/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Lydløs CD brænder
Fra : Per.Frederiksen
Vist : 381 gange
350 point
Dato : 09-09-03 15:13

Hej, jeg har brug for at købe en rimeligt lydløs CD brænder.

Brænderen skal være i høj kvalitet, så jeg overvejer stort set kun Plextor, Sony og Teac.

Jeg har ledt efter informationer om støjniveau på brændere af disse mærker, men kan ikke finde noget, hvorfor jeg har brug for informationer fra alle som ejer en nyere brænder, også selv om det ikke af en af ovennævnte mærker.

Jeg har allerede en extern USB IOMEGA brænder som jeg er yderst tilfreds med, men denne nye brænder skal benyttes til produktion af skiver som vil indeholde historiske, nyligt indskannede billeder, og vi ønsker at være HELT SIKRE på at vi får lavet nogle CD'ere som kan holde i en årrække.

Jeg ønsker også at finde ud af hvor jeg kan købe et mindre parti (100-300) CD-R skiver af mærket Mitsui.
Jeg er godt klar over at Mitsui normalt ikke sælger direkte til forbrugere, men derfor kan det godt være at der er nogen som har en sony, verbatim, basf eller anden cd-r som også bærer navnet Mitsui i center af skiven.

mvh. Per

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-09-03 16:34

Hejsa

skiverne kan du hente her
http://nierle.de/ under cd-r 700/80mim midtvejs nede på siden........

jeg brugte også selv engang plextor, men gik væk fra det igen fordi der er mange brænderfejl, bla. skiverne ikke
kan læses i alle afspillere, så hvorfor spendere en formue på en brænder når man kan få en til en plovmand
som er lige så god ?
det med støjen er jo helt afhændigt at hvor hurtigt man vælger at brænde...
jeg bruge sevl en liteon som er fantastisk til bla. karoake, hvor plextor'en måtte opgive
så hellere købe en lidt billígere og forny en gang imellem
om den koster 500,- eller 3000,- er der ingen garanti for hvorlænge den holder

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 09-09-03 18:11

Jeg kigger på skiverne. Du milde!.... flere forskellige Mitsui muligheder, aldeles herligt.

Mth. at købe ny CD-brænder med mellem rum. Bestemt en interessant betragtning.

Mht. støj under brænding, så har du jo meget ret, jeg er imidlertid stadig interesseret i et drev som er støjsvagt.
Og og derfor stadig interesseret i kommentarer om den subjektive oplevelse af støjniveau når man fx. læser fra drevet.
Måske specielt på LiteOn, da de jo er attraktive pga. den fornuftige pris.

Jeg flytter fx. stadig mit gamle 8x cd-rom drev med fra pc til pc, fordi det er helt lydløst.
Dog så er mit nye ASUS DVD/CD-Rom E-616 også særdeles støjsvagt, selv ved 48x læsning af CD eller 16x læsning af DVD.

mvh. Per

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-09-03 22:36

når jeg brænder med 4x (det er det laveste den kan sættes til) er det stort set lydløst.
Under afspilning er det også meget lydløst og det samme gælder for mit dvd drev (52x)

et andet sted er ogå
http://www.billigmedien.de/shop/

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 350 point
Dato : 13-09-03 15:30

Hejsa
har du fået det belyst ?? vil du så være sød at lukke spgm.

Godkendelse af svar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 13-09-03 19:05

Tak for svaret dk.

Ja, du har nok ret, der kommer vist ikke flere kommentarer. Og jeg takker for dine kommentarer.

Mvh. Per