/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fejl i XP ifm. SoundBlaster MP3+ ekstern~
Fra : madsbs
Vist : 314 gange
240 point
Dato : 19-08-03 14:27

Jeg har installeret mit nye eksterne lydkort (Soundblaster MP3+) på min Acer Laptop (Win XP pro; 2,6 GHz; 512 MB RAM; aktiveret Firewall).

Kortet er forbundet til pc'en via USB 2.0, men vil ikke virke. I enhedshåndteringen får jeg et udråbstegn og fejlmeddelelsen "Enheden kan ikke starte", og lydkortet kan ikke aktiveres. Jeg har tjekket kabler, og har installeret på en anden laptop uden problemer (Win 2000; 700 MHz; 128 MB RAM; USB 1.0).

Hjælp!

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 19-08-03 15:35

prøv at opdatere USB2.0 driver

mvh
rfh

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-08-03 12:16

Hej mads

Har du husket at aktivere USB'en i din BIOS ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : madsbs

Dato : 20-08-03 13:58

Der er ikke opdateringer til min USB-driver og andre USB-enheder virker fint.

Kommentar
Fra : madsbs

Dato : 22-09-03 23:58

Min skønne MP3+ dims vil stadig ikke virke på min ACER, så jeg er begyndt at blive lettere irriteret på den Fejl 10 jeg bliver ved med at få. Der er tilsyneladende intet strømproblem, da andre mere strømkrævende USB-enheder virker fint, og som sagt er lydkortet også i orden. En sidste udvej er vel en bios-opdatering eller det der er værre.

Kommentar
Fra : madsbs

Dato : 12-11-03 10:29

Jeg har fået at vide fra Creatives support i Danmark, at en XP-opdatering til USB, der ventes til DECEMBER, muligvis kan løse problemet - er der nogle der kender til denne opdatering og om der er chance for, at den kan løse problemet?

Kommentar
Fra : Evil_InuYaSha

Dato : 14-11-03 07:59

Hej, Mads.

Kommentar
Fra : Evil_InuYaSha

Dato : 14-11-03 08:00

Hej Mads, du skal nok aktivere din USB, inde i BIOS, ved at holde del inde når du opstarter eller også er det f1.

Mvh Evil_InuYaSha

Kommentar
Fra : madsbs

Dato : 14-11-03 09:05

USB ER aktiveret, og der er strøm nok på portene... nu sætter jeg foreløbig min lid til omtalte opdatering. Spørgsmålet er om jeg har grund til det...

Kommentar
Fra : hilding

Dato : 15-11-03 11:08

Har du forsøgt på en anden PC? Den kan jo være enheden er defekt?

Kommentar
Fra : madsbs

Dato : 15-11-03 17:30

Tingesten fungerer fint på anden pc.

Kommentar
Fra : Evil_InuYaSha

Dato : 18-11-03 07:46

Måske skulle du returer den og få en ny, hvis du har garanti på den.