/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
problemer med canon digital ixus på xp
Fra : ambeck
Vist : 300 gange
100 point
Dato : 13-08-03 12:35

Hej

Jeg har store problemer med at installere min usbdriver til mit canon digital ixus købt i 2000. I starten virkede det, men pludselig holdt det op med at virke og det er umuligt at installere samtlige drivere som jeg har prøvet. i følge canon skal man bruge k1a9_ukx.exe som er Canon Digital Camera USB WIA Driver v3.9.1. Problemet er bare at installationen bliver ved med at loope rundt både når man bruger automatik og når man prøver at finde de ddl-er som den vil have.
jeg har to pc-er - den ene virkede i knap en uge og faldt så også af uden nogen påviselig grund.

Håber på et godt råd. Jeg har prøvet det med at deaktivere systemgendannelsen. Det virkede heller ikke.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-08-03 12:52

Mit canon s50 skulle have indstalleret CD-rommen først, og den bad så om at få cameraet sat til.
Det tror jeg også IXUS skal. Det har du måske også gjort, men hvorfor den falder af igen, er måske fordi du afbryder uden at deaktivere først.
Er dit CF-kort formateret inde i cameraet, for det kan dit sikkert også.
Emesen.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 13-08-03 13:24

Så langt så godt, men da den installerer efter tilslutning, kommer der fra windows xp følgende:

"Der opstod en fejl under installering af enheden"

"Klassens installationsprogram har nægtet anmodningen om at installere eller
opgradere denne enhed"

og den kan jeg ikke komme af med. Og kameraet kan ikke findes af zommbrowser.

Kommentar
Fra : wal

Dato : 13-08-03 14:08

højrer klik på denne computer tryk på egenskaber, find hardware. Åben USB-kontroller, deaktiver usb porten derefter aktiver den igen.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 13-08-03 14:43

Det har jeg prøvet hundrede gange - den be'r bare om at installere igen. Jeg er ikke sikker på at den driver passer til det gamle kamera. Hvorfor har de ellers så mange valgmuligheder på deres hjemmeside? Kan man ikke få billederne ind på en anden måde? Og hvad er det for noget med at softwaret ikke er signeret?

Kommentar
Fra : wal

Dato : 13-08-03 14:55

Har du prøvet at sætte en kort læser til. Hvilken windows system bruger du. Har du et brænder program på din pc, så prøv at instalerer den der.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 13-08-03 16:43

Jeg har faktisk overvejet at købe en kortlæser, men jeg har ikke nogen. Og jeg har en brænder. Og jeg kører windows home edition dansk xp med serverpack 1. Og jeg er administrator, når jeg installerer.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 13-08-03 16:53

Ja jeg bruger nu også mest USB kortlæser for det er så nemt, hvis jeg lige skal ha' tømt mit CF-kort hvor der er en comp. i nærheden og det kører af sig selv på win 2000 og XP. Det er kun til win 98 jeg skal ha' min driver skive med.
Min kortlæser hedder APACER, og da jeg kører Fat 32 kan jeg også bruge den til alm. filtransport.
Emesen.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 13-08-03 17:59

Nu har jeg været i elgiganten og købt en kortlæser. Den virker og så kan canons driver misk mask have det så godt. Jeg ville bare godt have sparet de 400 kroner. Men den er nu smart, for den kan også tage vennernes kort. Tak for svarene til Jer begge.

Godkendelse af svar
Fra : ambeck

Dato : 08-10-03 11:31

Tak for svaret emesen, jeg havde glemt pointene.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-10-03 13:06

ok -selv tak
Emesen