/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Lån af penge hvis man står i RKI...
Fra : Jan26svendborg
Vist : 1131 gange
40 point
Dato : 05-09-03 08:40

Hvis nu man står i RKI, hvordan ser ens muligheder så ud for at låne penge ved banker, og låne-firmaer.
Jeg har ikke noget fast arbejde, og når man ikke har det ser de anderledes på folk, jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig....
Mange hilsner fra Jan26Svendborg

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 05-09-03 11:05

Kort og godt ser det sort ud på lånemarkedet!

Du kan jo nok godt låne penge, men det bliver til en rente som gør at du aldrig kommer ud af RKI.

Der er kun en ting at gøre - og det er at få styr på den nuværende økonomi uden at skulle låne. Betal enhver sit, og slet registreringen i RKI - så skulle der være mulighed for at komme til at låne til de store ting som bil og hus.

Kommentar
Fra : kira30

Dato : 09-09-03 21:56

Hej.

Det er meget svært at låne penge når man står i rki. Alle anbefaler ellers www.omegalaan.dk Jeg kan kun sige at de i mit tilfælde ikke ville hjælpe,selvom mange her på side havde anbefalet dem. Kan kun sige de er nogle underlige nogle.
Jeg kender ikke til nogen der vil låne penge ud når man står i rki,det ser desværre sort ud.Der er ik andet at gøre end at betale hvad man skylder rundt om kring.

Kira30

Accepteret svar
Fra : laukjaersgaard

Modtaget 40 point
Dato : 10-09-03 10:17

Hold dig langt væk fra det sorte marked - det er det folk kommer til skade af. Det grå har vist indset at den generelle økonomi ikke helt er til at risikere for meget, så med mindre du har noget at belåne (hus, bil og den slags), så er der nok helt lukket.

Du kan prøve at danne dig et overblik over hvor meget du skylder, til hvem og hvad det koster. Så laver du et budget som indeholder alle de fast tilbagevendende udgifter og finder ud af hvor meget der er tilbage. Find ud af hvor meget du skal betale på et samlet lån i en bank, og om du kan og vil overholde det.

Hvis du i et godt stykke tid har betalt til dem der har registreret i RKI, kan du prøve at skrive til dem - fortæl at du vil forsøge at rekonstruere din økonomi, men at de spærrer for enhver mulighed for at få samling på det hele.
Hvis de går med til at slette dig, så er du næsten i mål, ellers er der stadig en lille chance.

Tag tallene med ned i en ny bank, og bed om hjælp til at samle det hele hos dem, og vis dem hvordan det ser ud - husk at du skal være hudløst ærlig, hvis du bliver fanget i en usandhed, kan du ligeså godt gå igen.

Jeg har prøvet at være møllen igennem, og det gik godt.

Lau

Jeg kan godt prøve at hjælpe dig med at få styr på tingene - skriv til Kjaersgaard@e-mail.dk

Kommentar
Fra : domina

Dato : 10-09-03 16:51

hej hvor kan man låne hvis man vil slettes

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 11-09-03 02:08

Hej Jan!
Vi var langt ude - men havde godt nok arbejde begge to - vi fik en superfin behandling af Omega Lån - vi fandt dem under www.omegalaan.dk. De går grundigt til værks - men resultatet hos os var vildt godt - vi fik 3000 kr mere at leve for om måneden.
Birgit

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 11-09-03 02:08

Hej Jan!
Vi var langt ude - men havde godt nok arbejde begge to - vi fik en superfin behandling af Omega Lån - vi fandt dem under www.omegalaan.dk. De går grundigt til værks - men resultatet hos os var vildt godt - vi fik 3000 kr mere at leve for om måneden.
Birgit

Godkendelse af svar
Fra : Jan26svendborg

Dato : 11-09-03 08:30

Tak for svaret laukjaersgaard. Hvordan mener du, ar du gerne vil hjælpe mig??
Men jeg er utrolig glad for din respons, skal jeg forstå det sådan at det ikke ser helt sort ud for mig, hvis jeg nu vil have en samtale med banken?

PS.Tusind tak for svaret, jeg håber at høre fra dig igen....

Mvh. Jan Nielsen.
Svendborg

Kommentar
Fra : domina

Dato : 11-09-03 08:35

hey jeg mangler penge nu hvad gør jeg

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 11-09-03 09:15

Jan:
Jeg mener lige præcis det jeg skriver: Hvis du har lidt svært ved at hitte rundt i tallenes magiske verden, har brug for at regne på forskellige ting, formulere og skrive breve, komme på ideer til at komme videre - kort sagt alt muligt mellem himmel og jord som har med din situation at gøre, så kan jeg prøve at hjælpe dig så meget jeg kan over nettet.

Jeg skal naturligvis have alle tal på bordet på et tidspunkt, men ellers er du lige så anonym som du ønsker - Jan26svendborg er godt nok til mig.

Jeg kan IKKE formidle lån og er derfor heller ikke i lommen på een eller anden bank, jeg ser det kun som en udfordring at kunne hjælpe, og måske får jeg lært så meget at jeg engang kan leve af det ??

I forhold til andre rådgivere er jeg nok lidt dyr - hvis det går godt, er prisen et alvorligt ment "Tak for hjælpen", ellers er prisen "OK, du prøvede, tak alligevel" - altså ingen penge overhovedet. En flaske vin er altid velkommen, men absolut ingen betingelse.

Lau

Kjaersgaard@e-mail.dk

Kommentar
Fra : Jan26svendborg

Dato : 15-09-03 08:25

Hejsa Lau...
Jeg tror måske gerne at jeg vil have dig til at hjælpe mig med min økonomi hvis du gerne vil hjælpe...
Jeg syntes efter hånden snart ikke at jeg har overskud til mere i øjeblikket, men jeg håber på din hjælp og støtte...
MVH... Jan26Svendborg
Min Mail er jan-nielsen@e-mail.dk

Kommentar
Fra : poulanders

Dato : 27-10-03 09:46

ja, siden er det jo ikke gået så godt for Omega lån....hvorfor mon??