/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Min DVD film er mørke
Fra : tbayj
Vist : 393 gange
40 point
Dato : 28-08-03 10:14

Jeg har lige fået en DVD LG 6193. Jeg har sat den til med et scart stik og den dur udemærket. Det eneste problem er at det er alt for mørkt når jeg ser film på fjernsynet..hvad kan jeg gøre? Jeg har selvfølgelig justeret på lyset og alt andet.. Mvh Tbayj

Accepteret svar
Fra : proff

Modtaget 40 point
Dato : 28-08-03 15:26

er det kun når du ser DVD film eller er det også galt når du ser almindelige tv kanaler? hvis det kun er når du ser DVD er det fordi du skal have købt et andet scart kabel jeg kan ikke helt precis kuske hvad det hedder det er et kabel som gør billedet skarpere. det plejer elleres ikke være nødvendig med sådan et kabel med mindrer man går helt vildt op i og ha et kniv skarpt billede. men det lyder til det er nødvendigt i dit tilfælde..

det er et kabel som er noget dyrer end et standart..

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 28-08-03 17:30

Okay, det kan være at jeg skal prøve den metode. Jeg går ikke vildt op i billedet. Min video er god også når jeg ser fjernsyn,men dette er altså for mørkt. Men tak for svaret..Det vil jeg prøve...

Kommentar
Fra : wal

Dato : 28-08-03 21:53

Hej har du bag på dit tv et scart stik, der står ex dvd/SAT ELLER LIGENDE. DET PLEJER AT VÆRER BLÅT ELLER ORANGE. SÆT KABLET TIL DETTE SCARD STIK, DETTE SKULLE VÆRER TIL AV-2/ AV-2S , SOM STÅR PÅ DIT TV NÅR DU TÆNDER DIT TV. Ps prøv at vende dit scart kabel om.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 29-08-03 10:03

Hej Wal. Jeg har desværre kun et scart stik bagpå hvor der ikke står noget. Jeg har også prøvet at vende kablet om. Nu har jeg sat den gennem videon og nu er lyset fint.Billedet er også ok, men dog ikke så godt som hvis det var direkte gennem tv ét.

Kommentar
Fra : wal

Dato : 29-08-03 10:50

Ok. Kender du en der har en god scart kabel, så prøv om du kan låne den, sæt den til din DVD. Se om det bliver bedrer. Eller prøv med en anden dvd afspiller, Ps du kan købe en kontakt-spray. Hvor du sprøjter kontakt sprayet ind i dit scart stik på tv. Dette kan mange gange hjælpe hvis der er dårlig forbindelse. Eller prøv at sætte din DVD til et andet TV.

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 13-09-04 11:44

Tak for svaret proff.