/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
lorte bundkort
Fra : prinsen
Vist : 355 gange
200 point
Dato : 09-08-03 00:13

jeg har lige et prob jeg er ved et samle en gammel gammel maskine 200Mhz bundkort qdi titanium ib+ seagate 3,2gb hd cd rom. har prøvet med flere som virker. Hvis jeg kun har hd monterer virker den fint, men montere jeg cd-rom drevet kan win98 ikke finde det har, prøvet i en anden maskine der er der ikke nogle prob.Hvis jeg fjerner hd finder biosen cd-rom har prøvet alle muligheder på ide1,og 2, men intet virker
ps bios ver 1,5
m.v.h prinsen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-08-03 00:39

Hejsa

Har du Hd og Cdrom på samme kabel (ide1) skal Hd' jumper sættes til master og din Cdrom
skal jumpes til Slave...

Har du hd på ide1 skal du sætte jumper til master og
har du cdrom på ide2 skal du sætte jumper til master

tjek din bios at den står til auto
primary master og sec.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 210 point
Dato : 09-08-03 00:41

Har du en '95 diskette så finder den dit Cd-rom drev, og du kan starte din win 98 med den.
På IDE 1 hd=master (evt. hvis muligheden med slave present.)
På IDE 1 CD-rom=slave
Emesen.

Kommentar
Fra : prinsen

Dato : 10-01-04 00:41

har fået klaret problemet med en bios opdatering

Godkendelse af svar
Fra : prinsen

Dato : 10-01-04 00:55

Tak for svaret emesen.