/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
"Eksternt"IDE drev.. Går det ??
Fra : Mikael1973
Vist : 465 gange
100 point
Dato : 29-01-02 21:55

½løjsa .... Jeg har lige købt nogle runde ide kabler( zå køb dem da hos brinck electronic, de er billigst .. ;c), og så at man ozz kunne få dem i 90cm, og her er spørgsmålet zå. Kan man forlænge et kabel fra sin strømforsyning, og derved lave et "eksternt" cd drev/hd med ovennævnte ide-kabel. Og i givet fald, er der nogle der har erfaringer med at fastspænde kablerne, så de, hvis uheldet skulle være ude og man kommer til at rykke i sit eksterne drev, ikke ryger af og ødelægger drevene..

pfh tark.

Åh jo , findes der nogle ATX strømforsyninger, som der er mindre end standard? Hvad er forskellen på en 300W og 400W strømforsyning? ... Bare at man kan koble mere guf til sit kabinet?? 8c-) ...

--Hvem har en god ide til hvilken køler der er mindst, men alligvel køler en AthlonXP1600+ godt alligevel ? ....

CaseModded athlon xp1600+SilveradoE på A7A266motherboard 512ddr pc2100 kingston.
Radeon8500 le 2*80gb hd
SbLive5.1
WinXP pro Engelsk.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-01-02 21:58

"Mikael1973" <Mikael1973.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:kSD58.3125$m6.269673@news000.worldonline.dk...
> [cut] her er spørgsmålet zå. Kan man forlænge et kabel fra sin
> strømforsyning, og derved lave et "eksternt" cd drev/hd med ovennævnte
> ide-kabel.

Yep. Du kan forlænge strømmen (næsten) alt det du vil!

/Chr

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 08:54

Bare husk at du ikke skal forvente ligså god preformance på lange IDE kabler
som når de sider med kortere kabler i kabinettede MAX længde på som
standarten siger er vidst nok 45cm

men ellers så byg da et SCSI stik om så det kan gå ned i IDE socklen og lav
externe stik på

"Mikael1973" <Mikael1973.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:kSD58.3125$m6.269673@news000.worldonline.dk...
> ½løjsa .... Jeg har lige købt nogle runde ide kabler( zå køb dem da hos
> brinck electronic, de er billigst .. ;c), og så at man ozz kunne få dem
> i 90cm, og her er spørgsmålet zå. Kan man forlænge et kabel fra sin
> strømforsyning, og derved lave et "eksternt" cd drev/hd med ovennævnte
> ide-kabel. Og i givet fald, er der nogle der har erfaringer med at
> fastspænde kablerne, så de, hvis uheldet skulle være ude og man kommer
> til at rykke i sit eksterne drev, ikke ryger af og ødelægger drevene..
>
> pfh tark.
>
> Åh jo , findes der nogle ATX strømforsyninger, som der er mindre end
> standard? Hvad er forskellen på en 300W og 400W strømforsyning? ... Bare
> at man kan koble mere guf til sit kabinet?? 8c-) ...
>
> --Hvem har en god ide til hvilken køler der er mindst, men alligvel
> køler en AthlonXP1600+ godt alligevel ? ....
>
> CaseModded athlon xp1600+SilveradoE på A7A266motherboard 512ddr pc2100
> kingston.
> Radeon8500 le 2*80gb hd
> SbLive5.1
> WinXP pro Engelsk.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 08:54

Bare husk at du ikke skal forvente ligså god preformance på lange IDE kabler
som når de sider med kortere kabler i kabinettede MAX længde på som
standarten siger er vidst nok 45cm

men ellers så byg da et SCSI stik om så det kan gå ned i IDE socklen og lav
externe stik på

"Mikael1973" <Mikael1973.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:kSD58.3125$m6.269673@news000.worldonline.dk...
> ½løjsa .... Jeg har lige købt nogle runde ide kabler( zå køb dem da hos
> brinck electronic, de er billigst .. ;c), og så at man ozz kunne få dem
> i 90cm, og her er spørgsmålet zå. Kan man forlænge et kabel fra sin
> strømforsyning, og derved lave et "eksternt" cd drev/hd med ovennævnte
> ide-kabel. Og i givet fald, er der nogle der har erfaringer med at
> fastspænde kablerne, så de, hvis uheldet skulle være ude og man kommer
> til at rykke i sit eksterne drev, ikke ryger af og ødelægger drevene..
>
> pfh tark.
>
> Åh jo , findes der nogle ATX strømforsyninger, som der er mindre end
> standard? Hvad er forskellen på en 300W og 400W strømforsyning? ... Bare
> at man kan koble mere guf til sit kabinet?? 8c-) ...
>
> --Hvem har en god ide til hvilken køler der er mindst, men alligvel
> køler en AthlonXP1600+ godt alligevel ? ....
>
> CaseModded athlon xp1600+SilveradoE på A7A266motherboard 512ddr pc2100
> kingston.
> Radeon8500 le 2*80gb hd
> SbLive5.1
> WinXP pro Engelsk.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Mikael1973

Dato : 30-01-02 13:02

Rasmus tark ....men ..Uhh ..... Jeg har så dårlig erfaring med SCSI fra 486erens tid, at jeg slet ikk har sat mig ind i teknologien. Er SCSI stadigt kendt for at brænde drev af ?? .... Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på når jeg laver et SCSI stik om til ide ?? Og, findes der nogle ATX strømforsyninger, som der er mindre end standard? Hvad er forskellen på en 300W og 400W strømforsyning? ... Bare at man kan koble mere guf til sit kabinet?? 8c-) ...

--Hvem har en god ide til hvilken køler der er mindst, men alligvel køler en AthlonXP1600+ godt alligevel ? ....

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 30-01-02 15:34

Bare husk at du ikke skal forvente ligså god preformance på lange IDE kabler
som når de sider med kortere kabler i kabinettede MAX længde på som
standarten siger er vidst nok 45cm

men ellers så byg da et SCSI stik om så det kan gå ned i IDE socklen og lav
externe stik på

"Mikael1973" <Mikael1973.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:kSD58.3125$m6.269673@news000.worldonline.dk...
> ½løjsa .... Jeg har lige købt nogle runde ide kabler( zå køb dem da hos
> brinck electronic, de er billigst .. ;c), og så at man ozz kunne få dem
> i 90cm, og her er spørgsmålet zå. Kan man forlænge et kabel fra sin
> strømforsyning, og derved lave et "eksternt" cd drev/hd med ovennævnte
> ide-kabel. Og i givet fald, er der nogle der har erfaringer med at
> fastspænde kablerne, så de, hvis uheldet skulle være ude og man kommer
> til at rykke i sit eksterne drev, ikke ryger af og ødelægger drevene..
>
> pfh tark.
>
> Åh jo , findes der nogle ATX strømforsyninger, som der er mindre end
> standard? Hvad er forskellen på en 300W og 400W strømforsyning? ... Bare
> at man kan koble mere guf til sit kabinet?? 8c-) ...
>
> --Hvem har en god ide til hvilken køler der er mindst, men alligvel
> køler en AthlonXP1600+ godt alligevel ? ....
>
> CaseModded athlon xp1600+SilveradoE på A7A266motherboard 512ddr pc2100
> kingston.
> Radeon8500 le 2*80gb hd
> SbLive5.1
> WinXP pro Engelsk.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Mikael1973

Dato : 30-01-02 16:08

Rasmus.....Hvad fanden lægger du det samme svar ind for 3 gange ????

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-04-02 20:15

kan du give mig et link til hvor man kan købe de der runde ide kabler??

"Mikael1973" <Mikael1973.news@kandu.dk> wrote in message
news:kSD58.3125$m6.269673@news000.worldonline.dk...
> ½løjsa .... Jeg har lige købt nogle runde ide kabler( zå køb dem da hos
> brinck electronic, de er billigst .. ;c), og så at man ozz kunne få dem
> i 90cm, og her er spørgsmålet zå. Kan man forlænge et kabel fra sin
> strømforsyning, og derved lave et "eksternt" cd drev/hd med ovennævnte
> ide-kabel. Og i givet fald, er der nogle der har erfaringer med at
> fastspænde kablerne, så de, hvis uheldet skulle være ude og man kommer
> til at rykke i sit eksterne drev, ikke ryger af og ødelægger drevene..
>
> pfh tark.
>
> Åh jo , findes der nogle ATX strømforsyninger, som der er mindre end
> standard? Hvad er forskellen på en 300W og 400W strømforsyning? ... Bare
> at man kan koble mere guf til sit kabinet?? 8c-) ...
>
> --Hvem har en god ide til hvilken køler der er mindst, men alligvel
> køler en AthlonXP1600+ godt alligevel ? ....
>
> CaseModded athlon xp1600+SilveradoE på A7A266motherboard 512ddr pc2100
> kingston.
> Radeon8500 le 2*80gb hd
> SbLive5.1
> WinXP pro Engelsk.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : Mikael1973

Dato : 23-04-02 09:31

Tak for svaret Rasmus R..... Det er lang tid siden jeg kar været et smut forbi kandu.

Man kan få runde ide kabler. bla. hos brinck elekrtronik .

Hilsen Mikael1973
http://modmit.hjem.wanadoo.dk