/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
denver tvd - 1401
Fra : luffe10
Vist : 1331 gange
200 point
Dato : 24-08-03 20:04

Hej jeg har købt en denver tvd - 1401. det er en dvd afspiller med fjernsyn, men den er ikke regionsfri.
der står på denvers hjemmeside at den er, men jeg ved ikke hvordan jeg gør den kodefri og har ikke fået noget med på hvordan man skal gøre det.
er der nogle herinde der ved det?

mvh. luffe10

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-08-03 20:28

http://www.denver.dk prøv at sende dem en mail?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-08-03 09:00

http://www.denver.dk/dvdfaq.htm

forsøg dig med vejledningerne på disse sider til ophævelse af regionskoder.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 25-08-03 09:39

Hmm. Jeg forstod det var en multiregional DVD, de behøver da ikke at blive gjort regionsfrie, elller er det mig der har misforstået noget ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-08-03 09:52

> SRHANSEN Du kan ændre de fleste DVD'ere ved at sætte landekoder til eller fra. Fidusen er at enkelte film SKAL have en landekode, ellers vil de heller ikke lade sig afspille. Min, efterhånden ældre phillips, kan ændres til samtlige landekoder, men kan ikke gøres kodefri som sådan. Ex'ens vistnok også denver kunne både være kodefri og kodes til forskellige landekoder.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 25-08-03 20:31

Hej 3773
Jeg spørger nok dumt , men hvis din phillips kan ændres til alle landekoder så får din film vel også sin landekode og vil altid kunne afspilles eller hvordan ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-08-03 08:38

>SR

Nej ændrer jeg Phillips'en til USA for at kigge landekode 1 film, skal jeg returnere til europakoden, inden jeg kan se danske film igen. Derfor er jeg nødt til at have koderne ved hånden hele tiden.

Den der med at kodefrie afspillere ikke kan tage visse film har jeg ikke prøvet selv. Det er kun noget "kloge mennesker" har fortalt mig (og det stod i ex'ens' vejledning).

De eneste kodefri film er nok egentlig kun "hudwesterns".

Kommentar
Fra : sirijohnsen

Dato : 09-09-03 18:24

Nu er TVD-1401 også kommet til Norge,er den bra, og leser den DVD+RW?
MVH
siri

Kommentar
Fra : zoniac

Dato : 17-09-03 20:24

kodene som er i faqen er fungerer ikke på tvd-1401. er det noen som har funnet noen som funker?

Kommentar
Fra : test2003

Dato : 14-10-03 13:58

Så, nu har jeg også fået købt mig sådan een og er ligesom luffe10 lidt skuffet over at den ikke som beskrevet på Denvers hjemmeside, er kodefri. Nogle der har en løsning?

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 18-10-03 15:56

Jeg ar også lige købt dvd-tv'et, så jeg vil også gerne have koderne....

Kommentar
Fra : knallan

Dato : 18-10-03 18:37

Jeg har også lige købt et og det kan afspille R1, R2, R6, uden at jeg har ændret indstillinger. Jeg har ikke andre landekoder, men de nævnte blev afspillet uden videre.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 20-10-03 09:17

Jeg har netop skrevet en mail til Denver, så jeg giver besked hvis jeg får svar...

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 24-10-03 08:09

Hej! Jeg har en besked der vil glæder jer alle....

Jeg har netop fået en e-mail fra German Sanchez, der er Service-Support Manager hos Denver Electronics A/S, og han skriver at man skal gøre følgende:

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Intersales [mailto:german.sanchez@intersales.dk]
Sendt: 23. oktober 2003 23:08
Til: 'Torben Kristensen'
Emne: SV: Denver TVD-1401

Hej Torben

Her er koden.

Change of region code:
1) DVD in stop mode or( to open the DVD door) and then use the remote handset and press the setup key enter to the setup manual mode. (please make sure can see the setup manual on the screen).
2) Use the remote handset and key in 1369 (for the new model the code is 1379) number and then press 3 times left navigate arrow and then press 1 time right navigate arrow.
3) The setup manual will show "Version" at the second bottom line of setup manual.
4) Enter into "Version" mode then to select "0" for All.

Med venlig hilsen
INTER SALES A/S
DENVER ELECTRONICS A/S

German Sanchez
Service-Support Manager
E-mail: german.sanchez@intersales.dk
Web: www.denver-electronics.com
--------------------------------------------------------------------

Håber I kan bruge det....?

Mvh
Torben K.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-02-04 11:53

Luffe, hvad med at acceptere en kommentar som svar?

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 04-02-04 13:45

Ja, den er jeg også med på..... Nu har jeg jo gjort lidt "benarbejde" og fundet svaret... he he....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-02-04 13:53

Yes tobster - det har du! Men derfor kan luffe godt tage at reagere.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 04-02-04 15:02

Ja, helt klart '3773' ! Det er jeg helt enig i...
Der er forhåbenligt ingen grund til at spørgsmålet står åbent mere...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-10-04 08:33

så afslut venligst dette spørgsmål

Kommentar
Fra : silverfox1

Dato : 28-02-05 20:37

Kjøpte nettopp denne denver tvd-1401 og har fått multiregion-koden fra denver Electronics:

Just enter the setup menu, and press 1369 or 1379 and then three times
left and 1 time right.

Then when VERSION is shown push 0 for region free.

Exit setup menu again.

Med venlig hilsen/Best regards
INTER SALES A/S
DENVER ELECTRONICS A/S

men allikevel så fungerer det ikke. Spilleren ble kjøpt i Norge.
Hvis det er noen som har samme erfaring eller svar på hvordan jeg kan få gjort sen til sonefri,
så vennligst si ifra.
- TAKK