/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Gersonsvej?
Fra : Better_Performance
Vist : 978 gange
120 point
Dato : 16-09-03 08:56

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvor man kan finde oplsyninger om vejnavnes oprindelse??

I dette konkrete tilfælde gælder det Gersonsvej i Hellerup

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-09-03 12:27

Hej Better
Mon ikke du kan finde noget via Institut for Navneforskning http://www.hum.ku.dk/navnef/
Søren

Kommentar
Fra : stumbi

Dato : 30-09-03 15:21

Hej

Jeg har lige idag været forbi en side om lokalhistorie, jeg mener jeg skimtede at Gersonsvej var opkaldt efter en gammel borgmester.
Ser lige om jeg kan finde siden igen.

Sten

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-09-03 15:31

Det vil jeg sætte stor pris på

Kommentar
Fra : stumbi

Dato : 01-10-03 09:41

Hej igen.

Jeg kan simpelthen ikke finde den side igen. Jeg kan ha taget fejl af Parkovsvej som er opkaldt efter borgmester Parkov.

Den mest markante Gerson jeg er stødt på er den danske revolutionære socialist Gerson Trier, så det kan være ham vejen er opkaldt efter. Dette må være mit bud. Se i øvrigt: http://www.leksikon.org/art.php?n=2596

Finder jeg siden vender jeg tilbage.

Sten

Accepteret svar
Fra : poulerikdahl

Modtaget 120 point
Dato : 31-10-03 11:11

Hejsa Better_performance

Mit bud må klart være Georg Gerson , komponist (født. 10/10 1790, København - d. 16/2 1825, København) . Vejen ligger tæt på Hartmannsvej, en anden komponist, så det er meget nærliggende

mvh
Poul-Erik

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 31-10-03 11:19

Tak for svaret poulerikdahl.