/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Asus P4P800 seriel ATA
Fra : DADmania
Vist : 351 gange
95 point
Dato : 15-09-03 19:43

Hej jeg tænker på at købe et Asus P4P800 bundkort da jeg under alle omstændigheder skal have et nyt bundkort.

Problemmet er bare at sådan et har Seriel ATA og det er jo også en af grundene til valget, grundet fremtid. Men kan det tilsluttes til mine gamle ATA 100 drev og HD uden videre, passer stik o.s.v

Jeg mener fordi der er seriel ATA kan der vel også godt være parallel ATA i kortet. Har søgt men kan ikke finde noget entydigt om det.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-09-03 20:39

Hej DADmania

Man vælger enten det ene eller det andet på sine bundkort. Der er dog intet i vejen for at du kan installere en parralel disk kontroller i et pci-slot efterfølgende. Alternativt kan man vist snart købe seriel ATA indstikskort også.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : DADmania

Dato : 15-09-03 20:59

Tak for indlægget srhansen.

Jeg er bare ikke helt med endnu, for P4P800 har Seriel ATA.

Jeg har fundet følgende specification: 2 x UltraDMA 100/66/33 -2 x Serial ATA, RAID 0 (Microsoft Windows XP only) VIA6410 RAID controller: -2 x UltraDMA 133 support four hard drives

Det må vel betyde at der både er stik til seriel og parallel ATA på kortet uden nogle PCI-kort.

Eller er jeg helt ude i skoven.

Kommentar
Fra : DADmania

Dato : 15-09-03 21:00

Tak for indlægget srhansen.

Jeg er bare ikke helt med endnu, for P4P800 har Seriel ATA.

Jeg har fundet følgende specification: 2 x UltraDMA 100/66/33 -2 x Serial ATA, RAID 0 (Microsoft Windows XP only) VIA6410 RAID controller: -2 x UltraDMA 133 support four hard drives

Det må vel betyde at der både er stik til seriel og parallel ATA på kortet uden nogle PCI-kort.

Eller er jeg helt ude i skoven.

Kommentar
Fra : DADmania

Dato : 15-09-03 21:00

Tak for indlægget srhansen.

Jeg er bare ikke helt med endnu, for P4P800 har Seriel ATA.

Jeg har fundet følgende specification: 2 x UltraDMA 100/66/33 -2 x Serial ATA, RAID 0 (Microsoft Windows XP only) VIA6410 RAID controller: -2 x UltraDMA 133 support four hard drives

Det må vel betyde at der både er stik til seriel og parallel ATA på kortet uden nogle PCI-kort.

Eller er jeg helt ude i skoven.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-09-03 22:05

Hej igen
Ja det står der faktisk, jeg har selv lige været inde og læse her:
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4P800&langs=01

Kig under storage der står den supporterer 2 kanaler af hver.
Et fornuftigt valg ASUS går man aldrig helt fejl af

mvh srhansen

Kommentar
Fra : DADmania

Dato : 15-09-03 22:53

Lige den bekræftigelse jeg skulle bruge. Tak for det.

Jeg kan ikke se nogle steder hvordan jeg giver dig pointene, men de er dine

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 95 point
Dato : 16-09-03 00:03

Glad for at kunne hjælpe
Hvis du vil give en bruger point, skal du klikke til højre over den kommentar fra den bruger du syntes bedst har besvaret dit spørgsmål. Der står accepter som svar eller noget lignende.

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : DADmania

Dato : 16-09-03 17:12

Tak for svaret srhansen.