/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Abit IS7-E bundkort, nVida G4 Ti4200 gra~
Fra : Hrello123
Vist : 356 gange
40 point
Dato : 14-08-03 21:18

Jeg har fornyeligt fået købt nogle PC dele der efter min mening ville kunne 'fremtidssikre' mig i mindst 5-7 år, men kan ikke umiddelbart få dem til at arbejde sammen!!
Det drejer sig om følgende:

----------------------------
Abit IS7-E bundkort (model uden onboard grafik og 8xAGP),
P4 (2,4 GHz, 533 MHz system Bus, 512-KB L2),
nVida G4 Ti4200 8xAGP 128MB DDR fra MSI (Micro Star)
512 MB DDR RAM PC3200
80 GB Maxtor Harddisk
300W strømforsyning
----------------------------

Jeg har opdateret til den nyeste Bios og forsøger at køre win2000: Starter fint op og booter fra CD'en, starter med at partitionere disken og begynder at formatere... og BUM!! Blå Skærm!!
Tekst FØR Bios update: "The form specified for the subject is not supported or known by the spacified trust provider" Tekst EFTER Bios update: "KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED"... Teksten betyder noget hen ad, at det kan være fordi der ikke bliver leveret nok strøm eller at det er en virus!?
Så prøvede jeg en gang til og så dukkede denne tekst op: "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA"

Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse dette problem?? Jeg er ved at gå i spåner!! :(

/Kim Hansen

Kommentar
Fra : bluemoeller

Dato : 14-08-03 21:29

Kære Kim

At fremtidssikre en PC'er 5-7 år er vist utopi....

DU kan kun regne med at du kan sikre dig MAX. 2 år idag med den udvikling som finder sted

Kommentar
Fra : bluemoeller

Dato : 14-08-03 21:29

Kære Kim

At fremtidssikre en PC'er 5-7 år er vist utopi....

DU kan kun regne med at du kan sikre dig MAX. 2 år idag med den udvikling som finder sted

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-08-03 22:05

Hej

Har du haft bundkortet til at køre med et opperativsystem før ?
Hvis du har ... er du så sikker på at alle biswitch er stillet rigtigt?
Hvorfor gik du igang med Bios update ? Var der noget der ikke virkede ?
Har den kørt med/fungeret med en anden Bios ?

Umiddelbart kan jeg ikke se at det du har ikke skulle kunne virke ... Det er stadig håb
Benjamin

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-08-03 22:12
Kommentar
Fra : Hrello123

Dato : 15-08-03 22:06

Jeg ved godt at det lyder naivt at sige 5-7 års 'fremtidssikring', men jeg er ikke den der lige skal have det sidste nye spil der kræver en vanvittig monster-maskine, så jeg kan godt "nøjes" med den jeg bygger nu i nogle år (ellers kan man jo lige sætte en hurtigere processor i dyret og give den de 4GB RAM bundkortet kan klare :)

Puteren har ikke kørt med et styresytem før, men jeg har da haft min 80GB harddisk i min anden maskine og den kørte 2000 installationen perfekt...

Grunden til at jeg opdaterede Bios næsten med det samme var at jeg håbede at det ville ændre nogle af problemerne til det bedre... efter at bundkortet kom på markedet er der kommet 45 rettelser til Bios... ikke så lidt efter min mening

se link:
http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/download_content.jsp?pTITLE=IS7&

Mine RAM har jeg faktisk fået overset i min søgen efter løsninger... Lyder bare lidt mærkeligt i mine ører, at 1 stk. 512 MB DDR PC-3200 som bundkortet er bygget til at kunne bruge, ikke 'gider at være venner' med resten af systemet... Men så har jeg nogle valgmuligheder endnu... mit bundkort kan klare PC-2100, PC-2700 & PC-3200...

Jeg må vel bare prøve mig lidt frem og håbe på det bedste :)

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-08-03 23:42

Aha nu slog det mig hvad årsagen kan være.....
efter du har opgraderet din bios er din opsætning i bios sansynligvis blvet ændret ved din
CPU (Prossesor) og Ram hastighed.
hastigheden til din cpu står for højt (overclocket) og derfor melder windows 2000 fejl !

prøv at tjek om bus hastigheden er for høj ved at gå ind i bios under noget med "CPU PnP Setup"
der har du en linie hvor der står noget i retning af >> cpu Speed = 266/133 << her står den sikkert højre.

og det er fejlen, de første 266 er din cpu og anden 133 er dine ram
hvis den står til f.eks 333/133 så skal du rette den første til 266
Du skriver den kører 2,4 G MHz << men når alt kommer til alt er det sikkert kun 2 G. MHZ

Kommentar
Fra : Hrello123

Dato : 17-08-03 10:21

Problemet løst :)

Umiddelbart så var der ingen ændring i opsætningen af Bios, men jeg satte CPU hastigheden ned til 1,8 GHz og så kørte det helt uden problemer :)

Efter at styresystemet blev sat op satte jeg den 2 GHz... ingen problemer i det... ca. 1 time senere satte jeg den til 2,2 GHz... stadig ingen problemer :)

Så nu sætter jeg den langsomt op til de 2,4 lidt efter lidt for at se hvad der sker...

ENDELIG fungerer tingene som jeg havde håbet (og det kun efter 1 uge med diverse tests og MANGE siders læsning om hvad det kunne være for et problem)

Mange tak for hjælpen

/Kim

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 40 point
Dato : 17-08-03 11:20

Det lyder godt.
vil du så Honorerer een af mine kommentarer, så spørgsmålet kan blive afsluttet ?.

Godkendelse af svar
Fra : Hrello123

Dato : 18-08-03 14:14

Tak for svaret dk.