/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Bankers registreringsnumre
Fra : hedefelt
Vist : 33796 gange
300 point
Dato : 02-09-03 15:16

Jeg efterlyser en liste over bankernes registreringsnumre.

Jeg fik/købte for snart 10 år siden en bog over alle banker, sorteret efter både navn, filialer og ikke mindst efter deres registreringsnumre.

Da denne er ved at være forældet, søger jeg afløseren, gerne som en online oversigt/søgeværktøj

Michael

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-09-03 18:21

Den bog, som du fik/købte.Står der ikke i den, hvem udgiveren er? Du kan evt. kontakte forlaget/udgiveren for at høre om, der er en revideret udgave.
Du kan også spørge din egen bank.
Det er jo ikke mange oplysninger du giver om bogen.

mvh ans

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 02-09-03 18:29

Hejsa!

Jo jeg har spurgt i min bank - hvor jeg fik den tidligere udgave - der siger de at den ikke længere fås - (var udgivet af PBS).

Det jeg gerne ville, var om der var nogen der vidste om oplysningerne evt. skulle være tilgængelig på nettet?

Michael

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 02-09-03 18:34

Og så skal jeg ha brugt mine points på et eller så derfro forhøjes de lige en gang!

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 02-09-03 20:12

Jeg har prøvet Nationalbanken, Finansrådet, Finansforbundet, Sydbank, Danskebank, Nordea, Diskontobanken, Forstædernes Bank, Ringkjøbing Landbobank, PBS, Multidata, Amagerbanken - alle bankerne kan oplyse navn og adresse på et givet regnr., men ikke en hjemmeside.

Lau

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-09-03 20:37

Det er jo også et større register at skulle gå igennem. Hver bank/lokalafdeling har deres eget nummer.

Hedefeldt spørg endnu en gang i din bank, ikke om bogen, men om alle bankers registrering er tilgængelig for den almndelige forbruger. Det er ikke sikkert at det er bankassistenten, som sidder ved kassen, kan svare på det, så spørg en anden i banken.

mvh ans

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 02-09-03 20:52

Tak for svarene indtil videre - dog er jeg ikke kommet ret meget videre.

Ja jeg kan ringe til banken hver gang der er kuk med et eller andet - men som oftest er det sidst på dagen (efter bankerne er gået hjem) at det går galt - og mange gange har jeg kun fået oplyst kontonummer og bank, og en gang imellem skyldes problemet at reg. og kontonummer ikke hænger sammen!

Løsningen er ikke let - men hvis der nu var en der havde løsningen, så kunne jeg jo få brugt nogle af pointsene!

Michael

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-09-03 21:11

Hvad er det helt konkret at du skal bruge registreringsnumrene til?

Accepteret svar
Fra : laukjaersgaard

Modtaget 300 point
Dato : 03-09-03 14:02

Jeg prøvede lige Finansrådet igen som henviste mig til PBS fordi det er dem som er ansvarlige for at opdatere "registreringsnummertabellen".

En snak med PBS bekræftede at det ligger hos dem, at de stadig udgiver papirudgaven, og at der endnu ikke er planer om at lægge den på internettet.

Jeg blev henvist til min bank, som burde have den på lager, eller også kan banken rekvirere den hos PBS til udlevering.

Du kan også købe den hos PBS (inden 17.00), og du kan abonnere på en elektronisk løsning - diskette, CD-rom eller dataoverførsel. Jeg glemte at spørge om hvad det koster.

Lau

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 04-09-03 08:06

Hej Lau...

Mange tak for svaret - så må jeg jo have fat i min bank igen! mange tak for hjælpen!!

Michael

Godkendelse af svar
Fra : hedefelt

Dato : 04-09-03 08:07

Tak for svaret laukjaersgaard.

Kommentar
Fra : monkeydawg

Dato : 25-08-11 10:15

hey..faldt over denne liste, håber den hjælper - men som der står mangler der vist et par enkelte hist og pist.

http://uglesiden.wikispaces.com/Bankers+registeringsnumre