/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
vinklen på en bærbar diagnalt
Fra : mezz
Vist : 346 gange
50 point
Dato : 20-08-03 20:35

Hej jeg har fået en lidt spøjs opgave, jeg skal undersøge vinklen på bærbare computere.
Hvis I forestiller jer den ligger foran jer, så skal jeg finde ud af hvor mange grader der er fra nederste højre hjørne til modsatte øverste venstre hjørne. (Målt fra den lange side mod maven

Hvis man tager en vinkelmåler og ligger den i nederste højre hjørne så man kan læse gradetallet (0 startende mod venstre og 90 opad "breden") får jeg det til ca. 38 -40 grader til diagonalt modsatte hjørne.

Er dette tal gældende for alle bærbare?
Jeg mener at hvis man ændre størrelsen på en bærbar ændrer man den vel både på langs og i bredden så grad tallet er det samme hele tiden.

Hjælpe mig, ved at sige jeres eget "gradtal".... Eller be/af-kræft om gradtallet altid er ca. 39

Mvh Gorm

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-03 20:45

Er det denne vinkel __/ for den er da over 90 grader.
Den diagonale vinkel må da også være over 90 grader.
Eller har jeg misforstået.
Emesen.

Kommentar
Fra : mezz

Dato : 21-08-03 00:08

Hmmm hvis den ligger fladt på bordet klappet sammen, måles der ovenpå fra hjørne til hjørne I\I denne vinkel _\

Mvh Gorm