/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
systemgendannelse win xp home
Fra : ambeck
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 08-10-03 14:26

Jeg synes ikke min notepad kan gendanne mine indstillinger ordentlig. Jeg har homeedition servicepack 1 og har ikke sat flueben i deaktiver systemgendannelse. Alligevel skal jeg heletiden indstille antal farver og opløsning på skærmen.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 08-10-03 14:30

Problemet er vist opstået i forbindelse med oprydning i registreringsdatabasen m.m., men det er ret irriterende at den starter op med laveste antal farver og dårlig opløsning af billedet

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 08-10-03 14:48

prøv at køre en scanning der undsøger for ødelagte/korrupte systemfiler og samtidig reparerer dem.

Start -> Kør -> sfc /scannow (husk mellemrummet efter sfc) og så er det nok en god iden først at deaktivere systemgendannelse og efter endt scanning så aktivere den igen.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 08-10-03 14:48

prøv at køre en scanning der undsøger for ødelagte/korrupte systemfiler og samtidig reparerer dem.

Start -> Kør -> sfc /scannow (husk mellemrummet efter sfc) og så er det nok en god iden først at deaktivere systemgendannelse og efter endt scanning så aktivere den igen.
Du skal have din WinXP-CD klar

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 08-10-03 14:51

hvis ovennævnte ikke virker:
Lav en Rapair: vejledning her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair

Jeg går ud fra at du allerede har re-installet dit skærmkort

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 08-10-03 15:41

Nej, det var mit videokort, jeg fjernede og reinstallerede. Det virker jo godt nok - bortset fra ved start

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-10-03 17:24

Du har formodentlig?, prøvet at tilbagestille din comp. til en dato hvor den virkede (før du fjernede systemfiler)

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 09-10-03 13:28

tilbagestilling er prøvet, men det virker ikke - jeg tror faktisk, at der kan være tale om en applikation som er med i opstarten som reducerer skærmstørrelsen. Det ser i det mindste sådan ud for den starter med at vise skrivebordet korrekt og skifter så tilbage.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-10-03 16:58

Er du sikker på at der ikke fulgte et program med da du installerede dit videokort (skærmkort), som du kan stille og gemme indstillingerne.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 10-10-03 20:53

Ja, det er rigtigt det hedder atikontrolpanel. Det kan man godt vælge at bruge, men hvad skulle det gavne?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 23-12-03 01:26

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ambeck

Dato : 24-12-03 12:24

Jeg har ikke fået løst mit problem, men jeg har fundet ud af at det kun er min administratorbruger, som har nykker. Jeg skal hver gang jeg genstarter den ind og rette skærmopløsningen til, men du får point for at give mig en reminder. God jul-
Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-12-03 14:27

Det er vel dig der er administratorbruger, du kan jo også stille spørgsmålet til Mcrosoft Danmark, eller stille det herinde igen, med så mange oplysninger som muligt. (Win-Grafikkort-hvad det er for notpad)
Men det er også bedst at hente alle opdates, nogle retter fejl, andre sikrer mod angreb.
En anden mulighed er at sætte Win XP CDèn i og svare ret fejl, måske kan den rette fejlen?
Endvidere er der vel en recover CD med til notpaden?
VH Palle Hansen