/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Nyt "lydløst" kabinet
Fra : tanks
Vist : 346 gange
50 point
Dato : 16-08-03 04:13

Jeg er p.t. i gang med at opgradere min PC. Men når jeg skal vælge et nyt kabinet er jeg helt på bar bund, så jeg håber at nogen kan hjælpe mig...

Jeg vil prøve at liste nogle krav op, i den vigtigste rækkefølge for mig:

1. Kabinettet skal være stille! (Her mener jeg ikke vandkøling eller noget i den stil.) Men det er vigtigt for mig, at det er så lydløst som et "standard" kabinet nu er / kan blive.
2. Størrelse: Jeg er på udkig efter det midi-tower, med plads til DVD-drev og Cd-brænder, samt 2-4 harddiske.
3. Pris: Det er lidt svært, men det sted mellem kr. 500 - 1.500 inkl. PSU.
4. USB/Firewire på front: Dette er ikke det vigtigste, men det ville være lækkert hvis kabinettet havde denne funktion.

Jeg håber der sidder nogle "kloge hoveder", der har et par idéer til hvilket kabinet jeg skal vælge...

Med venlig hilsen.

Martin Rasmussen.

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 50 point
Dato : 16-08-03 10:05

Hej Martin

Næste gang jeg skal vælge kabinet vil jeg seriøst overveje at købe et kabinet hos Silent systems.
Jeg er træt af kabinetter der skulle være lydløse men som utåleligt meget aligevel. Du kan jo selv prøve at tage et kig på dem her:
http://www.morgen.dk/silent.htm

mvh srhansen

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 16-08-03 12:54

Jeg har et ThermalTake Xaser II kabinet - det er et rigtigt lækkert kabinet.
Kabinettet sælges uden PSU, så kan du vælge hvad du har behov for

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404667899
http://www.thermaltake.com/products/cases/5000.htm

/VMEK

Kommentar
Fra : Marius

Dato : 06-09-03 19:43

Hej tanks nu skal du høre...

jeg arbejder i en computer butik som heder 7-9-13 Computere i GIVE og vi sælger et Nexus Kabinet som er næsten totalt lydløst.

Den har sider som er 1 cm og har også en strømforsyning som larmer ikke mere end 12-20 Db. du kan høre mere om det ved at ringe på Tlf 75 73 7-9-13 og vores hjemme side er www.7-9-13computere.dk

Dette kabinet kan ikke købes på www.EDBpriser.dk

Jeg har selv teste dette kabinet med en Pentium 4 med 2.4 Ghz og det lammer så lidt at man bliver tvivl om det er tændt.

Vi har ikke dette kabinet på vores hjemmeside men du er velkommen til ringe om pris. vi har også mulighed for at sende hardware eller computer spil osv.

Modellen på kabinettet heder iStyle case og er meget fed. Harddiskene skal ikke skrus og bundkortet sider kun med en skrue alt andet er med klemmer og det er kvalitet vi snakker om her.

firmaet Nexus arbejder på at lave deres systemer så lavt lyd dæmpet som muligt og det gælder også deres strømforsyning.

De er selvfølgeligt også dyre. Vi sælger også ThermalTake kabinetter men det skal du ikke købe hvis du går efter lyd dæmpning selvom de er meget flotte at se på.

Hvis du vil se dette fede kabinet så klik her http://www.nexustek.nl/istyle.htm

Kommentar
Fra : Marius

Dato : 06-09-03 19:50

jeg skal lige sige at der er en klap på fronten af kabinettet hvor der er plades til USB, Firewire og lyd

mvh Marius

Godkendelse af svar
Fra : tanks

Dato : 13-09-05 23:06

Tak for svaret srhansen.

Jeg valgte at købe et kabinet hos denne foorhandler - og har været tilfreds med det, de sidste par år...

/Martin