/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Uforstålig meddelelse fra brænderprogram~
Fra : anjyme
Vist : 338 gange
100 point
Dato : 16-09-03 15:12

Hej.
Jeg skulle brænde en cd, men fik følgende besked:
"An unexpected error occoured while ripping the sample"
Forklaring: "After you restart your system, ckeck that you have sufficient hard disk memory secured"
Jeg kan godt oversætte til dansk, men forstår ikke meningen med beskeden.
Jeg skal brænde 72 min. over på en cd med 700 MB. Programmet hedder " B´s Recorder GOLD5 " ( understøtter SONY - brænder ) Der har ikke været problemer før.
Kan nogen mon hjælpe ??????
Hilsen Anjyme.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 16-09-03 15:22

Er der plads nok på harddisken? du skal bruge mindst 2x700MB fri plads
Hvor stor er din sidefil??? En tommelfingerregel siger at den skal være på ca. 2 x ram-mængden.
Sidefilen kan indstilles som følger (WinXP): Kontrolpanel -> System ->Fanebladet Avanceret ->Ydeevne-Indstillinger ->Avanceret - Virtuel hukommelse - skift og sæt den til samme min. og max.
Jeg har selv 512mb RAM og en sidefil på 800 MB som min/max

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 16-09-03 17:02

Hej catbody.
Jeg er ked af det, men forstår ikke hvad du mener.
Jeg har 3,26 GB ledig.Ved ikke havd en sidefil er. Har Win.98SE.Har lavet mange cd´r uden problemer.
Hilsen Anjyme.

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-03 17:16

en sidefil virker på flg. måde: når man arbejder på pc'en, bruger man løs af de fysiske RAM, og hvis man så ikke har nok, hopper systemet så automatisk over på "sidefilen/Pagefile/Swapfile" som rent fysisk ligger på din harddisk, men arbejder meget langsommere end dine RAM. RAM = Fysisk hukommelse Sidefil=Virtuel hukommelse.
Hvis din Sidefil så også er for lille, løber du tør for både fysisk og virtuel hukommelse.
Så prøv at bruge Windows Hjælp og spørg på Sidefil eller Virtuel hukommelse

Godkendelse af svar
Fra : anjyme

Dato : 16-09-03 18:05

Hej Catbody.
Tak for svaret. Jeg vil prøve.
Ha´en god aften.
Hilsen Anjyme