/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
KVM switch
Fra : ruffi
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 05-10-03 21:12

Der findes på kandu en masse spørgsmål om kvm-switche, hvordan og hvorledes. Jeg har fundet en KVM ( ja faktisk to ) fra ATEN, den første hedder ACS-62 og har PS2 både i indgang og udgange, problemet er her at jeg mangler lyden, det er der ikke noget at gøre ved, ellers er alt OK med mit MEDION keyboard og mus (trådløs).
Købte herefter CS-522, denne switch har også lyd og som man kan se på billedet http://www.aten.com.tw/02-p-item.php?id=213 USB stik, og herfra gik det helt galt. USB stikkene sidder kun til computeren og altså ikke i indgangen,der er det PS2. Keybordets normalfunktioner virker normalt, men en special funktion der hedder keystroke, en slags marco virker ikke.
Det bliver værre endnu, nu har jeg forsøgt at skifte til et LOGITECH NAVIGATOR, de normale funktioer virker ligeledes her ok, men hvis jeg fører musen ned over ikonet for I-TOUCH, forsvinder dette som dug for solen, programmet kan dog startes igen fra programmenuen, men forsvindet igen ved samme manøvre, dette gælder for begge switche.
Har nogen pøvet, og måske løst dette problem???

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 05-10-03 21:29

Smarte Keyboard switche emulerer mus og tastatur, så man uden problemer kan boote og re-boote pc'ere selv om switchen er aktiv på en anden pc.

Så det der tydeligvis sker, det er at din mus og tastatur, nu taler til switchens emulator, som så sender sin tilstand videre.
En switch's emulator, er som regel ikke smartere end en standard rullemus, hvorfor ingen af alle de smarte extra faciliteter for extra taster etc. kommer igennem kvm switchen. Det er RET irriterende.

mvh. Per

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 21-10-03 07:18

Hej ruffi,

fandt du en løsning på dit problem?

mvh. Per

Kommentar
Fra : ruffi

Dato : 21-10-03 16:26

Nej desværre ikke, forretningen tilbød at afprøve systemet, så skulle jeg komme med både keyboard's, mus og switch, jeg fik desværre ikke spurgt om det ville koste.
Jeg har nu solgt switchen til en der ikke havde samme behov for tastatur som jeg havde.
Pt, kører jeg med 2 tastature og mus, og deler skærmen ( fladskærm m. 2 indput, analog og digital )
men jeg kikker dog stadig efter den rigtige løsning, ATEN har muligvis noget, pris ?

mvh. ruffi

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 22-10-03 12:53

Jeg har på et tidspunkt løst problemet, ved at nøjes med at benytte KVM på skærmen og keyboard, og så have en mus pr. pc.

Jeg overvejer også selv at programmere en microcontroller som kan sende alle keyboard signaler og alle mus signaler, og så hacke/modde det sammen med en skærmstyrende KVM.
Idéer har jeg imidlertid nok af, tiden til at gennemføre idéerne, se det er en helt anden snak.

Da det nok vil være en ret umulig opgave at lave en emulator, som kan emulere alle keyboards og mus, så forestiller jeg mig, at man kan lave den så den kan "lære" de extra koder som der måtte være på et givet tastatur og mus.

Men mere om det en anden dag. Jeg ved allerede nu, at der vil gå mere end to måneder før jeg får tid til at se yderligere på opgaven.

mvh. Per

Annuller spørgsmålet
Fra : ruffi

Dato : 18-07-06 00:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Problemet er ikke løst, jeg og konen kører nu med hver sin computer, skærm og tilbehør.