/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Afspilning af avi, videoklip m.v.
Fra : F.E.Larsen
Vist : 518 gange
100 point
Dato : 17-09-03 08:11

Jeg har nogle film som er i avi og videoklip som jeg ikke kan afspille i Windows media player, MPEG-filer kan jeg godt afspille. Jeg har tjekket min opsætning i Windows media player under fanebladdet (filtyper), og alle felter med filtyper er aktiveret.

Er der nogle som kan hjælpe med et godt forslag?, bør jeg evt. anvende et andet program og måske bedre program til at afspille diverse film i?.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-09-03 08:21

Quicktime

Kommentar
Fra : Poe

Dato : 17-09-03 08:31

Brug Divx da det simpelhen er det bedste :p

Hent det her, gratis: http://download.divx.com/divx/DivX51Bundle.exe

Deres website: http://www.divx.com/divx/

Accepteret svar
Fra : mrhan

Modtaget 100 point
Dato : 17-09-03 13:48

Hejsa
gør ingen af de overstående.....
Download dette codec og installer det......så kan du bare bruge din media player....Det er da rarest at have 1 program der kan tage det hele
http://www.skynet4ever.tk/

Tag gerne beta versionen, den virker perfekt

(hvis du har NIMO codec pack installeret, anbefaler jeg du afinstallere denne inden du installere SLD)
Hilsen
mrhan

Godkendelse af svar
Fra : F.E.Larsen

Dato : 17-09-03 17:33

Tak for svaret mrhan.

Jeg er enig med dig at det er rarest at havde et program. Det virker fint jeg valgte beta versionen. Hvad er NIMO codec pack?, og hvad skal det anvendes til?.

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 18-09-03 09:06

Nimo codec pack, er en samling af codecs. det er SLD osse, men SLD er langt langt bedre.........Da jeg brugte NIMO blev jeg nødt til at installere flere andre codec packs for at alle filer kunne afspilles korrekt....... Så fandt jeg SLD og den gjorde det ud for ca 3 andre pakker på én gang.....RART...... Desuden havde NIMO en kedelig tendens med at installere nogle "skæve" lydcodecs, det kunne så resultere i at flere spil pludselig ikke havde alle lyde med osv...... Men de dage er talte nu.... Jeg har ingen problemer oplevet med SLD...... God fornøjelse med dine filer.
(Codecs betyder på dansk - indkodning - afkodning)

Hilsen
mrhan