/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Konvolut med raslelyd
Fra : k.j.k
Vist : 2208 gange
100 point
Dato : 14-09-03 23:03

Jeg skal lave en konvolut som giver lyd fra sig når den åbnes. Det er noget med en klips der bliver snoet om en elastik, når konvolutten åbnes kommer denne raslelyd, som om der er noget levende indeni. På et tidspunkt blev de solgt hvor der udenpå stod: slangeæg - fugleedderkoppeæg og. lign. Kan nogen huske hvordan man laver sådan en.
Hilsen fra Karin

Accepteret svar
Fra : mrhan

Modtaget 110 point
Dato : 15-09-03 00:56

Hejsa....
Ja jeg husker godt det lille nummer der......
Du folder en papir clips ud således at den danner et U ... Det er i de 2 ender at elastikken skal sidde...... Du skal bruge en mønt med hul i...før i tiden brugte man 25 øre, men jeg regner med at en 2 krone idag er lige så god.......Du trækker elastikken igennem hullet og krænger den så en halv omgang rundt om mønten (lidt svært at forklare men håber du forstår). Herefter montere du elastikken på din U clips. Elastikken skal sidde ligesom på en slangebøsse...... Herefter drejer du mønten om elastikken et x antal gange.....putter den i en kuvert, så skulle den være klar..

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 15-09-03 08:31

Tusinde tak for svaret mrhan !
Jeg må bare finde noget andet at bruge end en 2 krone, da brevene skal sendes ud.

Hilsen Karin

Godkendelse af svar
Fra : k.j.k

Dato : 15-09-03 08:45

Tak for svaret mrhan.
Nu skal jeg bare finde noget andet end en 2 krone at bruge, da de skal sendes ud. Men en lille papdims må kunne bruges
Hilsen Karin

Kommentar
Fra : 180943

Dato : 15-09-03 12:39

Men en lille papdims må kunne bruges

Thja--måske, men måske er det nemmere at købe en pose med spændskiver i det nærmeste byggemarked.

Du folder en papir clips ( så stor som mugligt ) ud således at den danner et U ...
( en lille tang er nødvendig for at bøje Uèts ender tilbage så det bliver muligt at fastgøre elastikken)

Det virker--Jeg har lige prøvet

God fornøjelse med dine Colorado-Biller (det kaldte vi dem da jeg var dreng)

mvh
Tom

Kommentar
Fra : 180943

Dato : 15-09-03 12:41

Men en lille papdims må kunne bruges

Thja--måske, men måske er det nemmere at købe en pose med spændskiver i det nærmeste byggemarked.

Du folder en papir clips ( så stor som mugligt ) ud således at den danner et U ...
( en lille tang er nødvendig for at bøje Uèts ender tilbage så det bliver muligt at fastgøre elastikken)

Det virker--Jeg har lige prøvet

God fornøjelse med dine Colorado-Biller (det kaldte vi dem da jeg var dreng)

mvh
Tom