar
Fra : henrik59

Dato : 11-10-03 12:53

Okay, det er hermed gjort!