/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bærbar TOSHIBA eller Acer?
Fra : Lucern
Vist : 356 gange
100 point
Dato : 29-08-03 01:30

En studerende pige jeg kender vil købe en af disse to bærbare:

TOSHIBA A10S-103

Toshiba Mobile Intel Celeron 2.0 GHz processor.

Lækker bærbar PC i den velkendte Toshiba kvalitet på kun 2,8 KG
til uhørt lav pris. Den har indbygget delt 64 MB grafikkort med TV
udgang, så du kan se DVD på fjernsynet. Den er forberedt til
internettet enten via det indbyggede 56K modem eller netkort for
ADSL. Der er mulighed for tilslutning af f.eks. printer, scanner,
kamera m.m. via de 2 USB porte. Leveres inkl. Windows XP samt
Works 2003.

Mobile Intel Celeron 2.0 GHz processor
256 MB DDR RAM
30 GB harddisk
DVD
14,1" TFT skærm

-----------------------------------------------------------

Eller denne:

Acer TravelMate 233XCe

2000 MHz CELERON
256 MB DDR RAM
20 GB HARD DISK
DVD / CD-RW COMBO DREV
56 K MODEM
10/100 LAN
14,1" TFT
WIN XP HOME

De koster begge kr. 7000,- hos henholdsvis Elgiganten og

ComputerCity

Hvilken af dem er mon det rigtige valg?

Hun vil også gerne købe en meget lille og kompakt printer

-hvilken?

Det skal købes fredag d. 29 så det haster lidt.

Mvh.
Per

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-08-03 02:41

>Lucern

Et "tyndt" svar til dig er, at min søn (nørd) har købt Aceren, og er ovenud tilfreds.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-08-03 07:16

Vedr. lille kompakt printer: Cannon BJC 55, er utrolig i forhold til størrelsen. Fylder ikke meget mere end et karton cigaretter. Kender flere der rejser rundt med en.
Kan kun anbefale den (jeg køber selv en på et tidspunkt)

MVH

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 100 point
Dato : 29-08-03 09:31

Hej Lucern

Personligt ville jeg købe en TOSHIBA A10S-103. Så får du også en 10 Gb større harddisk med det samme. Jeg synes, for mit vedkommende, at 20 Gb HD er lige i underkanten. Jeg har lige købt sådan en til min chef på kontoret. Den er virkelig lækker. På arbejdspladsen har vi gode erfaringer med TOSHIBA.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : wal

Dato : 29-08-03 10:15

spårg hvad en Acer Travelmate 233xce. Koster med 30 GB. HD. Så har du jo det samme som Toshiba A10s-103. Dog får du Brænder i Acer,

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 29-08-03 21:14

Hej Lucern

Fortæl os, så lige, Hvad købte I?

Nysgerrig!!!!!

Med venlig hilsen og go' week-end

Frank

Kommentar
Fra : Lucern

Dato : 30-08-03 19:11

Hej igen. Og mange tak for svarene. Det blev Toshibaen hos Elgiganten. Pigen kunne bedst lide dens design. Brænderen, sagde hun, havde hun ikke brug for. Hun blev ovenud glad da vi åbnede kassen og så at der var et eksternt 3,5" diskettedrev med.
Den siger næsten ikke en lyd og er generelt meget lækker og ellers køreklar. Lige nu sidder hun og spiller Medal of Honor AA. Og det kører virkelig fint i 32 bit. (Den har 64 mb grafikkkort delt).
Har ellers installeret en screensaver med naturtro akvariefisk som hun også blev meget glad for. (www.serenescreen.com).
Købte også et "taske med mus" bundle hos Electriccity for kun 297.

Tak igen
Per

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 31-08-03 08:42

Hej Lucern

Tillykke med den. Den er jeg sikker på I bliver glad for.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : Lucern

Dato : 31-08-03 21:55

Tak for det. Jeg glemte helt printeren (Cannon BJC 55). Den var dæsværre alt for dyr. Hun valgte at vente med den da hun godt kan printe ud andetsteds.

"Den er jeg sikker på I bliver glad for."

Det var min lillebrors kæreste der var på besøg hos os. Hun rejste i dag med den. :(

Mvh.
Per

Kommentar
Fra : Lucern

Dato : 31-08-03 22:07

Aceren havde forresten ingen TV udgang.

Mvh.
Per

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 31-08-03 22:33

Hej Lucern

Hvis du synes dit spørgsmål er besvaret tilfredsstillende, kan det jo lukkes nu, ved at acceptere, en af de kommentarer du har fået.

De venligste hilsener

Frank

Godkendelse af svar
Fra : Lucern

Dato : 03-09-03 01:30

Hej igen. Og mange tak for svarene. Det blev Toshibaen hos Elgiganten. Pigen kunne bedst lide dens design. Brænderen, sagde hun, havde hun ikke brug for. Acer'en havde forresten ingen TV udgang. Hun blev ovenud glad da vi åbnede kassen og så at der var et eksternt 3,5" diskettedrev med.
Den siger næsten ikke en lyd og er generelt meget lækker og ellers køreklar. Lige nu sidder hun og spiller Medal of Honor AA. Og det kører virkelig fint i 32 bit. (Den har 64 mb grafikkkort delt).
Har ellers installeret en screensaver med naturtro akvariefisk som hun også blev meget glad for. (www.serenescreen.com).
Købte også et "taske med mus" bundle hos Electriccity for kun 297.

Mvh.
Per