/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
tv-tuner-kort på gl. pc?
Fra : wof78
Vist : 330 gange
100 point
Dato : 22-09-03 18:42

Hej!
Jeg har en GAMMEL pc, som jeg egentlig er meget godt tilfreds med.. Den synes at køre godt, hurtigt og stabilt, dens alder taget i betragtning! (og har heller ikke råd til en ny). Jeg kunne godt tænke mig at smække et tv-tuner-kort i den, dels fordi både mit fjernsyn og stereoanlæg er klar til skrot, dels fordi jeg gerne vil benytte pc'en som "video" (har i forvejen min filmsamling på cd'er!).

Spørgsmålet er om mit gamle vrag kan klare opgaven? Det er en PentiumII(MMX), 350 MHz pc med 128 Mb ram og 30 GB HD...

Jeg har set at nogle kort "selv kan klare noget af arbejdet" idet de har en chip til at lave MPEG1/2-filer med, så processoren ikke skal trække så tungt et læs.. Men er det nok i mit tilfælde mon?

Håber I har nogle gode kommentarer?

Venlig hilsen wof den fattige! ;)

Kommentar
Fra : arvig

Dato : 22-09-03 19:32

Hej Wof
Du kan sagtens bruge din gamle PC.

Hvis du køber følgende:

PRODUCENT: Pinnacle Systems
MODEL: Studio PCTV Rave
INDSTIKSPORT: PCI
LAGERSTATUS:
REKLAMATIONSRET: 24 Mdr.
SERVICE: Reklamation formidles af shg.dk
Kontakt support@shg.dk eller 87342201

YDERLIGERE INFO:
MAX OPLØSNING: 1024x768 pixel
LYD: Mono
RADIO: Nej
FJERNBETJENING: Nej
INDGANGE: 1 TV antenne, 1 S-VHS og kamera input, 1 Komposit
UDGANGE: 1 Audio (Output)
FUNKTIONER: Se TV, Text TV
SOFTWARE: PCTV Vision, PCTV WebText, PCTV Assistant, VidCon32 (Til video capture og playback), Prøve version af Pinnacle Systems Studio software
MINIMUMS KRAV:
Ledig PCI port
Pentium processor på 200 Mhz (også gældende ved AMD)
32 MB Ram
Lydkort
CD drev
Windows 95, Windows 98, Windows 98SE, Windows NT 4.0, Windows 2000

SPECIELT: Billedet går fuldstændigt uden om både CPU'en og PC'ens grafikkort, hvilket giver et meget roligt og behageligt billede!

kan du se, at din maskine kan klare det, jeg regner med, at du har et lidigt PCI-slot

Det koster 309 kr. 599 kr. eller 789 med radiotuner hos www.shg.dk

Kig på deres hjemmeside, det er nemt hvis du bor i Århus, men de sender også.

God fornøjelse og

Venlig hilsen

Joergen@arvig.dk

Kommentar
Fra : wof78

Dato : 22-09-03 19:51

hej arvig!
Mange tak for tippet! Det skal jeg da lige kigge lidt på! Jeg begræder kun at lyden er i mono, men at det faktisk kan lade sig gøre på denne gamle skrammelbunke er da rart!!! ;)
Hvis andre har erfaringer er de stadig velkomne!

Kommentar
Fra : wof78

Dato : 22-09-03 19:54

Det dyre er i stereo! Kanon! *kigger*

Kommentar
Fra : arvig

Dato : 22-09-03 21:02

Hvis du vil ofre 789kr eller mere så kig det hele igennem:
TV-Kort - TV-Tuner kort
Varenr
Status
Producent
Beskrivelse
Model
Agent
Pris

341028 Hauppauge TV-kort, WINTV PVR 250, model 983
PCI

341031 Hauppauge TV-kort, WINTV PVR 350, model 993
PCI

341010 Hauppauge TV-kort, WinTV radio+fjernbetjening /NICAM, Model 404
PCI

341036 Hauppauge TV-kort, WINTV USB, model 566
USB

340050 MSI TV @nywhere Master , MS-8606, Remote Control, TV-tuner & FM-Tuner
PCI

340203 Pinnacle Systems Pinnacle Studio PCTV
PCI

340205 Pinnacle Systems Pinnacle Studio PCTV Pro
PCI

340202 Pinnacle Systems Pinnacle Studio PCTV Rave
PCI

dette er taget fra www.shg.dk

venlig hilsen
arvig

Kommentar
Fra : mobak

Dato : 28-09-03 16:09

Jeg kan kun på det kraftigste fraråde at købe MSI TV@nywhere master. Jeg købte det for et par dage siden, og jeg har brugt TIMER på at få lortet til at virke. Det er mig umuligt at få lyd på det. I min søgen efter en løsning i div. forums, har jeg erfaret at der er mange, som har problemer af alle mulige slags med dette kort. Problemerne tyder på at skyldes det elendige software og drivers der findes til kortet, men på trods af utallige brugeres klager på MSI's eget website, ser der ikke ud til at komme opdateringer.

Hvis jeg kan få butikken til at tage skidtet retur, køber jeg i stedet TerraTec Cinergy 600. Det lyder til at være et fedt kort, hvis man læser folks indlæg i div. forums

Kommentar
Fra : wof78

Dato : 13-10-03 10:29

Så havde ALDI et billigt kort til 400 som jeg satsede på og købte.. Det fungerer fint! Jeg kan se tv og høre radio uden problemer! Dog er mit gamle vrag af en pc for langsom til at optage, men hvad.. Jeg kan jo bruge kortet igen, når jeg engang får en ny pc!
Tak for hjælpen!