/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Keybord!!
Fra : balli23
Vist : 244 gange
25 point
Dato : 16-08-03 17:05

Allo

Jeg er ny her på kandu.dk, så i må lige bære over med mig, hvis det ikke ligger under det rigtige!!

Jeg har et keybord der har nogle knapper/taster, der er til højre for tallene i højre side, de har de tegn/billeder:
(*) = en pære, her
En måne
www Dos
MyDoc Menu
(*)

Close

Stop <--- Er taster til player
SpoleTilbage PlayPause SpoleFrem
Mute

Vol- Vol+
(Håber i forstår!!)

Skal høre om der er nogen der kender et program til at få dem i funktion, har søgt meget, men har opgivet.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-08-03 17:35

Hej balli23

Der skulle gerne følge en diskette med dit tastatur. Prøv at stikke den i computeren, derpå er garanteret et program der kan aktivere de taster du efterlyser.
Alternativt kan du gå ind på hjemmesiden til det firma der har lavet tastaturet og hente programmet.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 16-08-03 17:46

Har ingen disk eller noget det til, da det et et jeg har fået. Men i enhedshåndtering står der: "Standard 101/102-Key or Microsoft Natrural PS/2 Keyboard". Men det kan nok ikke bruges til noget, eller hvad???

Keyboardet hedder Chicony, det står der bag på det, så går ud fra det er det firma det er fra, men den side er kun på Japansk og Kinesisk. http://www.chicony.com/

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 16-08-03 17:48

Hvis det er et Logitech Keyboard, så kan du finde drivere her:
http://www.logitech.com/index.cfm?page=downloads/categories&CRID=1796&countryid=4&languageid=15

Prøv evt. at kigge på undersiden af keyboardet, og se om der ikke står et firmanavn og/eller en modelbetegnelse

/VMEK

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 16-08-03 17:52
Kommentar
Fra : balli23

Dato : 16-08-03 18:10

Udmærket link der VMEK, men desværre stod mit keyboard der ikke, det hedder KB-8993. Jeg prøvede bare en tilfældig, men der virker sefølgedig ikke

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-08-03 18:17

Så prøv at vælge M$ natural ps/2 keyboard, sådan et har jeg og jeg kan godt genkende nogle af tasterne, ihvertfald

mvh srhansen

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 16-08-03 18:45

Jeg fatter keine. "Så prøv at vælge M$ natural ps/2 keyboard", hvor pokker finder jeg det, er der på http://www.chicony.com/download/kb/top1.asp eller http://www.logitech.com/index.cfm?page=downloads/categories&CRID=1796&coun tryid=4&languageid=15 eller er det et helt andet sted. Jeg kan ikke se noget der hedder det?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-08-03 18:58

Du kan plukke den her http://www.microsoft.com/hardware/keyboard/download.asp

der kan vel ikke ske no0get ved at prøve

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-08-03 19:02

Her er i øvrigt en masse drivere til tastaturer fra det firma, desværre er dit ikke i blandt : http://www.driverscollection.com/?V=Chicony&S=9

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 25 point
Dato : 16-08-03 19:07
Kommentar
Fra : balli23

Dato : 16-08-03 19:27

Det er klasse, tak for det

Godkendelse af svar
Fra : balli23

Dato : 18-08-03 10:03

Tak for svaret srhansen.