/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Faq. Peugeot 405 mi16
Fra : copycatDK
Vist : 629 gange
200 point
Dato : 30-09-03 22:55

Hejsa.

Er der nogen der har erfaringer med Peugeot 405 mi16. Bilen har kørt 160000km Er der nogen sygdomme jeg skal være særlig opmæksom på??
Jeg er ved at købe sådanne en bil så jeg kan komme frem og tilbage på arbejde. Men ved nu også godt det mere er et stykke legetøj. Men så kan konen da få vores Xsara at trille lidt rundt i.

Det eneste jeg ved om bilen er at den er fra 89 og har en lille sød motor 1,8 med 160hk. og så køre den perfekt.

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 30-09-03 23:05

Hejsa

Jeg har et link til dig hvor der skulle stå alt hvad der er værd at kigge efter......det er en ret lækker side, så kig bare rundt..
http://www.hi-speed.dk/

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 30-09-03 23:08

Hej igen

Inde på siden trykker du på >modeller<, og derefter på 405 .... Der står da en del om det...

Hilsen
mrhan

Accepteret svar
Fra : mikinarsaq

Modtaget 200 point
Dato : 04-10-03 11:30

Hej
Jeg har f.eks en MI 16 fra 1988. Gearkassen bliver normalt et problem når den har kørt mange km, men min har også kørt 297000. Det er syncromesh ringene specielt til 2 gear, den skal lige børste tænder før den kommer rigtigt i gear. Jeg har lige fået skiftet motorsyringboxen da den blev ved med at gå istå, nu kører den fint igen.Mange tror først at det er benzinpumpen, tdc sensoren OSV, men check styreboxen først. Kan fås for ca. 1400 kr brugt og 7000 kr ny. Min ABS kontrollampe i instrumentpanelet har lyst mere eller mindre siden bilen var ny !!!!!! Men ABS systemet virker !!!!!! Peugeot har aldrig kunnet finde fejlen, og jeg tror de kender problemet i synshallerne.Hvis nogen har haft samme problem med ABS, og har fået det fixet så vil jeg gerne høre om det !!!!! Hvis bilen har soltag så kør det lidt tilbage og check forkanten inde fra kabinen, det kan være rustet væk !!! men er let at skifte.Check især højre drivaksel for slør, hvis der kommer de mindste lyde der er proportionale med gearkasseomdrejninger så er det næsten sikkert højre drivaksel, den er ret lang og der er et leje midt på akslen som godt kan gå i stykker. Ellers er der ikke de store overraskelser udover hvad der er med andre biler også. Mi 16 er en god bil.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 04-10-03 20:47

mikinarsaq. Tak for oplysningerne.

Så må du også vide om den er dyr i forsikring som elite. Da jeg efter at have set en af mine venners registrerings attest undrer mig lidt over der kun står Peugeot 405 da mi16 jo er en lidt speciel model. Koster den kun det samme som en ganske alm 405??

Er stadig på jagt efter en. Jeg var for sent ude med den anden.

Kommentar
Fra : mikinarsaq

Dato : 05-10-03 22:24

jeg mener at jeg giver ca. 6500 pr. år fuld kasko hos GF som elite.

Godkendelse af svar
Fra : copycatDK

Dato : 17-01-07 17:48

Tak for svaret mikinarsaq.